Gewoon doorgaan met wat je nu doet.Woosh! schreef:Snel die km's voltrappen!!!
ik wil wel zo'n SD
heb je volgend jaar een CM
Gewoon doorgaan met wat je nu doet.Woosh! schreef:Snel die km's voltrappen!!!
ik wil wel zo'n SD
En de grotere remmen natuurlijk!Mini Poeper schreef:Wat te denken aan standaard sportonderstel plus!
Hoewel dit bij een Cooper als optie leverbaars is.
Hele leuke analyse, maar ik denk niet dat dat is wat Jelle bedoeldeMarcel Always Open schreef:Nou dat lijkt me niet echt een vergelijking
een getunede benzine cooper heeft natuurlijk niet zoveel pk's als een standaard benzine S
Als je nu neemt voor benzine Cooper 122 pk naar een Cooper S 175 pk
Dan moet je voor een CooperD van 110 pk springen naar een Cooper SD 158 pk
Eenzelfde calculatie moet je dan ook maken voor de Newtonmeters.
Als je nu neemt voor benzine Cooper 160 Nm naar een Cooper S 240 Nm
Dan moet je voor een CooperD van 240 Nm springen naar een Cooper SD 360 Nm
en vergelijk dan die theoretische waarden 158pk + 360 Nm met de werkelijke opgaaf nu van 143 Pk + 300 Nm
dan zeg ik: teleurstellend. Het is geen S. Het doet afbreuk aan de term S.
ik denk dat hij bedoeld:JunkyXL schreef:is t niet om te rekenen, standaard -> woosh zn peekaas
S diesel -> getunede peekaas?
hoe heet dat ook al weer, kruislings vermenigvuldigen? lol
Een groot punt waarom je vergelijking ook niet veel soeps is, is de aard van beide motoren.Marcel Always Open schreef:Nou dat lijkt me niet echt een vergelijking
een getunede benzine cooper heeft natuurlijk niet zoveel pk's als een standaard benzine S
Als je nu neemt voor benzine Cooper 122 pk naar een Cooper S 175 pk
Dan moet je voor een CooperD van 110 pk springen naar een Cooper SD 158 pk
Eenzelfde calculatie moet je dan ook maken voor de Newtonmeters.
Als je nu neemt voor benzine Cooper 160 Nm naar een Cooper S 240 Nm
Dan moet je voor een CooperD van 240 Nm springen naar een Cooper SD 360 Nm
en vergelijk dan die theoretische waarden 158pk + 360 Nm met de werkelijke opgaaf nu van 143 Pk + 300 Nm
dan zeg ik: teleurstellend. Het is geen S. Het doet afbreuk aan de term S.
Heb je helemaal gelijk in! Vanwege het gewicht van het huidige PSA dieselblok in de pré-facelift 2.Gen heb ik de remmen al vergroot naar Cooper S systeem. Vond het remgedrag maar matig en bochtgedrag met zware blok is ook te merken.paddo schreef: En zo'n 1.6 is prima, dat scheelt ook aan gewicht op de vooras en dat is ook wat waard.
Het verschil in gewicht tussen Cooper en Cooper D is 25 kg voor de facelift en 15 kg na de facelift voor de Hatch.Mini Poeper schreef:paddo schreef:
Heb je helemaal gelijk in! Vanwege het gewicht van het huidige PSA dieselblok in de pré-facelift 2.Gen heb ik de remmen al vergroot naar Cooper S systeem. Vond het remgedrag maar matig en bochtgedrag met zware blok is ook te merken.
Onze sponsors