Omdat ik benieuwd was naar de tank range had ik deze aan staan na het tanken. Bij het wegrijden gaaf het een range aan van 796 km. Na het tanken nog wat boodschapjes gedaan in het dorp. Vanochtend stond de range op 794km. Heeft iemand dit hier ook wel eens gehad? Of ik de range haal is een tweede
Moet binnenkort tanken, zal er eens op letten.
Maar volgens mij, heeft ie bij mij nog nooit meer aangegeven dan een kleine 600 km.
Anders moet ik ook maar aan de Works (gezien de berekende zuinigheid).
is je range niet een berekening van je actieradius op basis van het verbruik op dat moment?
M.a.w als je de boordcomputer reset, en vervolgens een tijdje 40Km/h gaat rijden in z'n drie dan zie je de range ook oplopen in plaats van af. Misschien heb je een stukje erg rustig/zuinig gereden??
Het is me in de bergen overigens vaker opgevallen dat de range oploopt als je een tijdje 'downhill' gaat.
Vlak na het tanken wordt altijd een heel optimistisch actieradius getoond. Dat ga je nooit halen. Naarmate de tank leger wordt, kan de mini het beter berekenen. Als de teller op 00000 komt, worden het streepjes en kan je nog steeds een klein stukje rijden. Hoe lang dat weet niemand. Ach ja , het leven is een grote gok.
De range is een berekening van de actieradius op basis van je gemiddeld verbruik van de afgelopen X kilometer (ik denk laatste 10 kilometer). Dus als je tien seconden het gas vol intrapt gaat de radius niet gelijk met grote sprongen omlaag, dit effect wordt wat gematigd door over meer kilometers te meten...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"