Wat zou ik concreet kunnen verwachten als het om het verbruik van een Cooper gaat??
Ik zal woon-werk niet veel rijden en af en toe in het weekend van Breda naar Rotterdam. Ik denk dat ik gemiddeld een km of 300 per week zal rijden.
Brandstof-verbruik
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
Ook kan ik je vertellen dat het continu verbruik volgens de boordcomputer bij
100 KM/H 5,5 liter op de 100 KM is, bij
110 KM/H 6 liter op de 100 KM is en bij
120 Km/H 6,5 liter op de 100 KM
Dit is dan wel voor de R50 he
Greetz BigD
Mijn COOPER uit 2004 verbruikt volgens de boordcomputer gem. 8,7 liter op de 100 km dat is dan 1 op 11,5 ik heb overgens nog niet getest of die dat dan ook echt verbruikt ik ga dus alleen uit van de boordcomputer zegt.MartinCooper schreef:Wat zou ik concreet kunnen verwachten als het om het verbruik van een Cooper gaat??
Ik zal woon-werk niet veel rijden en af en toe in het weekend van Breda naar Rotterdam. Ik denk dat ik gemiddeld een km of 300 per week zal rijden.
Ook kan ik je vertellen dat het continu verbruik volgens de boordcomputer bij
Dit is dan wel voor de R50 he

Greetz BigD
- MartinCooper
- One wheel wonder
Bericht
Dus een gemiddelde van 7ltr/100km moet haalbaar zijn. Dan zit je bij 40l op ongeveer 570km op een tank en dat zou 1x in de 1½ week tanken.
- MartinCooper
- One wheel wonder
Bericht
Ik las hier ergens dat de Cooper een 40l tank heeft. Of is dat alleen bij het laatste model??
Bij een 50l zou je dus ongeveer 700km ver kunnen komen. Dan wordt het idd 1x in de 2 weken tanken. Dat netjes.
Bij een 50l zou je dus ongeveer 700km ver kunnen komen. Dan wordt het idd 1x in de 2 weken tanken. Dat netjes.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
.
Ik denk dat je in de praktijk met stadsverkeer e.d. erbij wel een litertje hoger uit gaat komen. Bij ons haalt de R50 Cooper gemiddeld ongeveer 8,0 l/100 km en dat is in het algemeen met een vrij rustige rijstijl. Op lange ritten waarbij je vaak constante snelheden aanhoudt kom je er wel wat onder. 600 km op een tank is prima te doen.MartinCooper schreef:Dus een gemiddelde van 7ltr/100km moet haalbaar zijn. Dan zit je bij 40l op ongeveer 570km op een tank en dat zou 1x in de 1½ week tanken.
Ik heb laatst ook eens gekeken bij 200 km/h en dan ga je hard richting de 20 l/100 kmBigD schreef:Ook kan ik je vertellen dat het continu verbruik volgens de boordcomputer bij
Dit is dan wel voor de R50 he![]()
Greetz BigD

- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik kom met moeite boven de 400 - 450 km op een tank.
Volgens mij is m'n tank lekSid schreef:ik rij altijd flink door en haal toch gemiddeld 720km op één tank v-power van 50 liter.
bij 130km/u in 6 geeft de bc een verbruik van 4,5l/100km aan.
r56![]()

Onze sponsors