beste Sid,
wat negatief ben jij zeg...ik stel alleen dat je realistisch moet zijn.
als ik uitga van een literprijs van 1,47 voor euro98 dan heb je ongeveer 44,8 liter getankt. 713: 44,8 is 1 op 15,5...dus dan klopt het wat ik zeg!!!
Dus wel realistisch blijven en niet zo negatief reageren...
Brandstof-verbruik
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
hebben we het nou over gecombineerd gebruik? ja, dan klopt het wat je zegt, en ook wat ik zeg dus niet zo negatief (al gaat jouw bewering over 20% zuiniger dus niet op in dit geval).
kun je nagaan, nog 5 liter reserve over! die 750km zat er met gemak in.
wel vreemd, je vertelt mij dingen over m'n eigen auto?
kun je nagaan, nog 5 liter reserve over! die 750km zat er met gemak in.
wel vreemd, je vertelt mij dingen over m'n eigen auto?

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Overigens halen zowel Sid als ik dit verbruik beide met Euro 95 in de tank. Daar rijd iedere MINI net zo goed op als op 98 of 100 toch?
Wel leuk trouwens dit soort discussies!
Ach ja, we weten dat het beide kanten op kan met de R56. 450 km op één tank met alleen stadgebruik en lekker doorkachelen en 700-750 km op één tank met gecombineerd verbruik en hetzelfde 'lekker doorkachelen' rijgedrag. Eén op 16 is easy te doen met de R56 én als je alleen snelweg doet en héél weinig binnendoor dan is 1 op 18 zeker wel reeël gedacht.Jimini schreef:beste Sid,
wat negatief ben jij zeg...ik stel alleen dat je realistisch moet zijn.
als ik uitga van een literprijs van 1,47 voor euro98 dan heb je ongeveer 44,8 liter getankt. 713: 44,8 is 1 op 15,5...dus dan klopt het wat ik zeg!!!
Dus wel realistisch blijven en niet zo negatief reageren...

Overigens halen zowel Sid als ik dit verbruik beide met Euro 95 in de tank. Daar rijd iedere MINI net zo goed op als op 98 of 100 toch?

Wel leuk trouwens dit soort discussies!

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik snap niet hoe jullie dit allemaal klaarspelen hoor maar ik red toch echt maar 400 km op een volle tank.
Komt misschien wel omdat ik alleen maar kleine stukje rij.
gr.
floris
Komt misschien wel omdat ik alleen maar kleine stukje rij.
gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
uhuh...Hans schreef:Sid rijd gewoon als een oud wijf!

En omdat je tankje 10 liter kleiner is, toch?florisvandam schreef:Komt misschien wel omdat ik alleen maar kleine stukje rij.

- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Hans J
- Volledig MINI minded!
Bericht
vanmorgen "neem jij de mini maar al de sinterklaarkado'tje liggen nog in jouw auto en dan ga ik een kerstboomkopen"
stap in en ja hoor al in 't rood.
Hee doen jullie dat expres.Francisca schreef:Da's een idee !
Mijn man er mee op pad sturen, als de tank bijna leeg is ...
vanmorgen "neem jij de mini maar al de sinterklaarkado'tje liggen nog in jouw auto en dan ga ik een kerstboomkopen"
stap in en ja hoor al in 't rood.
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
gr.
floris
is dat zo heeft de Cooper S een grotere tank dan?? of zit ik nu effe niet op te lettenCooperS-lightningblue schreef:uhuh...Hans schreef:Sid rijd gewoon als een oud wijf!![]()
En omdat je tankje 10 liter kleiner is, toch?florisvandam schreef:Komt misschien wel omdat ik alleen maar kleine stukje rij.

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
- Jimini
- Nieuwsgierig
Bericht
hoi
Ik rijd dus met mijn R53 ook maar 1 op 11,5....tsja ik maal er niet zo om...als dat zo zwaar telt dan zou ik een VW TDI kopen....maar goed ik rijd een Mini omdat het zo super rijd en een heerlijk versnelling heeft...dagelijks met een big smile mijn auto instappen is mij veel waard...en naar dat mooie unieke dashboard kijken vind ik zo top!!!
Maar goed ik had de keuze tussen een R53 of een R56 maar vond de R53 toch mooier....met name het dashboard en de echte motorkap (die mooi afloopt) met een echte luchthapper en de mooiere luchtsleuven...
De supercharger vond ik overigens ook mooier klinken. Maar goed dit is persoonlijk....
grt Jim
Maar goed ik had de keuze tussen een R53 of een R56 maar vond de R53 toch mooier....met name het dashboard en de echte motorkap (die mooi afloopt) met een echte luchthapper en de mooiere luchtsleuven...
De supercharger vond ik overigens ook mooier klinken. Maar goed dit is persoonlijk....
grt Jim
Onze sponsors