mijn trouwe maatje heeft nu een gebruik van gemiddeld 1:20-1:21km. Maar het is dan ook een dieseltje
Ik rij dagelijks zo'n 160km dus dit is zeer welkom...vooral nu met deze prijzen.
Ik wil wel eens weten wat de gemiddelde ander dieselrijder verbruikt.
Brandstof-verbruik
- franklin1969
- Leerling Mini lid
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
gemiddeld 5.6l/100km, onlangs stond het gemiddelde zelfs op 6, heb de BC dan maar gereset en weer wat rustigeraan gaan rijden. Tijdens de zomermaanden zat ik rond de 5.2.
Cooper D natuurlijk
Cooper D natuurlijk
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar nu is dat zo'n 10l/100km voor de ZIP (
) Cooper S Clubman
Ik kom op datzelfde cijfer. Zeker als ik rij. Mijn vader is meer beheerst, moest ik de Mini nooit (of amper) rijden zouden we waarschijnlijk eerder rond een 8 liter zitten ja..Clubhouse schreef:Mijn Clubman S is wel erg dorstig: 10l/100km.![]()
![]()
Rijstijl is niet alles geven maar schakelen zo rond de 3500 a 4000 tpm.
Maar nu is dat zo'n 10l/100km voor de ZIP (

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Cruise control scheelt heel wat, ik gebruik dit overal, instellen op 53, 74, 95 of 127, nergens geflitst en overal zuinig aan het bollen. Als je weinig snelweg doet (maar eigenlijk nog belangrijker, weinig 70-90 doet) dan daalt het verbruik niet al te laag.
In het begin zat het verbruik ook een stuk hoger dan nu, (denk toch een paar maanden), daarna is hij zuiniger geworden.NicoJ schreef:Ik rij met een cooper D en veel stadsverkeerd..
dan zit ik aan een 7l/100 Km, is dit normaal?
ik kijk geregeld naar de schakelindicator op men boordcomputer, en trek totaal niet hard op en toch blijf ik aan deze cijfers zitten..
Cruise control scheelt heel wat, ik gebruik dit overal, instellen op 53, 74, 95 of 127, nergens geflitst en overal zuinig aan het bollen. Als je weinig snelweg doet (maar eigenlijk nog belangrijker, weinig 70-90 doet) dan daalt het verbruik niet al te laag.
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ging als een speer, maar verbruik was wel navenant. Ik heb die ooit getopt aan 211km/h. Niet veel Doopers die dat nadoen!
Onze Dooper indertijd (zonder Efficient Dynamics) zat ook rond een goede 7l. Inrijperiode was wel wat aan de 'snelle' kant.NicoJ schreef:Ik rij met een cooper D en veel stadsverkeerd..
dan zit ik aan een 7l/100 Km, is dit normaal?
ik kijk geregeld naar de schakelindicator op men boordcomputer, en trek totaal niet hard op en toch blijf ik aan deze cijfers zitten..
Ging als een speer, maar verbruik was wel navenant. Ik heb die ooit getopt aan 211km/h. Niet veel Doopers die dat nadoen!
- ITSU028
- Volledig MINI minded!
Bericht
Rij relatief veel stadsverkeer.......(met de start-stop functie UIT)
Huidige km stand 6600km
X2smetje schreef:ik heb een 18.000km staan op de teller.
ik rij voor mijn werk rond in woonwijken tegen 30km/per uur op zoek achter huizen te koop, en dat is ook niet echt zuinig rijden doordat ik steeds moet stoppen en optrekken.
Rij relatief veel stadsverkeer.......(met de start-stop functie UIT)
Huidige km stand 6600km
F56S JCW PRO LCI
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ MINI-lex; je kunt je MINI het trouwens ook zelf laten 'uitrekenen' 1 op hoeveel je gereden hebt.
Je kunt kiezen tussen: 4,9 l / 100 km.
of
20,2 km/l
Daar kwam ik vandaag achter
Lekker zuinig!!
of
20,2 km/l

Lekker zuinig!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo ja,hoe doe je dat?
Ik doe dit zelf ook vaak bij auto's van de VAG groep,want ik kan dit namelijk zelf veranderen met Vagcom.
Geldt dit ook voor de oudere Mini's?Arjan schreef:@ MINI-lex; je kunt je MINI het trouwens ook zelf laten 'uitrekenen' 1 op hoeveel je gereden hebt.
of
20,2 km/l
Lekker zuinig!!
Zo ja,hoe doe je dat?
Ik doe dit zelf ook vaak bij auto's van de VAG groep,want ik kan dit namelijk zelf veranderen met Vagcom.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Onze sponsors