Steriele ride?

biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Steriele ride?

26 nov 2008, 13:08

Ik stap net weer uit de R56 mini cooper van mijn moeder.
Echt een plaatje om te zien met de zomer wielen, de 15 inch winter spooler wielen zijn aan de kleine kant
maar voor de winter een nette oplossing. De auto bevalt echt super! Alle gebruikte materialen zijn van
hoogstaande kwaliteit en de bediening van de versnellingsbak is van een ongekend hoog niveau in vergelijking
met de vorige R50 cooper.

Maar wat maakte die motor van de R50 toch een heerlijk geluid! Vooral boven de 4500 toeren, het lijkt wel of
dit helemaal is weggefilterd in de R56, Deze kan ik echt nooit op een verslavende soundtrack betrappen. En dan
het uitlaat geluid! Daar hoor je in de R56 niks van terwijl als je in de R50 vanaf stationair een keer lekker gas gaf
er een lekker schel geluidje het interieur indrong. Dit werd helemaal een lust voor het gehoor na het monteren van
de laser sportuitlaat.

De wegligging ga ik niet vergelijken omdat onder de vorige auto 15 inch lag dus dat zou niet eerlijk zijn.

Maar ben ik de enige die het vermakelijke van de vorige serie mini mist? Of zijn er meer die net als ik vinden
dat de R56 veel te veel een kleine bmw is in plaats van een mini, Heb ook het idee dat de vorige mini veel meer
plezier had in toeren maken, het leek wel of hij boven de 4500 toeren de toerenbegrenzer aan wil vallen! Dat is
bij deze nooit!

Het is niet de bedoeling dat dit een topic word tussen R50 is beter dan R56, maar deel hier je ervaringen met
betrekking tot de verschillen.
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 nov 2008, 14:00

Paar weken geleden op stap geweest met een GP. Heerlijke auto .. dat geluid! Goed uitgeballanceerd. Maar zou hem niet willen ruilen met m'n R56. Het zijn heel verschillende auto's. Zo heb ik ook in een R55 S met standaard ophanging gereden en dat vond ik echt helemaal niks. Ik denk echt dat het heel veel uitmaakt wat je met je auto doet, verlaging andere ophanging etc etc. Ik geloof wel dat standaard een R53 etc meer beleving geeft.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2008, 14:00

Wel mijn ervaringen met de r56 lopen nauw samen met die van jouw. Degelijke afwerking en versnellingsbak is idd aangenamer ... voor de rest kan hij me niet overtuigen (en als ie dat wel deed had ik een probleem want kan em toch niet betalen :) ). De looks zijn er braver op geworden, het "hardcore" new mini gevoel heb ik er niet bij, is eerder een aangename cruiser geworden. Ik zal hem niet afbreken want het is een erg fijne wagen om mee te rijden, vond het erg fijn om zondag te rijden met clubman en hatch. Ik vond het erg vergelijkbaar om te rijden als met een bmw 1. En dat is naar mijn mening niet het idee achter de mini ...

Ondertussen zijn de meeste criticasters toch al gevallen voor de r56, zoek ff de kritiek op bij de eerste foto's van de r56, en let er dan es op hoeveel ondertussen al zo'n nieuwe in hun garage staan hebben :)
Ossie
The Calendar Guy

26 nov 2008, 17:28

Afgelopen 5 dagen heb ik via mijn dealer een R56 Cooper-S mogen lenen. En ik moet zeggen wat een bommetje. :shock:

Het eerste wat mij opviel was toch weer het koude motor geluid probleem, wat een shitty geluid is dat. Alleen om die reden zou ik niet aan dit type willen beginnen.

Verder was de indruk, vergeleken met m'n R50, dat het Mini gevoel toch veel minder is. Het is allemaal wat cleaner, het motor geluid is idd wat tam en net wat Fred al omschreef, het voelt meer als een lekkere rijwagen aan.
Ook het interieur moet ik nog aan wennen.

Des al niet te min, is de nieuwe type Mini een klasse apart.

