Ik zag dat DTC als optie wordt aangeboden maar traction control zie ik niet in de standaard uitvoering staan.
De weg naar huis loopt behoorlijk omhoog dus enige hulp bij gladheid/sneeuw in de winter kan geen kwaad Is DTC (180 euro) volgens jullie in dit geval een aanrader?
Een beetje advies/hulp gevraagd
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
In Nederland hebben we geen "DTC" (Dynamic Traction Control code S05DT)
We hebben wel gewoon DSC (dynamic stability control; code S0210) waarin tractioncontrole inbegrepen zit.
PS ik kwam tot dit antwoord door de Zwitserse en Nederlandse MINI Configurators te vergelijken.
We hebben wel gewoon DSC (dynamic stability control; code S0210) waarin tractioncontrole inbegrepen zit.
PS ik kwam tot dit antwoord door de Zwitserse en Nederlandse MINI Configurators te vergelijken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
Hier is DSC standaard dus daar zal de traction control dan ook wel in zitten.
Bedankt voor de snelle infoMarcel Always Open schreef:In Nederland hebben we geen "DTC" (Dynamic Traction Control code S05DT)
We hebben wel gewoon DSC (dynamic stability control; code S0210) waarin tractioncontrole inbegrepen zit.
Hier is DSC standaard dus daar zal de traction control dan ook wel in zitten.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Toch wel een interessante vraag
(a) wat het verschil is tussen DSC en DTC (en waar is ASC+T gebleven?)
(b) vanwaar het verschil tussen NL en Zwitserland, USA, UK etc waar NL blijkbaar geen DTC geleverd kan krijgen?
Allereerst,
Check de volgende informatie maar eens voor een beschrijving van het verschil tussen DSC en DTC
http://www.miniusa.com/mini-cooper-s-to ... Features-m
Conclusie lijkt te zijn dat de gewone TC die in het DSC pakket zit, eigenlijk wel heel snel en rigoreus (te lang) ingrijpt, wat vooral een issue is bij mensen met een sportief rijgedrag.
Mijn persoonlijke conclusie zou zijn dat DTC niet noodzakelijk is, zelfs niet als je in Zwitserland woont waar je gewoon beduidend meer sneeuwdagen hebt. Als je ook een zeer sportieve rijstijl hebt, of het circuit opgaat, is DTC de oplossing om de te defensieve DSC beveiliging te beteugelen.
(a) wat het verschil is tussen DSC en DTC (en waar is ASC+T gebleven?)
(b) vanwaar het verschil tussen NL en Zwitserland, USA, UK etc waar NL blijkbaar geen DTC geleverd kan krijgen?
Allereerst,
Check de volgende informatie maar eens voor een beschrijving van het verschil tussen DSC en DTC
http://www.miniusa.com/mini-cooper-s-to ... Features-m
Conclusie lijkt te zijn dat de gewone TC die in het DSC pakket zit, eigenlijk wel heel snel en rigoreus (te lang) ingrijpt, wat vooral een issue is bij mensen met een sportief rijgedrag.
Mijn persoonlijke conclusie zou zijn dat DTC niet noodzakelijk is, zelfs niet als je in Zwitserland woont waar je gewoon beduidend meer sneeuwdagen hebt. Als je ook een zeer sportieve rijstijl hebt, of het circuit opgaat, is DTC de oplossing om de te defensieve DSC beveiliging te beteugelen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
Bij DTC zit ook nog EDLC zag ik.
Als ik de verschillende sites mag geloven helpt dit bij het wegrijden op gladde ondergrond waarbij je eerst DSC moet uitschakelen.
Ik zal nog eens kijken of ik wat meer gebruikers ervaringen kan vinden op het www.
Als ik de verschillende sites mag geloven helpt dit bij het wegrijden op gladde ondergrond waarbij je eerst DSC moet uitschakelen.
Ik zal nog eens kijken of ik wat meer gebruikers ervaringen kan vinden op het www.
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
EDLC = Electronic differential lock control
De link van Marcel naar de US site is ook de moeite waard.
DTC = Dynamic traction controlSicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
EDLC = Electronic differential lock control
De link van Marcel naar de US site is ook de moeite waard.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
misschien wel een idee om eerst alle posts te lezenSicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
of je gebruikt Google...Marcel Always Open schreef:misschien wel een idee om eerst alle posts te lezenSicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
De nieuwe mini is in bestelling maar kan nog worden aangepast en nu zit ik toch nog te twijfelen over het sportonderstel (226).
Volgens mij stond er vroeger (jaar geleden ofzo) dat de mini ook 1cm lager kwam te liggen maar dit staat er dus niet meer. 1cm lager staat hem erg goed dus ik was benieuwd of er iemand is die weet of dit nog steeds het geval is of dat dit is veranderd met de komst van de facelift.
Bij mijn ouders in de straat liggen drempels waar ik met onze huidige r53 (niet verlaagd) bijna niet overheen kom zonder ze met de voorbumper te raken... Wat zijn de ervaringen van de r56 rijders (met sportonderstel)? Er zijn vast genoeg mensen die de r53 en r56 hebben gereden hier om ze te kunnen vergelijken
Volgens mij stond er vroeger (jaar geleden ofzo) dat de mini ook 1cm lager kwam te liggen maar dit staat er dus niet meer. 1cm lager staat hem erg goed dus ik was benieuwd of er iemand is die weet of dit nog steeds het geval is of dat dit is veranderd met de komst van de facelift.
Bij mijn ouders in de straat liggen drempels waar ik met onze huidige r53 (niet verlaagd) bijna niet overheen kom zonder ze met de voorbumper te raken... Wat zijn de ervaringen van de r56 rijders (met sportonderstel)? Er zijn vast genoeg mensen die de r53 en r56 hebben gereden hier om ze te kunnen vergelijken
- Maarten CH
- Enthousiast
- Locatie: Zurich
Bericht
In dat geval is zonder denk ik ook de beste keus.Spollie schreef:Toen ik mijn MINI Cooper S bestelde in juli 2010 vertelde de verkoper dat er geen verschil in hoogte was bij wel of geen sportonderstel. Dit was voor mij de reden dat ik het toen niet heb genomen.
Onze sponsors