Uitlaatlijn John Cooper Works op standaard Cooper S

GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Uitlaatlijn John Cooper Works op standaard Cooper S

08 sep 2008, 11:21

Beste vriendjes,

Iemand al ervaring met het plaatsen van een uitlaatlijn van JCW op een standaard Cooper S?
Ik ben er namelijk nog niet uit of het wel gaat passen...
Stukken die te bestellen zijn:
- demper L (sierstuk aangelast) 2foto1
- demper R (sierstuk aangelast) 3foto1
- tussenpijp 1foto1
- voorstel uitlaatdemper 2foto2 (1foto2 is standaarduitlaat)

MAAR ik zie in het wisselstukkensysteem dat het uitlaatspuitstuk (met katalysator) ook een andere ref. nummer heeft!
Dus ben ik bang dat het niet gaat passen...?! Weet iemand of ze een andere diameter heeft of waarom deze verschillend is op de JCW?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2008, 15:55

Heb het al zelf uitgepluisd na deze masale reacties... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hij staat erop! (niet op de Cooper D natuurlijk...)
Zoals verwacht is de middendemper en het Y-stuk dezelfde, enkel de einddempers zijn verschillen... :shock:
MAAR... deze maken wel echt hét verschil in sound!! NI NORMAAL!
Zal zien of ik deze week eens even de gelegenheid heb om in de show my (his) ride een filmpje te posten 8)

Dus voor de geinteresseerden, een JCW uitlaat zier er veeeeeel beter uit, en klinkt ook een pak beter!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
jbcola
Brugse zot

15 sep 2008, 15:59

Dit weekend wel degelijk kunnen horen!! 8) 8) 8)
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2008, 16:05

Ben eens benieuwd wat uwe milltek gaat doen :D :D
jbcola
Brugse zot

16 sep 2008, 03:25

Ge zijt niet alleen! >)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 sep 2008, 09:11

woa vet!

het spruitstuk enzo is toch anders? .. nu ja als de Y-stuk en resonator (middendemper) hetzelfde zijn moet het passen.

ze halen dus alles qua sound uit de einddempers.. goed om te weten.

100% hetzelfde klinkt hij niet waarschijnlijk?

en.. prijs?

edit: zit er trouwens een klep ofzo in de uitlaat van JCW? in sport mode klinkt hij feller precies??
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 sep 2008, 09:35

William Blake schreef:woa vet!

het spruitstuk enzo is toch anders? .. nu ja als de Y-stuk en resonator (middendemper) hetzelfde zijn moet het passen.

en.. prijs?

edit: zit er trouwens een klep ofzo in de uitlaat van JCW? in sport mode klinkt hij feller precies??
Heb je goed gezien William... :wink: Er zit inderdaad een soort klep 'ergens' die bij de sport knop meer geluid naar het interieur brengt...
Het spuitstuk is anders, maar ik weet niet of dit zomaar past (bovenaan), en welk effect dit heeft... (is ook kostelijk stuk! :shock: )

Blijkbaar maakt hij nu toch quasi even veel lawaai als een echte JCW (nu de uitlaten zijn ingereden),
dus het grote verschil zit hem in de einddempers... :D

Kwa prijs is het geen goedkope zaak als je de volle pot moet betalen hoor...
voorknalpot 488€
tussenpijp 142€
dempers 297€ x2 = 594€
3 spanhulzen 55€
= 1279€ zonder plaatsing...

Natuurlijk kan je ook gewoon na de tussenpijp de lasnaad terug losslijpen en de nieuwe dempers met spanhulzen monteren... Dan ben je gesteld voor de helft van de prijs... :D
Eigelijk dom om alles te vervangen maar als je aan de bron zit en je wil niet slijpen... :oops: :lol:
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 sep 2008, 10:01

Ik ben nu aan het uitzoeken (laten doen) of een JCW dubbele uitlaat onder een gewone Cooper Clubman gaat passen.......
Afbeelding
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 sep 2008, 10:30

Clubmenneke schreef:Ik ben nu aan het uitzoeken (laten doen) of een JCW dubbele uitlaat onder een gewone Cooper Clubman gaat passen.......
Jij bedoelt dan ook deze uitlaat? 8)
Zou volgens mij moeten kunnen... Want de onderkant van de auto is dezelfde... Er gaat zelfs al een stukje isolatie naar de linkerkant... En de bouten zijn al voorzien op de ophanging om hem te monteren... Juist een Cooper S bumper... en gaat volgens mij redelijk eenvoudig! :mrgreen:
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 sep 2008, 10:40

GregBem schreef:
William Blake schreef:woa vet!

en.. prijs?

