Test Works R56 tegen een Works GP en R53 Berthil

Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

07 jun 2010, 18:00

Ik geloof niet dat er op dit moment plannen zijn bij MINI om met een sterkere motor te komen dan de JCW met 211 pk en 280 Nm. Zo gek lijkt me dat niet, is net zoveel als bijvoorbeeld de veel zwaardere Golf GTI. Natuurlijk, auto's als de Focus RS en Golf R hebben veel meer vermogen, maar dat zijn niet zozeer de directe concurrenten van de MINI en deze auto's wegen zo 250 tot 300 kg meer dan een MINI. Bovendien heeft een MINI niet eens extreem veel vermogen nodig om een heerlijk scheurijzer te zijn :rijden.
Afbeelding
mrzuko
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: amsterdam
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2010, 16:48

07 jun 2010, 18:53

Ivo schreef:Ik geloof niet dat er op dit moment plannen zijn bij MINI om met een sterkere motor te komen dan de JCW met 211 pk en 280 Nm. Zo gek lijkt me dat niet, is net zoveel als bijvoorbeeld de veel zwaardere Golf GTI. Natuurlijk, auto's als de Focus RS en Golf R hebben veel meer vermogen, maar dat zijn niet zozeer de directe concurrenten van de MINI en deze auto's wegen zo 250 tot 300 kg meer dan een MINI. Bovendien heeft een MINI niet eens extreem veel vermogen nodig om een heerlijk scheurijzer te zijn :rijden.
ja ik heb in de one gereden die trok ook zo tot de 190 en dat is dan nog geen eens een s of works ...
ik heb nu een astra opc uit 2000 dus de eerste opc zonder turbo maar als ik een cooper wil wil ik wel wat meer vermogen van 160 naar 173 of 210 vind ik niet veel meer voor de prijs dat je ervoor betaalt..de astra opc zit ook al boven dan wat de works geeft..ik weeg nu inclusief me audio enzo rond de 1300 en top 215 8.2 naar 100 maar ja wil wat sneller...
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

07 jun 2010, 20:02

Werner en ik hadden vorige week 255km/h op de gps staan in Duitsland. Acceleratie van 0 naar 100 weet ik niet maar het gaat wel snel!

Boven de 220km/h rijden gaat met een kort autotje niet met het zelfde gemak als met een Audi of BMW bijvoorbeeld.

Dus 211pk waar je zelf nog +/- 20pk bijtuned is echft genoeg voor op de openbare weg...
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

08 jun 2010, 23:43

mrzuko schreef:ik vind de blauwe mini het mooist... maar er word niet erg snel opgetrokken door alle 3 de mini's niet in het filmpje maar wel mooi verhaal.

weet iemand of mini met een sneller blok komt? want de 1.6 is nou wel een beetje achtergebleven op de rest..als je de golf en focus en astra ziet kan mini er niet mee concureren 210 pk is echt te weinig nu..
ik vind dat mini ook maar naar de 2 liter turbo moet of 2 liter compressor.
weet iemand of er nog een snellere mini komt dan de gp of cooper s works ? met ander blok ofzo?

gr danny
Geruchten zijn er dat ergens in september naast de JCW nog "iets snels" bekend gemaakt gaat worden...

Het ligt er ook verder aan wat je met die pk's wilt. Ik heb momenteel een Ford Focus ST met chip en zit rond de 265pk en natuurlijk is die sneller dan een JCW, maar toch ga ik hem vervangen ;) ) met een JCW Cabrio (tenminste, als ik alsnog niet voor een 135i kies, maar die gaat in de config zoals ik hem wil te ver boven mijn budget).

