Gereden met R56

M-iNdO
Be Mini
Be Mini

27 nov 2006, 16:41

Ferdinand schreef:keurige reactie, op een keurige reactie op het keurige verslag van InDo. En van die langzame ramen, he, dat was mij nog niet opgevallen. Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Ik vergelijk de elektrische ramen met die van mijn Ford Focus. Die van de Ford glijden wat sneller en soepeler omhoog en omlaag. Misschien dat het alleen bij deze Mini Cooper (demo) wat aan de trage kant is. Dit geldt ook voor de elektrische spiegels, eerst dacht ik dat ze gewoon niet werkten.
De verkoper probeerde het daarna zelf en vertelde dat het wel werkte maar langzaam.

Dat van die tankdop was mij dan weer niet opgevallen omdat ik (gelukkig) niet hoefde te tanken haha :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 16:21

Hallohallo allemaal,

Gisteren sprak ik MINIPoeper aan de telefoon en besloot hij naar Hilversum te komen! Meteen in zijn auto gestapt en naar Jan de Jong (MINI Hilversum) gereden! Kon het niet laten om even het Sje nog eens goed te bekijken! :mrgreen: Uiteraard ook om eens een kijkje te nemen bij de dealer en om Jesse te ontmoeten (Hele toffe kerel!) 8)

Voor ik het wist waren we al met een paar klanten aan de praat. Waarvan een er een kwam bestellen (de Laser Blue demo voor z’n vrouw) en de ander kwam kijken voor de MINI Diesel! Heel gezellig zitten discussiëren met beide personen over het nieuwe bommetje van MINI. Op een gegeven moment stelde Jesse zich voor en wist hij “vreemd genoeg” :roll: al wie ik was!

Er werd nog aangeraden het HiFi Proffesional audio-systeem te bestellen, want ik leek wel een kereltje die van een lekker geluidje houd! Dit zei hij omdat hij de Radio Boost ten opzichte van de vorige nogal tegen vind vallen. We liepen naar z’n rode MINI Cooper demo toe en zette de radio eens serieus aan! Uiteraard was het zonder twijfel dat hij gelijk had. Meteen naar z’n kantoor gelopen voor een drankje (waar ik de NewMINIclub kaartjes zag liggen). Er werd voorgesteld dat we de volgende dag (vandaag dus) eens een stukje gingen sturen in de Cooper. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uiteraard zeggen zowel Sjoerd als ik daar geen nee tegen en zijn we vandaag naar Amersfoort (dat was de afspraak, hij moest daar zijn vandaag) gereden. Eenmaal daar aangekomen, de sleutel in ontvangst genomen, Sjoerd achter het stuur en gaan met de banaan! Eerst maar eens op zoek naar de polderweggetjes, die we na enig zoeken eindelijk gevonden hadden. Een paar keer omgewisseld en voor we het wisten zaten we nog maar 25 kilometer van Arnhem vandaan….. Kortom gauw de snelweg op en terug naar Amersfoort! Nog even aftanken en ingeleverd. Daarna weer veeeeeeel te lang zitten praten over van alles en nog wat! Erg gezellig. Om 09.30 waren we er en om 14.00 pas weer weggegaan! :oops:

Goed, de MINI Cooper, wat zal ik er over zeggen?! Reed erg goed. Hij voelde wat volwassener aan, maar gelukkig nog wel heel MINI! Reageerde lekker op het gas, stuurde geweldig met die speciale stuurbekrachtiging en gelukkig was de koppeling nog lekker zwaar, zoals dat hoort. En geloof me, er is qua rij-belevenis niks veranderd, behalve dat je er een snelle 6e versnelling bij hebt gekregen. :mrgreen:
Wat ik echt kl*te vind is dat de hoofdsteunen en de bovenkant van de sportstoelen (half stof/leer) van stof zijn en niet zoals bij de vorige van leer. Ze zijn supersnel vies en je kan ze niet makkelijk schoonmaken. De Radio Boost viel echt vies tegen. Ook was hij niet bar veel anders qua rijden dan de vorige MINI Cooper, wat wel enigszins tegen mijn ideeën in was. :(

De auto van MINIPoeper voelde wel behoorlijk veel sneller en zeker qua geluid is het de belevenis in de One van MINIPoeper die MINI-er is dan de Cooper zoals ze hem nu hebben. (Wat een open luchtfilter al niet doet!) 8)

