Alleen maar mijn mening over de R56, and o my god ...

Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 nov 2006, 18:59

Snap het ook niet helemaal..... :roll:

Volgens mij is de gelijkenis op de foto met een R56 precies even slecht als met een R53........
Denk niet dat je je onderweg snel zult vergissen... :mrgreen: :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2006, 23:41

Gebo schreef:Snap het ook niet helemaal..... :roll:
Ik denk dat ik het wel weet... :?
Jaloezie?
320d touring
BBQ hulpkok

30 nov 2006, 18:27

Het dashboard van dat Trevis gebakkie lijkt toch echt op dat van de R53.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2006, 13:39

Ik kon niet bij de presentatie zijn dus zaterdag toch maar eens gaan kijken.
Ik vind 'm prachtig!! vooral die rood leren sportstoelen om te zoenen.
Met beetje veel bijleggen anders had ik zaterdag gelijk getekend.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

05 dec 2006, 07:29

Hans J schreef:Ik kon niet bij de presentatie zijn dus zaterdag toch maar eens gaan kijken.
Ik vind 'm prachtig!! vooral die rood leren sportstoelen om te zoenen.
Met beetje veel bijleggen anders had ik zaterdag gelijk getekend.
Mooi is ie he? :lol:
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 dec 2006, 12:30

Vrijdag uitgebreid de nieuweling staan te bekijken en ben teleurgesteld!
Aan de meeste uiterlijke missertjes zou ik nog wel gaan wennen, vindt hem nu "overdone", designers hebben teveel tijd gehad waardoor teveel details uit de toon vallen : De zijknippers idd maar ook het mistachterlicht van de cooper bijvoorbeeld. De knuffel en hebfactor is fors minder.
Maar grootste misser is het centrale dasboard deel, de wel erg cheapo grijze knetterplastic delen en knopjes vindt je al jaren niet meer in een Skod@! Zitten ook veel te los en een premium klikgevoel ontbreekt.
Ook het feit dat je nu geen aftermarketradio meer kunt plaatsen vindt ik een misser, de standaard stereo is zeker niet slecht (R53) maar toch is mijn Becker met navi een forse vooruitgang.

Ik had een afspraak voor een proefrit maar heb die gecanceld toen ik de auto goed heb bekeken.....(verkoper snapt het nog steeds niet) Is niet mijn auto en zal er nooit 1 kopen/leasen. Blijf lekker in mijn Cooper Park Lane tuffen en moet op zoek naar een opvolger van een vreemd merk.
Helenk
Be Mini
Be Mini

25 dec 2006, 14:03

Altijd jammer als een nieuw model niet voldoet aan de verwachtingen.
Juist voor de ouderen onder ons die de originele mini kenden herkennen in de R56 veel stijl fragmenten terug, en gek genoeg sluit daar de grote teller goed bij aan.
Heb zelf géén R53 gehad, maar de R56 vind ik een fantastische auto.
Het is ook jammer dat je er niet in bent gaan rijden, nu zal je altijd afvragen.........................
Sterkte met het vinden van een ander merk!
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Helenk
Be Mini
Be Mini

25 dec 2006, 14:39

[quote="Helenk"]Altijd jammer als een nieuw model niet voldoet aan de verwachtingen.
Juist voor de ouderen onder ons die de originele mini kenden herkennen in de R56 veel stijl fragmenten terug, en gek genoeg sluit daar de grote teller goed bij aan.
Heb zelf géén R53 gehad, maar de R56 vind ik een fantastische auto.
Het is ook jammer dat je er niet in bent gaan rijden, nu zal je altijd afvragen.........................
Sterkte met het vinden van een ander merk! (Suzuki?)
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 dec 2006, 20:19

hansie schreef: en moet op zoek naar een opvolger van een vreemd merk.
Waarom niet als een speer naar de dealer en nog een "veel mooiere" en "betere" R53 kopen zolang het nog kan? Staan er nog diverse bij de verschillende dealers! :wink:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2006, 20:26

dat alle r56 eigenaren zich niet kunnen vinden in opmerkingen van r50/r53 eigenaren wat betreft styling...tja,
het blijft een kwestie van smaak!
de r50/r53 steekt naar ''onze'' mening subtiel af tegenover een r56 die door velen overdone gevonden wordt (waaronder ikzelf), maar het blijft gewoon een mooie auto hoor die zoals ik al vaker heb gezegd ongetwijfeld een stuk beter is dan de ''oude'', maar toch...overdone wat betreft de styling :)
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 dec 2006, 21:57

Mijn vraag was overigens serieus hoor....