De JCW is misschien niet zo snel als de Ford, heeft niet het 5 cilinder geluid, maar het is veel meer fun dan de ST en dat is, voor mij, belangrijker dan de "mine's bigger then yours" stoplicht-en/of tussensprintjes ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 jun 2010, 02:02

mrzuko schreef:
Ivo schreef:Ik geloof niet dat er op dit moment plannen zijn bij MINI om met een sterkere motor te komen dan de JCW met 211 pk en 280 Nm. Zo gek lijkt me dat niet, is net zoveel als bijvoorbeeld de veel zwaardere Golf GTI. Natuurlijk, auto's als de Focus RS en Golf R hebben veel meer vermogen, maar dat zijn niet zozeer de directe concurrenten van de MINI en deze auto's wegen zo 250 tot 300 kg meer dan een MINI. Bovendien heeft een MINI niet eens extreem veel vermogen nodig om een heerlijk scheurijzer te zijn :rijden.
ja ik heb in de one gereden die trok ook zo tot de 190 en dat is dan nog geen eens een s of works ...
ik heb nu een astra opc uit 2000 dus de eerste opc zonder turbo maar als ik een cooper wil wil ik wel wat meer vermogen van 160 naar 173 of 210 vind ik niet veel meer voor de prijs dat je ervoor betaalt..de astra opc zit ook al boven dan wat de works geeft..ik weeg nu inclusief me audio enzo rond de 1300 en top 215 8.2 naar 100 maar ja wil wat sneller...
ik zou zeggen; ga eens rijden in een JCW en trek dan je conclusie...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

09 jun 2010, 08:59

mushrop schreef:
mrzuko schreef:
Ivo schreef:Ik geloof niet dat er op dit moment plannen zijn bij MINI om met een sterkere motor te komen dan de JCW met 211 pk en 280 Nm. Zo gek lijkt me dat niet, is net zoveel als bijvoorbeeld de veel zwaardere Golf GTI. Natuurlijk, auto's als de Focus RS en Golf R hebben veel meer vermogen, maar dat zijn niet zozeer de directe concurrenten van de MINI en deze auto's wegen zo 250 tot 300 kg meer dan een MINI. Bovendien heeft een MINI niet eens extreem veel vermogen nodig om een heerlijk scheurijzer te zijn :rijden.
ja ik heb in de one gereden die trok ook zo tot de 190 en dat is dan nog geen eens een s of works ...
ik heb nu een astra opc uit 2000 dus de eerste opc zonder turbo maar als ik een cooper wil wil ik wel wat meer vermogen van 160 naar 173 of 210 vind ik niet veel meer voor de prijs dat je ervoor betaalt..de astra opc zit ook al boven dan wat de works geeft..ik weeg nu inclusief me audio enzo rond de 1300 en top 215 8.2 naar 100 maar ja wil wat sneller...
ik zou zeggen; ga eens rijden in een JCW en trek dan je conclusie...
X2 :D !!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

09 jun 2010, 12:28

Opel Astra o-pé-cé blijft een Astra :p
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 sep 2010, 22:55

Dankjewel :)
De weg was natuurlijk wat vochtig dus tijden in de 6 seconden waren niet mogelijk :)

Ik ben nog geen berichten tegengekomen van een sneller blok dan de 1.6.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

19 sep 2010, 23:03

huh? :roll:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

20 sep 2010, 01:08

Ik zie opeens dit bericht terug in mijn RSS feeds van Google.
mrzuko schreef:ik vind de blauwe mini het mooist... maar er word niet erg snel opgetrokken door alle 3 de mini's niet in het filmpje maar wel mooi verhaal.

weet iemand of mini met een sneller blok komt? want de 1.6 is nou wel een beetje achtergebleven op de rest..als je de golf en focus en astra ziet kan mini er niet mee concureren 210 pk is echt te weinig nu..
ik vind dat mini ook maar naar de 2 liter turbo moet of 2 liter compressor.
weet iemand of er nog een snellere mini komt dan de gp of cooper s works ? met ander blok ofzo?

gr danny
Dus daar had ik op gereageerd zonder voorgaande goed te lezen er van uitgaande dat dit een recent bericht was. Foutje van mij of Google :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 sep 2010, 11:00

haha, ok. Ik dacht al dat je een beetje de klutst kwijt was.. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”