Maar goed overall vind ik de R56 Cooper echt geweldig! Als de Cooper S, zoals ze zeggen, nog beter en sneller is dan de Cooper dan weet ik 100% zeker dat het goed gaat komen! Het was echt weer een topdag! Heerlijk genoten! :mrgreen:

Jesse en Jan de Jong, Ontzettend bedankt voor de proefrit! :mrgreen: 8)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 16:57

@kaj, waarom heb jij nog niet in een R56 Cooper-s gereden bij jouw dealer?? Ik heb zelfs al een proefrit achter de rug :roll: en jij als hardcore R56 rijder nog niet!? verklaar..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 17:34

Hans schreef:@kaj, waarom heb jij nog niet in een R56 Cooper-s gereden bij jouw dealer?? Ik heb zelfs al een proefrit achter de rug :roll: en jij als hardcore R56 rijder nog niet!? verklaar..
Ik wil die Cooper S voor een dagje mee hebben. Ik kan niet in een uurtje zeggen wat ik ervan vind. Laat staan dat ik dan kan zeggen wat ik eventueel nog extra erop zou bestellen, omdat ik misschien iets mis. Als ik wil weten hoe hij rijd wil ik hem fatsoenlijk kunnen testen en anders niet. Dan zie ik in Februari wel wat er afgeleverd word. :?

Dat testen heb ik vandaag met de Cooper prima kunnen doen. Zat geen tijdslimiet/tijdsdruk achter en ik heb hem binnen de 2 uurtjes terug gebracht. Ik kon voor mijn gevoel op dat moment genoeg vertellen over het autootje. 8)

Jesse vertelde dat de auto in het weekend erg veel voor proefritten word ingezet, maar dat ze doordeweeks veel stilstaan. Ik heb bij Renova verteld dat ik hem best doordeweeks een dagje mee wil hebben, no problemo, als het goed is bellen ze me zodra dat kan. :mrgreen:

Het was overigens jammer dat ze de Cooper S demo die ze in wilde zetten hier in Hilversum verkochten op het moment dat ik langs kwam gisteren. Wat ik van de toekomstig eigenaar begreep, waar ik mee heb staan praten, is dat hij hem zo snel mogelijk wilde hebben! :mrgreen: Anders had ik vast een stuk in de S kunnen sturen vandaag! :mrgreen:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2006, 18:37

Zo ben terug in Tilburg. Dat waren twee leuke dagen waaronder sturen met de nieuwe Cooper.

Wat ik er van vond: het is een lekker sturend en eigenzinnig karretje, vooral het lichter sturen bij lagere snelheden en zwaarder sturen bij hogere snelheden (wel jammer van de grotere draaicirkel).

Deze auto had net als mijn eigen MINI geen sportonderstel maar vond 'm veel minder stug dan de mijne (jammer genoeg want dat misten we), ook qua prestaties vond ik 'm er niet echt op vooruit gegaan in vergelijking met de mijne. De mijne lijkt zelfs iets spritzicher en is de snelheidsbeleving groter. De R56 is nog zeker een MINI maar heeft me nog niet dat gooi-en-smijt-kart beleving kunnen geven. Dit kan wellicht ook gewenning zijn.

Nog een punt om op te merken zijn de remmen: deze zijn qua remkracht enorm verbeterd. Ik heb het hier dan ook alleen over remkracht, want ik hoefde het pedaal maar licht aan te tikken en tanden van Kaj zaten in het dashboard. Het jammere aan de remmen is dat deze niet zo doseerbaar zijn zoals dat altijd wel was; zacht remmen aantikken en hard remmen instampen.