Als ik (als MINI-liefhebber) op dit moment in de markt zou zijn voor een nieuwe auto, en niet zou kunnen leven met de R56, zou ik zeker gaan kijken wat er nog staat aan R53's her en der.
Niets mis mee toch?
Denk dat je daarbij ook nog best een leuke deal zou kunnen maken...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 dec 2006, 23:30

Ik heb vandaag de eerste in het wild zien rijden, een Mellow Yellow Cooper.
Leuk om zo te zien rijden. Mijn vriendin viel alleen op dat de ruiten smaller zijn, dus minder hoog. Maar het was wel donker :)
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 dec 2006, 10:24

Aan de uiterlijke designmissertjes zou ik wel kunnen gaan wennen of iets aftermarket regelen.Zie de binnenkant langer/vaker als de buitenkant.

De echte afknapper is de middenconsole. Absloluut BMW/Mini onwaardig en de plastic zilvergrijze rammelknopjes/cd invoermond etc heb ik nog nooit in een Mini van welk jaar/type dan ook gespot...Wel op el cheapo Kijkshop c-merk geluidsapparatuur.
Misschien doordat ik veel BMW heb gereden in mijn verleden pak ik dit overdreven op maar je betaald toch redelijk wat extra voor design,rij,- maar ook zeker bouwkwaliteit.
Gezien het commerciele succes van de R53 en de BMW kennis/kunde had ik een forse stap voorwaarts verwacht, nu is het budget naar de designers gegaan ipv de ontwikkel en kwaliteits afdelingen.

Wat wel opvalt is dat "de bladen" er (nog?) weinig over geklaagd hebben maar wel over de kwaliteit van R53 dash terwijl deze veel beter in elkaar zit met mooiere materialen...
Durf ook best te voorspellen dat een vrij snelle (1 jaar) update (of een optionele versie) van het dashboarddeel op stapel zal staan.

Over opvolging kan ik kort zijn : er is niet veel en blijf daarom de Park Lane trouw.
èrcé
Be Mini
Be Mini

26 dec 2006, 12:22

hansie schreef:Wat wel opvalt is dat "de bladen" er (nog?) weinig over geklaagd hebben maar wel over de kwaliteit van R53 dash terwijl deze veel beter in elkaar zit met mooiere materialen...
Dat komt omdat die bladen juist zeggen dat het dashboard van de R56 veel beter (en met veel hogere kwaliteit materialen) in elkaar zit dan het dashboard van de R53. Daarom hebben ze daar waarschijnlijk zo weinig over geklaagd...
ron
One wheel wonder
One wheel wonder

29 dec 2006, 09:56

Na 4 jaar verliefd te zijn geweest op mijn huidige Mini moest ik ook echt even wennen aan de beelden van de nieuwe R56.

Toch naar de dealer om het model te bekijken. Het leuke was dat ik ze direct eens goed naast elkaar kon bekijken. De eerste indruk was goed, het model ziet er op veel aspecten echt strakker en moderner uit. Met name van de S vond ik ook de ´neus´ erg geslaagd geworden.

Na wat rondjes gelopen te hebben.. ook even wat deuren open en dicht gegooit en dat klonk allemaal beter dan bij mijn huidige Mini (die overigens modeljaar 2002 was, daarna is er zeker het e.e.a. verbeterd wat ik altijd merkte in de leenauto´s :? )

Vervolgens eerst een proefrit gemaakt in een Cooper. Deze reed naar mijn idee erg strak en misschien wel iets te perfect. Het rijden in mijn huidige One vond ik zelf iets spannender en misschien was het alleen maar door het geluid bij het sturen. Wel absoluut een heerlijke auto. En ik was enorm gecharmeerd van de nieuwe look binnenin. Het interieur oogt veel robuuster en door de smalle midden console geeft het je ook echt meer beenruimte. Het hele audio deel is ook veel natuurlijker geintegreerd en de verlichting is absoluut cooler (zeker in blauw :)).

Daarna de Cooper S gestart en toen het was gebeurd met me. Geweldig!!! wat een rij ervaring. Ik was zo onder de indruk dat ik er diezelfde week al één besteld heb. Alle ratio was verdwenen (we hadden ook al proefritjes in Toyota´s gemaakt dus dat wil wel wat zeggen..). Vervolgens op internet gaan zoeken naar foto´s en zo bij deze club terecht gekomen. Goed te zien dat er zoveel liefhebbers zijn van de nieuwe MINI.

Tot slot denk ik dat het voor ons als nieuw-Mini rijders super is dat er nu ook een nieuw model is. Het maakt het er door de variatie alleen maar leuker op om nieuwe Mini´s te spotten en ... inderdaad smaken verschillen... intussen kan ik niet meer wachten tot 2 januari :)

Terug naar “MINI-talk”