Echt gaaf voor yvon Maar ze moet er wel een beetje objectieve test van maken.. niet alleen rozegeur en zonneschijn ofzo.. ook de minpunten opzoeken, zij heeft natuurlijk een perfect vergelijk met HAAR Cooper-S
Ik heb met Yvon al naast de nieuwe Cooper S gestaan met de MINI hunt. Ik vind nog steeds dat ie de plank helemaal mis slaat. Te groot, te hoog en een lelijke middenconsole. En Yvon vindt het wel wat, maar heeft ook zo haar bedenkingen dacht ik.
@IDD:
Tuurlijk, er zijn altijd minpunten. Dat hoort ook zo, anders zou iedereen in dezelfde auto rijden. En dat willen we niet. Meestal is het puur een kwestie van "smaak" en wennen.
Een echt minpunt zou bijvoorbeeld zijn dat de bekerhouder al niet meer naar binnen gaat, terwijl de auto net 800km heeft gereden of dat de ruimte in de kofferbak nog steeds niet groot genoeg is voor 2 boodschappenkratten. Maar ja over "hoe-het-eruit-ziet" kan je moeilijk een algemene mening geven.
Ik vind zelf de R56 er dik uitzien (komt misschien omdat ik er een zelf heb besteld). Hij is weer wat up-to-date, met wat modernere rondingen. Ik vind het minder mooi dat de spiegels en de achterlichten er zo "groot" uitzien in verhouding. Wat ik met de preview een minpunt vond was weer die beenruimte achter, houd nog steeds niet over.
Ik zou nou graag van Yvonne de echte plus- en minpunten willen horen. Uiteraard wat ze van het rijden vind, de nieuwe motor! En dat alles wanneer ze het vergelijkt met de R53. Ook mag ze van mij beide (R53 en R56) een punt geven, zoals ze ook altijd doen in de "Supertest" van auto-motor-und-sport.
Nou mensen, ben inmiddels weer thuis beland na drie dagen van een hoop indrukken.
Afgelopen dinsdag dus op Schiphol gedropt door Arjan (kon hij weer ff met de mini rijden ) en richting de incheckbalie van KLM gehobbeld. Ingechecked en daarna nog bakkie gedaan met Arjan en Käthe (is dol op mini's én op vliegtuigen, dus prima combi).
Daarna door de paspoortcontrole op zoek naar mijn gate en reuze benieuwd wie er allemaal mee zouden gaan. Bij de gate zag ik een groepje mannen staan die elkaar blijkbaar goed kenden en schuifelde in hun richting (moet natuurlijk wel zeker zijn dat zij ook voor hetzelfde gingen). Al gauw hoorde ik inderdaad Oxford en Mini vallen, dus stelde ik me netjes voor, waarna de vraag kwam:"en voor welk blad schrijf je". Geen blad, ik ben van de newMINIclub.nl, grootste newminiclub van Nederland. Waarop een aantal toch blij gingen kijken want, naar hun zeggen, hadden nu een iemand bij zich die een goede vergelijking konden maken (ben na afloop van het testrijden door een aantal mensen aan de tand gevoeld en hen gewezen op kleine verschillen ten opzichte van de R52).
Aangekomen in London (Heathrow) werden we keurig door mini ontvangen en werden we naar de bus geleid die ons naar Oxford zou brengen. Onderweg wat gebabbeld met mensen en zo een beetje meer te weten gekomen over het wereldje wat autojournalistiek heet. In Oxford zijn we bij het hotel afgezet (een ander hotel dan wij hadden). Om 16.15 werden we opgehaald om richting fabriek te worden gebracht.
De bekende mini op de muur bij de ingang van de fabriek hangt er niet meer (zal misschien wel worden vervangen door de R56 ).
Binnengekomen, bleek de hal zoals wij hem kennen totaal omgebouwd, de Austin Power mini en de Italian Job mini stonden er nog, er was een weg geschilderd en stonden ook verschillende classics opgesteld. Na een hapje en drankje (idem aan Utrecht en Amsterdam) werden we naar binnen geleid voor de persconferentie van de fabriek (verslag hiervan volgt nog). In de hal staan de verschillende onderdelen van de R56 opgesteld (paneel, body shell, motor). Bij de glimp van de bodyshell liet ik duidelijk weten (ja was vrij enhtousiast) hé een nieuwe! Waarop de meeste me vragend aankeken en of ik wilde uitleggen hoe in hemelsnaam je dat kon zien.
