Help

Ducky
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Help

15 nov 2008, 10:48

Hallo mini-fanaten,

Mijn naam is Timothy en ben nieuw hier op het forum. Ik weet dat het gebruikelijk is om je eerst voor te stellen in het "who are you" topic, maar wist niet goed of dit voor mij ook echt van toepassing is. Ben namelijk geen mini rijder en ook niet in de recente toekomst (some day). Mijn excuses moest ik dit toch gedaan hebben, ik zal het dan zeker later doen. Ik heb ecgter wel een mini gerelateerd probleem en ik hoop dat jullie mij er bij kunnen helpen.

Vorige week verjaarde mijn vriendin en aangezien zij een enorme fan is het van het merk (maar jammer genoeg hebt budget nog niet heeft om er zelf een aan te schaffen), had ik voor enkele dagen een mini cooper d gehuurd voor haar. Ze was dolgelukkig en uiteindelijk namen we met toch wel pijn in het hart, afscheid van de mini. Er was afgesproken dat ik de mini zou terugbrengen op maandagavond en ik mocht de sleutels dan in de brievenbus steken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu krijg ik eergisteren een mail van het verhuurbedrijf dat ik mijn waarborg nog niet terugkrijg, daar er schade aan de mini was vastgesteld. Wanneer er een bestek opgemaakt zou zijn, zou ik het verschil waarborg-schade terugkrijgen. Ik was verbaasd. Schade aan de mini :shock: . Onmogelijk, we waren er zo voorzichtig mee omgegaan. Altijd netjes geparkeerd en savonds in de garage. Nu waren er bij de mail twee fotos bijgevoegd: 2 close-up fotos van een zijlijst waar enkele verticale! krasjes. Dadelijk de telefoon genomen en gebeld met het bedrijf. Het bleek aan de passagierskant te zijn geweest, waar er zelden iemand heeft gezeten, enkele krasjes over een afstand van 4cm. Nog onwaarschijnlijker dachten we. Nu waren de fotos nogal onduidelijk omdat het 2 close-up fotos waren. Close-up fotos waar enkel de zijlijst opstond en daaarom vroegen we dus achter meer fotos om een idee te krijgen waar de schade zich ergens situeerde. Onmogelijk bleek dit want andere fotos van verder getrokken, waren ook niet duidelijk omdat de schade dan niet zichtbaar zou zijn. Maar wanneer ik vroeg wanneer de fotos waren getrokken, zeiden zij: dadelijk bij het ophalen van de wagen om hem over te brengen naar de hoofdzetel. (Ik had de mini binnengebracht in een filiaal van hen, maar oorspronkelijk kwam hij vanuit de hoofdzetel). En wanneer was dit? Woensdagavond. Twee dagen na het binnenbrengen van de wagen. De schade had dus evengoed kunnen aangebracht worden in deze tzee dagen. Na lang telefoneren bleek er plots ook schade te zijn aan het portier zelf. Hier zou ook een kras op staan. Inneens. Voordien geen sprake over, nu inneens wel. Fotos konden niet getrokken worden volgens hen, dus vroeg ik waar de auto nu stond (hoofdzetel?) zodat ik hem kon komen bezichtigen (een rit van 90km heen trouwens). Dit ging ook al niet. De mini was reeds verder verhuurd. Wanneer komt deze terug binnen? Geen idee ???? Het verhuurbedrijf wist het zelf niet. De huurder was iemand die net zijn eigen wagen stuk had gereden en dringend een vervangwagen nodig had. Wanneer deze de mini zou terugbrengen, was onduidelijk. Een verhuurbedrijf dat niet weet wanneer hun wagen terug binnenkomt. Een cooper D met navi. :s Ik begin het minder en minder te betrouwen. Na lang doorzagen, gaan ze de eigenaar bellen om te horen of het mogelijk is de wagens eens te zien. Enkele uren later krijg ik te horen dat ze de eigenaar niet kunnen bereiken. Dit kan toch niet meer. Nu is het uiteindelijk allemaal mijn eigen fout, ik had maar fotos moeten trekken van de wagen vooraleer hem binnen te brengen. Stom van me.

Na dit lange verhaal, sorry, is mijn vraag nu: iemand een idee wat een nieuwe zijlijst van mini kost? Is veronderstel ik enkel te verkrijgen in pakket. Heb al wat zitten zoeken hier op het forum, maar vind meestal zijlijsten van jcw of van lumma. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Dan heb ik toch een idee op wat voor bedrag ik me mag voorbereiden.

Alvast bedankt,

Ducky (Timothy)
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2008, 10:58

Welkom Timothy,

Lekker verhaal wat je daar zo opschrijft (blijft een hoofdpijn taal dat Vlaams)
Suc6 ermee, ik denk dat je weinig poot hebt om op te staan, omdat je ALTIJD de wagen moet laten bekijken als je hem terug brengt. Volgens mij kom je bij dit soort verhuurders (ik neem even aan dat het geen grote jongen is) nog goed weg....... Voor hetzelfde geld bellen ze je de andere dag op: "Waar is die MINI nou??" "Nee meneer, we hebben geen sleutels in de brievenbus gevonden."
Opletten dus.

Overige schades naderhand melden en de auto doorverhuren kan natuurlijk niet. Da's een slap verhaal van de verhuurder.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2008, 15:34

Riekt een beetje naar oplichting als ik zo je vraag lees. Ze moeten maar eens bewijzen dat jij die schade gemaakt hebt.
Vergoeden kun je het altijd nog. In het vervolg beter op letten en succes met de afhandeling.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 nov 2008, 23:03

in verzekeringsland is het zo dat wie "eist die bewijst", dus zou lekker zeggen toon maar aan dat ik de schade heb veroorzaakt.

Het enige nadeel is natuurlijk dat je naar je waarborg kan fluiten.

gr. en succes

floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.

Terug naar “MINI-talk”