Een beetje advies/hulp gevraagd

Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

16 okt 2010, 20:28

Ik zag dat DTC als optie wordt aangeboden maar traction control zie ik niet in de standaard uitvoering staan.

De weg naar huis loopt behoorlijk omhoog dus enige hulp bij gladheid/sneeuw in de winter kan geen kwaad :lol: Is DTC (180 euro) volgens jullie in dit geval een aanrader?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

16 okt 2010, 20:42

In Nederland hebben we geen "DTC" (Dynamic Traction Control code S05DT)
We hebben wel gewoon DSC (dynamic stability control; code S0210) waarin tractioncontrole inbegrepen zit.

PS ik kwam tot dit antwoord door de Zwitserse en Nederlandse MINI Configurators te vergelijken.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

16 okt 2010, 20:51

Marcel Always Open schreef:In Nederland hebben we geen "DTC" (Dynamic Traction Control code S05DT)
We hebben wel gewoon DSC (dynamic stability control; code S0210) waarin tractioncontrole inbegrepen zit.
Bedankt voor de snelle info :icon_top:
Hier is DSC standaard dus daar zal de traction control dan ook wel in zitten.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

16 okt 2010, 21:06

Toch wel een interessante vraag
(a) wat het verschil is tussen DSC en DTC (en waar is ASC+T gebleven?)
(b) vanwaar het verschil tussen NL en Zwitserland, USA, UK etc waar NL blijkbaar geen DTC geleverd kan krijgen?

Allereerst,
Check de volgende informatie maar eens voor een beschrijving van het verschil tussen DSC en DTC

http://www.miniusa.com/mini-cooper-s-to ... Features-m

Conclusie lijkt te zijn dat de gewone TC die in het DSC pakket zit, eigenlijk wel heel snel en rigoreus (te lang) ingrijpt, wat vooral een issue is bij mensen met een sportief rijgedrag.

Mijn persoonlijke conclusie zou zijn dat DTC niet noodzakelijk is, zelfs niet als je in Zwitserland woont waar je gewoon beduidend meer sneeuwdagen hebt. Als je ook een zeer sportieve rijstijl hebt, of het circuit opgaat, is DTC de oplossing om de te defensieve DSC beveiliging te beteugelen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

16 okt 2010, 21:48

Bij DTC zit ook nog EDLC zag ik.

Als ik de verschillende sites mag geloven helpt dit bij het wegrijden op gladde ondergrond waarbij je eerst DSC moet uitschakelen.

Ik zal nog eens kijken of ik wat meer gebruikers ervaringen kan vinden op het www.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

16 okt 2010, 21:53

Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

16 okt 2010, 22:00

Sicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
DTC = Dynamic traction control
EDLC = Electronic differential lock control

De link van Marcel naar de US site is ook de moeite waard.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

16 okt 2010, 22:16

Er staan wel meer interessante zaken bij die link; heel goed. Dank je wel Marcel.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

17 okt 2010, 11:41

Sicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
misschien wel een idee om eerst alle posts te lezen :lol: :lol: :lol:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

17 okt 2010, 11:58

Marcel Always Open schreef:
Sicco schreef:Misschien wel een idee om eerst al die afkortingen eens te verduidelijken.
misschien wel een idee om eerst alle posts te lezen :lol: :lol: :lol:
of je gebruikt Google... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

17 okt 2010, 14:51

Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

17 okt 2010, 15:08

Weer wat geleerd. Met alweer dank aan Berthil
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

06 nov 2010, 12:43

De nieuwe mini is in bestelling maar kan nog worden aangepast en nu zit ik toch nog te twijfelen over het sportonderstel (226).

Volgens mij stond er vroeger (jaar geleden ofzo) dat de mini ook 1cm lager kwam te liggen maar dit staat er dus niet meer. 1cm lager staat hem erg goed dus ik was benieuwd of er iemand is die weet of dit nog steeds het geval is of dat dit is veranderd met de komst van de facelift.

Bij mijn ouders in de straat liggen drempels waar ik met onze huidige r53 (niet verlaagd) bijna niet overheen kom zonder ze met de voorbumper te raken... Wat zijn de ervaringen van de r56 rijders (met sportonderstel)? Er zijn vast genoeg mensen die de r53 en r56 hebben gereden hier om ze te kunnen vergelijken :D
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2010, 19:00

06 nov 2010, 13:19

Toen ik mijn MINI Cooper S bestelde in juli 2010 vertelde de verkoper dat er geen verschil in hoogte was bij wel of geen sportonderstel. Dit was voor mij de reden dat ik het toen niet heb genomen.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

06 nov 2010, 13:43

Spollie schreef:Toen ik mijn MINI Cooper S bestelde in juli 2010 vertelde de verkoper dat er geen verschil in hoogte was bij wel of geen sportonderstel. Dit was voor mij de reden dat ik het toen niet heb genomen.
In dat geval is zonder denk ik ook de beste keus.

Terug naar “MINI-talk”