Magnifique!!! quelle film!!! La totale!!
Niks gaat boven het gejank van een R53 compressor!!!!!!!!!!!
"S" Greatings.
Test Works R56 tegen een Works GP en R53 Berthil
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een mooie weergave zowel geschreven als beeld.
En het is inderdaad wel zo "het is maar net wat je zoekt".
Heb zelf ook proefgereden in een GP en daar beleef je echt alles in. Het is een leuk scheurijzer.
Maar qua bouwkwaliteit/stevigheid wint de R56. (Heb het niet over het blok)
Snap echt niet, dat ze onder, het "top"model, R56 Works standaard geen aangepast onderstel doen.
En dat voor de dikke prijs die ze er voor vragen.

En het is inderdaad wel zo "het is maar net wat je zoekt".
Heb zelf ook proefgereden in een GP en daar beleef je echt alles in. Het is een leuk scheurijzer.
Maar qua bouwkwaliteit/stevigheid wint de R56. (Heb het niet over het blok)
Snap echt niet, dat ze onder, het "top"model, R56 Works standaard geen aangepast onderstel doen.

En dat voor de dikke prijs die ze er voor vragen.
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Erg cool verslag heren en ik deel ook jullie uitkomst. (natuurlijk niet in berthil's r53 gereden, maar wel in een GP) Maar dat onderstel is echt heeeeel jammer. Met het standaard onderstel is een r56 net een zeilboot. Maar met aangepast onderstel krijg je gelukkig veel meer feedback en wordt de rijbeleving een stuk leuker, maar het zal nooit een GP worden 

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Erg gave test! Ook mijn voorkeur blijft uitgaan naar de R53. Zowel qua uiterlijk (kleiner, ranker, design als een maatpak) als qua rijbeleving (kartgevoel, spartaans, jankende compressor), echter zoals jullie al in de test concludeerden 'het is maar wat je zoekt in een MINI'. Voor mij reden genoeg om m'n R53 zo lang mogelijk te houden, want m'n volgende zal ongetwijfeld een R55/R56 worden. Verder complimenten voor het mooie verslag met mooie foto's en film. Hoop dat jullie dit vaker gaan doen of meer clubleden dit soort dingen gaan doen. Is goed leesvoer 

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Kuijt
- Mod virus alert!
Bericht
Goeie test en zeer mooie beelden, die achterkant van de R56 MOET omlaag, sound was goed, maar binnen miet je die ook horen en voelen..
Was er nog een captain slow....
gr
John
tripel test

Goeie test en zeer mooie beelden, die achterkant van de R56 MOET omlaag, sound was goed, maar binnen miet je die ook horen en voelen..
Was er nog een captain slow....
gr
John
Like no other.
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
vragen over de test
Erg leuk verslag en je krijgt een leuke indruk. Jullie hadden er misschien ook een 210 pk r53s Works nog aan toe kunnen voegen. Heeft de test jullie nog veel nieuwe informatie opgeleverd? Eigenlijk iets dat je niet had verwacht?
vragen:
1. Over dat sterke onderstuur van de r56s Works. Levert de sportbutton je nog wat op ter verbetering? Is er daadwerkelijk meer onderstuur? Of is het een suggestie dat het onderstel meert 'deint'. Ik kan mij herinneren dat ik ooit een r56s rotonde reed (en ik was mijn r53s gewend) en had sterk het gevoel van veel onderstuur en een hellende carroserie. Totdat ik eens naar de snelheidsmeter keek, en wat bleek dat ik kon uiteindelijk met die r56s een veel hogere snelheid kon rijden op de rontonde. Maw. er was wel sprake van sterk onderstuur, maar het moment lag verder weg.
2. Wind- en bandgeruis? Ik vond die bij de r53s eigenlijk erg sterk. Is dat bij de r56s Works beter voor elkaar?
3. De 'op papier' zwakste r56s is de snelste op de sprint. Da's toch opvallend. Hebben jullie ook wat kunnen testen van acceleratie van bijv. 180 naar 200? Wat blijft er dan nog over van die turbo motor?
vele groetjes, Ferdinand

vragen:
1. Over dat sterke onderstuur van de r56s Works. Levert de sportbutton je nog wat op ter verbetering? Is er daadwerkelijk meer onderstuur? Of is het een suggestie dat het onderstel meert 'deint'. Ik kan mij herinneren dat ik ooit een r56s rotonde reed (en ik was mijn r53s gewend) en had sterk het gevoel van veel onderstuur en een hellende carroserie. Totdat ik eens naar de snelheidsmeter keek, en wat bleek dat ik kon uiteindelijk met die r56s een veel hogere snelheid kon rijden op de rontonde. Maw. er was wel sprake van sterk onderstuur, maar het moment lag verder weg.
2. Wind- en bandgeruis? Ik vond die bij de r53s eigenlijk erg sterk. Is dat bij de r56s Works beter voor elkaar?
3. De 'op papier' zwakste r56s is de snelste op de sprint. Da's toch opvallend. Hebben jullie ook wat kunnen testen van acceleratie van bijv. 180 naar 200? Wat blijft er dan nog over van die turbo motor?
vele groetjes, Ferdinand

Veel rijplezier!
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Cool verslag heren!
petje af hoor
Zo'n R56 Works is dus eigenlijk best wel dik
qua prestaties
petje af hoor

Zo'n R56 Works is dus eigenlijk best wel dik