Ossie
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2008, 17:44

Dat het een kwalitatief beter uitziende en beter aanvoelende auto is staat buiten kijf. Maar vind het zo jammer dat het ding voor geen meter meer klinkt en ook absoluut niet houd van toeren maken :(
Walter_R
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

26 nov 2008, 18:03

Hallo,
Ik heb mijn R56 S sinds 7 november ben er tot nu toe erg tevreden over :hoera . Kan alleen geen referentie maken met de vorige generatie. Wat wel zo is dat ik de radio moet uitzetten en dak open moet zetten wil ik van het uitlaatgeluid en de ploffen kunnen genieten. De afwerking vind ik echt super vooral als ik deze vergelijk met mijn vorige auto een Golf V.

Denk wel dat de R56 meer een rijwagen is.......maar wel een lekkere...voormij blijft het een MINI! :rijden

Groeten Walter
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2008, 18:40

Het is zeker een lekkere rij auto, maar op beleving wint de vorige generatie he ;)
coendek
Stoepsleutelaar

26 nov 2008, 19:34

beleving is bij mij volledig terug NA het verlagen van deze nieuwe mini...

ik zou niet meer naar de R53 willen..

als ik nu terug zou gaan dan werd het een R50 en ging ik de andere kant op.. no power maar wel pocked looks...

tis niet te vergelijken maar als je een R53 en R56S vergelijkt.. en je rijdt er wat langer mee... EN VERLAAGD HEM... weet ik zeker dat je niet meer naar de R53 neigt..

nu is het wel zo als je ze beide standaard naast elkaar zet... dat ik mss wel voor de R53 zou gaan.. de R56 heeft ff wat meer nodig om een leuk bommetje te worden dan de R50 serie!!!

beide is wat voor te zeggen...
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2008, 22:45

Van binnen is het geluid iets beschaafder.

Maar wanneer je de S de sporen geeft, vindt ik het geluid een genot.
Maar buiten de auto is het ................... helemaal genieten. :D
(zie/luister de onderstaande clip, van het geluid van mijn R56 S met standaard dempers)

Beeldkwaliteit even niet op letten aub. :{
Was druk bezig met het testen van een microfoon bij de demper.

Net de sound of music, maar dan anders. :mrgreen:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 nov 2008, 23:24

Ja buiten de wagen klinkt zo'n S echt vet, maar die hoor je binnen helemaal niet, al was de beleving met die Works uitlaat wel helemaal anders. Die hoorde je dan wel lekker 8)
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 nov 2008, 14:03

Fred schreef:Ja buiten de wagen klinkt zo'n S echt vet, maar die hoor je binnen helemaal niet, al was de beleving met die Works uitlaat wel helemaal anders. Die hoorde je dan wel lekker 8)
Dat is de reden dat ik dat Works tuning pakket genomen heb. Vooral in de derde en vierde versnelling is het heerlijk spelen met het gas en genieten van het geluid. Daarna neemt helaas het windgeruis de overhand. Die uitlaat is wel een must voor iedere R56S rijder.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2008, 18:17

Des schreef:
Fred schreef:Ja buiten de wagen klinkt zo'n S echt vet, maar die hoor je binnen helemaal niet, al was de beleving met die Works uitlaat wel helemaal anders. Die hoorde je dan wel lekker 8)
Dat is de reden dat ik dat Works tuning pakket genomen heb. Vooral in de derde en vierde versnelling is het heerlijk spelen met het gas en genieten van het geluid. Daarna neemt helaas het windgeruis de overhand. Die uitlaat is wel een must voor iedere R56S rijder.
Ben ik niet met je eens. Vindt het geluid wat de standaard produceert hardstikke goed.
Zelf krijg ik het weleens het idee: "als het maar van JCW is, dan is het pas goed" . :s
modena
Be Mini
Be Mini

30 nov 2008, 19:07

ik vind een sportief geluid ook wel leuk maar niet constant,het zou eigenlijk zo moeten als je hoger in zijn toeren komt moet er een klep in de uitlaat open gaan en als je rustig rijd moet tie ook lekker stil zijn vind ik.

Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2008, 19:14

modena schreef:ik vind een sportief geluid ook wel leuk maar niet constant,het zou eigenlijk zo moeten als je hoger in zijn toeren komt moet er een klep in de uitlaat open gaan en als je rustig rijd moet tie ook lekker stil zijn vind ik.

Jack
Helaas zitten we wat dat aangaat in het "goedkopere" segment met de Mini's.
Volgens mij is zoiets wel beschikbaar in, de voor mij en velen, onbetaalbare vierwielers.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2008, 22:43

Idd je zou er een aan/of knop moeten voor hebben.

Terug naar “MINI-talk”