Heb je goed gezien William... :wink: Er zit inderdaad een soort klep 'ergens' die bij de sport knop meer geluid naar het interieur brengt...
Het spuitstuk is anders, maar ik weet niet of dit zomaar past (bovenaan), en welk effect dit heeft... (is ook kostelijk stuk! :shock: )

Blijkbaar maakt hij nu toch quasi even veel lawaai als een echte JCW (nu de uitlaten zijn ingereden),
dus het grote verschil zit hem in de einddempers... :D

Kwa prijs is het geen goedkope zaak als je de volle pot moet betalen hoor...
voorknalpot 488€
tussenpijp 142€
dempers 297€ x2 = 594€
3 spanhulzen 55€
= 1279€ zonder plaatsing...

Natuurlijk kan je ook gewoon na de tussenpijp de lasnaad terug losslijpen en de nieuwe dempers met spanhulzen monteren... Dan ben je gesteld voor de helft van de prijs... :D
Eigelijk dom om alles te vervangen maar als je aan de bron zit en je wil niet slijpen... :oops: :lol:
alles vervangen is idd niet zo slim.. enkel de einddempers dus!

de middendemper vervangen door een straight-pipe moet ook wat geven 8)

dus in principe is dempers 297 euro x2 + 55 euro spanhulzen wat je moet hebben?

zit er geen vacuumbediend vlinderklepje bij de einddempers? of er nog voor? ik zou de JCW uitlaat wel eens willen bestuderen van voor naar achter..
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 sep 2008, 10:45

GregBem schreef:
Clubmenneke schreef:Ik ben nu aan het uitzoeken (laten doen) of een JCW dubbele uitlaat onder een gewone Cooper Clubman gaat passen.......
Jij bedoelt dan ook deze uitlaat? 8)
Zou volgens mij moeten kunnen... Want de onderkant van de auto is dezelfde... Er gaat zelfs al een stukje isolatie naar de linkerkant... En de bouten zijn al voorzien op de ophanging om hem te monteren... Juist een Cooper S bumper... en gaat volgens mij redelijk eenvoudig! :mrgreen:
Volgens Ekris Arnhem moet het inderdaad gewoon kunnen om een S-uitlaat onder een gewone cooper te hangen. Doe dan ook maar meteen een JCW uitlaat zou ik zeggen 8) Alleen het eindstuk is voldoende, lijkt mij.
Een S achterbumper en JCW voorbumper en ziet zo'n coopertje er heel anders uit :mrgreen:
Afbeelding
modena
Be Mini
Be Mini

16 sep 2008, 16:02

Je kunt ook misschien de twee eindstukken bestellen als het je om de looks gaat en niet het geluid heb ik ook gedaan.

gr. Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 sep 2008, 17:49

sinds ik die Clubman JCW gehoord heb ben ik verliefd op dat geluid.. 't is echt zeker 1.5 à 1.7 keer luider dan standaard S. (en die is ook al niet te stil)

hij trok eens door en na pakweg 1 km kon ik hem nog zuiver horen :P
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 sep 2008, 09:07

modena schreef:Je kunt ook misschien de twee eindstukken bestellen als het je om de looks gaat en niet het geluid heb ik ook gedaan.

gr. Jack
Jack,

Dat kan op de Clubman niet... (en ook niet op de hatch works)
Komt omdat de demper en het eindstuk 1 geheel zijn! (geen eindstukken dus!)
Dit was wel het geval op de vorige works en ook op de 192pk-kit
Daar staat trouwens ook een logo op de eindstukken!
Op de works-uitlaat staat niets! :-)
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 sep 2008, 09:08

William Blake schreef:sinds ik die Clubman JCW gehoord heb ben ik verliefd op dat geluid.. 't is echt zeker 1.5 à 1.7 keer luider dan standaard S. (en die is ook al niet te stil)

hij trok eens door en na pakweg 1 km kon ik hem nog zuiver horen :P
Ik ook William... Hij klonk echt zoooo vet :shock: :shock:

Ik stond er echt van versteld! Ik had er eigenlijk niet veel van verwacht, deze keer echt onterecht! :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”