Ik ben eens rond aan het kijken naar een nieuw setje banden en zou wel eens willen weten wat de ervaring van anderen is. Ik wil in iedere geval voor non-runflats gaan.
Zelf heb ik op mijn andere auto de Pirelli P-zero's en heb die ook op vorige auto's heb gehad. Maar er is meer en wat is aan te raden met een MINI R56 (17")?
Iemand ervaring met:
- Nankang NS-2
- Hankook Ventus
- Toyo Proxes T1-R
Ervaring non-runflat banden
- 320d touring
- BBQ hulpkok
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik heb dunlop sp01 gehad (wel runflat) toen pirelli p zero en nu Kuhmo en als je naar prijs kwaliteit gaat kijken dan ga ik toch weer voor de kuhmo's.
En aagezien je elk jaar 4 nieuwe banden nodig hebt want dan zijn de voorste versleten en de achterste gecupt
.Ik heb de auto nu 2 jaar en zit nu aan mijn derde setje.
En aagezien je elk jaar 4 nieuwe banden nodig hebt want dan zijn de voorste versleten en de achterste gecupt

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
@ Ries: Hier ff mijn ervaringen.
Sinds vorige week heb ik Nankang NS-2 215 x 35 x 18 onder de MINI, nog niet veel ervaring mee, maar voelde
lekker stabiel aan met goede wegligging. (komen ook goed uit de test)
Hiervoor 2 sets Federal's 215 x 40 x 17 versleten (set per ruim een jaar)
Ook prima ervaring mee. Fijn is de vegrandbescherming!
Paar maanden tussendoor gereden (wielen liggen in de schuur) Falken FK452 215 x 40 x 17. Pas weer een weekje
mee gereden, vind ze wat nerveuzer, zoekender.
Ook iets van een jaartje met Dunlop SP 9000 (als ik het goed heb) 215 x 40 x 17 gereden, prima band.
En ruim een jaartje begonnen met de Pirelli's op de S spoke 205 x 40 x 17 dit was wel een Run Flat.
Stugger als de No-Run Flats.
Dus ben aan m'n 4e set No-Run Flat begonnen, oja, heb wel een spuitbusje in de auto liggen.
(Per jaar doe ik ongeveer 30.000 km)

Sinds vorige week heb ik Nankang NS-2 215 x 35 x 18 onder de MINI, nog niet veel ervaring mee, maar voelde
lekker stabiel aan met goede wegligging. (komen ook goed uit de test)
Hiervoor 2 sets Federal's 215 x 40 x 17 versleten (set per ruim een jaar)
Ook prima ervaring mee. Fijn is de vegrandbescherming!
Paar maanden tussendoor gereden (wielen liggen in de schuur) Falken FK452 215 x 40 x 17. Pas weer een weekje
mee gereden, vind ze wat nerveuzer, zoekender.

Ook iets van een jaartje met Dunlop SP 9000 (als ik het goed heb) 215 x 40 x 17 gereden, prima band.
En ruim een jaartje begonnen met de Pirelli's op de S spoke 205 x 40 x 17 dit was wel een Run Flat.
Stugger als de No-Run Flats.
Dus ben aan m'n 4e set No-Run Flat begonnen, oja, heb wel een spuitbusje in de auto liggen.

(Per jaar doe ik ongeveer 30.000 km)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- remco
- Mod virus alert!
Onze sponsors