Na de persconforentie (waarbij ik wat vraagjes heb gesteld en natuurlijk duidelijk onze clubnaam heb genoemd) zijn we de fabriek rondgegaan. Voor diegenen die al waren geweest, John en John waren er ook en heb even gezellig met ze gebabbeld en we moesten zeker maar terugkomen in 2007!
Voor de gelegenheid (zoals mini het noemde 'open house') mocht er zelfs worden gefilmd en foto's worden gemaakt (naar harte lust gedaan en resultaat zal ik in een filmpje bakken en de foto's in de gallery gooien).
De volgende dag zijn we naar Farnborough Airport gebracht en met een Fokker 100 richting Barcelona gevlogen. Na een 'bumpy flight' geland en werden we met de bus naar het Olympische roeibaan gebracht, daar stonden de mini's te poppelen om uitgebreid getest te worden Bij aankomst werd je ingedeeld in koppeltjes, mijn 'partner in crime' was Ivo Kroone van Autozine.nl. Hij heeft me fototips gegeven en wist ook nog mooie foto plekken in Barcelona. In de mini lag een roadbook met drie routes naar het hotel (lang, middellang en kort). Wij hebben de lange route genomen en hebben uren kunnen touren in de mini (en natuurlijk paar keer fout rijden ). Onderweg mooie foto's gemaakt en met een voldaan gevoel bij het hotel aangekomen.
Na het diner heb ik nog gesproken met verschillende heren van BMW duitsland, onder andere de meneer die verantwoordelijk is voor de ophanging/onderstel van mini/bmw en Rolls Roys. Daarnaast nog gesproken met Johannes Guggenmos (verantwoordelijk voor de motor, versnellingsbak, sperdifferentieel en de uitlaat). Dit staat morgen in mijn andere verslag
De volgende dag was ik er weer vroeg bij want vanaf 08.00 kon je weer sleutels voor een mini halen, ik reed weer met Ivo en die wist nog een erg mooie fotolocatie vlak bij het hotel. Dus weer wat mooie foto's gemaakt en de korte route richting het Olympische roeibaan genomen. Eenmaal daar aangekomen heeft Ivo nog wat interieurfoto's gemaakt en ben ik naderhand met de videocamera stevig geparkeerd in de mini verder gaan testen handbreak-turn, abs-test en de draaicirkel van de mini.
Nadat dit was gedaan was het helaas tijd om de sleutel weer in te leveren en te wachten op de transfer naar het vliegveld voor de terugvlucht naar Amsterdam.
Morgen zal ik mijn ervaring weergeven en het filmpje maken.
Het was een onvergeteelijke ervaring waarbij ik een heleboel kaartjes van onze club heb kunnen uitdelen en de meeste toch wel interesse hebben om een stukje over onze club te schrijven. Ik heb behoorlijk wat kaartjes gekregen en dit is natuurlijk altijd handig. onze kaartjes heb ik natuurlijk ook gegeven aan de heren van BMW in Oxford en de heren van BMW Duitsland
Onderstaand alvast een paar pica's :
Twee bodyshells
Body Shells R56
Body Shell R52
Op weg naar de montage van de wielen
R56 rolt van de band (samen met een R52)
R56 en Mellow Yellow, daarachter Sparking Silver R56)
R56, Chilli Red in Barcelona
R56 met motorkap open
R56 in Tarragona
R56 (cooper) in de ochtenddauw
Laatst gewijzigd door Yvon op 21 okt 2006, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Echt toppie gedaan!!!!!!
Ik kijk uit naar je verhaal!!!
Leuk verslag, benieuwd hoe het filmpje er uit zal gaan zien.
Ook nog wat heren van de magazines getipt over komende zondag misschien?
Zo te horen moeten we weer naar Oxford
In een persbericht had men al aangekondigd daar een MINI museum te gaan maken waar dus ook de classic komt te staan.