Qua interieur is de auto echt erop vooruit gegaan met alleen dat puntje van de radio Boost me tegenviel t.o.v. Boost in m'n eigen MINI.
Ik kan me daarbij ook voorstellen dat Kaj (met ervaring van Boost in z'n vorige MINI) dit vond tegenvallen omdat 'ie ervan uitging dat dat wel goed zou zitten. Veel hebben we niet met radio aan gereden en dan was het stil in de auto, niet meer die kenmerkende MINI geluiden in het interieur waar ik me vaak aan kan ergeren. :mad:
Hans schreef:@kaj, waarom heb jij nog niet in een R56 Cooper-s gereden bij jouw dealer?? Ik heb zelfs al een proefrit achter de rug :roll: en jij als hardcore R56 rijder nog niet!? verklaar..
Dat we deze proefrit maakten was ook een spontane actie. Kaj die al een tijd niet in ´n MINI gereden had zat al vrij snel achter het stuur van m´n MINI en toen we na een beetje rondgereden te hebben bij Jan de Jong langs reden kwamen we op het idee daar even langs te gaan.
Ferdinand schreef:Wel een snelle tankdop: vastpakken, een maal naar links draaien en klik, hop, hij is open en tanken maar..
Nogmaals vind ik dit een kul opmerking. Ik heb de auto getankt en vond er echt niks aan verandert t.o.v. m'n eigen MINI. Nogmaals: het is precies dezelfde tankdop als op alle andere BMW's.

Geweldig van Jesse dat ´ie tijd voor ons vrij maakte en hierbij nogmaals dank voor het gebruik van de MINI. :-))
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 19:54

Mini Poeper schreef: Kaj die al een tijd niet in ´n MINI gereden had zat al vrij snel achter het stuur van m´n MINI en toen we na een beetje rondgereden te hebben bij Jan de Jong langs reden kwamen we op het idee daar even langs te gaan.
Oooooh en het was zooooooo vervelend om weer eens MINI te rijden...... :-PP
Bedankt daarvoor nog trouwens! :mrgreen:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 20:05

goh, heb jullie net gemist :mrgreen:

die kerel die er eentje voor zn vrouw kwam halen, mooie kar had die zelf he (sl500) :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 20:10

Sid schreef:goh, heb jullie net gemist :mrgreen:

die kerel die er eentje voor zn vrouw kwam halen, mooie kar had die zelf he (sl500) :wink:
Dat is jammer inderdaad dat we je gemist hebben!
Ja klopt! Ben geen Mercedes-fan, en de CL is TE groot, maar hij heeft wel een goede smaak qua kleurstelling en z'n andere auto! :mrgreen:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 20:48

sl, cl, csl, ik hou het allemaal niet meer bij :mrgreen:
evengoed, mercedes niet mijn ding, maar die 3 vind ik nooit verkeerd 8)
die vrouw btw, gaat van een fox naar een cooper s :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 21:05

Sid schreef:sl, cl, csl, ik hou het allemaal niet meer bij :mrgreen:
evengoed, mercedes niet mijn ding, maar die 3 vind ik nooit verkeerd 8)
die vrouw btw, gaat van een fox naar een cooper s :mrgreen:
Ja klopt een VW Fox met 1500 kilometer erop van nog geen 4 maanden oud! Ongelofelijk! Van nog geen 50 pk naar 175 pk! :mrgreen:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2006, 23:29

Toen hij vertelde over de Fox en uitgepraat was wist ik het even goed samen te vatten: 'Zo te horen is het dus een belabberd Braziliaans VW aftreksel.'
Ik vraag me af of Kaj en ik nog een bonus van Jesse krijgen aangezien wij het introducerend verkooppraatje verzorgd hebben. :mrgreen:
CooperS-indiblue schreef: Oooooh en het was zooooooo vervelend om weer eens MINI te rijden...... :-PP
Bedankt daarvoor nog trouwens! :mrgreen:
Niks te danken.
Voor degene die ons mogelijk gespot hebben: het was een lichtbruine MINI met zwarte wielen. :X
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2006, 23:31

Oja, wilde nog iets opmerken over het interieur:
Ik heb me totaal niet gestoord aan die grote(re) ronde klok in het midden. Ik vind het juist wel mooi in het interieur passen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2006, 23:36

Mini Poeper schreef:Oja, wilde nog iets opmerken over het interieur:
Ik heb me totaal niet gestoord aan die grote(re) ronde klok in het midden. Ik vind het juist wel mooi in het interieur passen.
Alleen dat akoestisch signaaltje.... :X
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2006, 23:40

CooperS-indiblue schreef:
Mini Poeper schreef:Oja, wilde nog iets opmerken over het interieur:
Alleen dat akoestisch signaaltje.... :X
En "knip" zei mijn tang. :mrgreen:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2006, 10:31

Als die vrouw bij de Jong bij aflevering wegrijd staat ze meteen aan de overkant >) Jeetje die zal het verschil wel merken van 50pk naar 175pk
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “MINI-talk”