Ik heb wel al vaak gehoord dat als de melding dat je je remmen moet vervangen erop komt dat het mogelijk al te laat is en dat je gewoon ijzer op ijzer zit te remmen. Wat heel gevaarlijk is.
Dus zomaar blind vertrouwen op die boordcomputer zou ik nooit doen. Zeker niet als hij op zo'n manier van resterende KM's veranderd. Met een visuele inspectie weet je het natuurlijk meteen...
Nu normaal gezien is wat de BC zegt correct maar een visuele inspectie kan geen kwaad.. Vind het trouwens vreemd dat ze dat in de garage niet visueel doen maar gewoon afgaan op wat de BC zegt...
Als je veel stadsverkeer doet of sportief remt dan is 40k km niet abnormaal. Als je alleen maar snelweg doet dan zou ja idd veel meer moeten kunnen doen.
PS: mijn nieuwe One D wilt ook binnen 20k km een onderhoud (staat nu iets minder dan 350km op maarja)
Service interval
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Hij remt in ieder geval nog goed, en maakt ook geen lawaai daarbij, dus de remmen zullen nog wel ok zijn. Zal er eens naar laten kijken, maar niet door de stealer, want voor hun zullen ze wel versleten zijn. Ze gaan inderdaad voornamelijk af op de BC.
binnen 20k, dat zal voor verse olie zijn, is standaard 20k. (Bij mij mochten er toen ook direct nieuwe voorbanden op...
de zijkanten waren helemaal glad. Na dat kostelijk grapje ben ik iets minder snel door de bochten beginnen gaan
)
binnen 20k, dat zal voor verse olie zijn, is standaard 20k. (Bij mij mochten er toen ook direct nieuwe voorbanden op...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Volgens mij zijn de geplande beurten als volgt :
0 km - aflevering
20 K km - 1e oliebeurt
45 K km - 2e oliebeurt
75 K km - inspectie 1
100 K km - inspectie 2 (incl distributieketting)
En dan berekent de BC zelf of je iets eerder of iets later binnen moet komen, mede naar aanleiding van het gebruik. Veel stadsverkeer en/of hard rijden = eerder binnenkomen.
Remblokken-slijtage weegt ook mee in de service interval setting.
0 km - aflevering
20 K km - 1e oliebeurt
45 K km - 2e oliebeurt
75 K km - inspectie 1
100 K km - inspectie 2 (incl distributieketting)
En dan berekent de BC zelf of je iets eerder of iets later binnen moet komen, mede naar aanleiding van het gebruik. Veel stadsverkeer en/of hard rijden = eerder binnenkomen.
Remblokken-slijtage weegt ook mee in de service interval setting.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Wat je kan doen is even naar de dealer gaan en een onderhoudsprint laten maken nadat je sleute is uitgelezen. Het onderdeel wat het eerst service nodig heeft bepaalt de km's van de service interval. Op de lijst kan je ook zien wanneer ongeveer een en ander aan onderhoud toe is. (inclusief nog te rijden km's)
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
De rem-teller is bij het laatste bezoek aan de dealer plots van 1700 naar 600km gegaan en sedert daar opnieuw blijven staan (ondertussen al 2000km geleden).
Dat op zich doet mij al vermoeden dat ze deze manueel verminderd hebben.
Ondertussen zit ik net over de 50000km en rij ik dus al meer dan 11000km rond met de melding dat de remmen 'binnenkort' vervangen dienen te worden.
Het idee van een 'condition based service interval' is leuk, maar in de praktijk lijkt dit toch niet erg relevant.
Dat op zich doet mij al vermoeden dat ze deze manueel verminderd hebben.
Ondertussen zit ik net over de 50000km en rij ik dus al meer dan 11000km rond met de melding dat de remmen 'binnenkort' vervangen dienen te worden.
Het idee van een 'condition based service interval' is leuk, maar in de praktijk lijkt dit toch niet erg relevant.
Onze sponsors