Een beetje advies/hulp gevraagd

Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

06 nov 2010, 13:44

Ik zou geen sportonderstel nemen. Dat onderstel schijnt heel erg oncomfortabel te zijn. Een MINI zonder sportonderstel rijdt al heel erg goed en strak.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 nov 2010, 17:14

Uhm, zou ook eens een vergelijk doen met dikte stabilisatoren en type veren/schokbrekers.
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

07 nov 2010, 15:11

Mini Poeper schreef:Uhm, zou ook eens een vergelijk doen met dikte stabilisatoren en type veren/schokbrekers.
Niet iedereen is expert in dit soort zaken dus enige uitleg zou erg fijn zijn...
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

07 nov 2010, 19:08

Zo is het maar net Maarten CH; je hebt groot gelijk!!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

11 nov 2010, 21:05

Volgens mij stond er vroeger (jaar geleden ofzo) dat de mini ook 1cm lager kwam te liggen
Dit was het geval met het "Sportonderstel Plus", dat standaard op een R53 S zat, en je als optie op je One/Cooper kon bestellen.

Of het nog steeds verschil maakt, geen idee.
Gelet op de volgende reactie van Spollie die hij/zij hierboven plaatste:
Spollie schreef:Toen ik mijn MINI Cooper S bestelde in juli 2010 vertelde de verkoper dat er geen verschil in hoogte was bij wel of geen sportonderstel. Dit was voor mij de reden dat ik het toen niet heb genomen.
zou ik zeggen dat dit veranderd is met de Gen2. en geen verschil meer uitmaakt in wagenhoogte.



Maarten CH schreef:
Mini Poeper schreef:Uhm, zou ook eens een vergelijk doen met dikte stabilisatoren en type veren/schokbrekers.
Niet iedereen is expert in dit soort zaken dus enige uitleg zou erg fijn zijn...
Ik ga zeker niet claimen dat ik expert ben. Maar weet wel het volgende:
Als je een stabilisatorstang achter monteert (onder de auto) gaat de auto daar betere wegligging van krijgen. Bij de Gen1 heeft de S een dikkere stabi dan de Cooper.
Waar in mijn optiek door Mini Poeper op gedoeld werd, is dat jij de keuze voor wel of geen sportonderstel puur laat afhangen van wagenhoogte. (zo lijkt het althans beschreven). Er zijn echter ook andere factoren die verbeteren met het nemen van dit sportonderstel. ("gewoon strakker sturen")
Ik heb met diverse setups zelf gereden, en ben nog steeds van mening dat een standaard onderstel prima door de bocht gaat :mrgreen: en een sportonderstel(plus) uitstekend. :mrgreen: :mrgreen: De beperkende factor blijft de stuurvaardigheid van de bestuurder. Een overweging alleen op basis van wagenhoogte lijkt mij wat eenzijdig.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Zurich
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 mei 2007, 13:35

13 nov 2010, 10:17

:icon_top: Weer wat geleerd vandaag!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

13 nov 2010, 13:53

Marcel Always Open schreef: Waar in mijn optiek door Mini Poeper op gedoeld werd, is dat jij de keuze voor wel of geen sportonderstel puur laat afhangen van wagenhoogte. (zo lijkt het althans beschreven). Er zijn echter ook andere factoren die verbeteren met het nemen van dit sportonderstel. ("gewoon strakker sturen")
[...]
Een overweging alleen op basis van wagenhoogte lijkt mij wat eenzijdig.
Precies, dat bedoel ik! :wink:
Ik persoonlijk zou dus zeker voor sport onderstel gaan!

Verkopers weten vaak ook maar weinig van technische zaken v.w.b. de verschillen in opties.
Bij mijn eerste MINI vroeg ik de verkoper wat verschil was tussen standaard en sportonderstel.
Antwoord was toen ook wagenhoogte... :|

Wat heb ik destijds een spijt gehad dat ik niet die optie heb aangekruist... :(

Terug naar “MINI-talk”