Veranderen?

luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

Veranderen?

22 aug 2009, 16:47

Hallo,

Hebben ons nog niet zo lang geleden voorgesteld, toen we overgegaan zijn van een Cooper uit 2005 naar een Cooper S uit 2007. Deze hebben we nu nauwelijks 3 maanden in ons bezit, maar.......... We willen eingelijk een Clubman, meer ruimte, ipv de Cooper S. Clubman Cooper is genoeg voor ons, het vermogen van de S is iets te, vooral voor mijn vriendin aangezien de Mini van haar is. We zijn half de 30 jaar oud, dus scheuren :ralley is niet echt FUN meer zullen we maar zeggen. Wat denken jullie van zo'n overstap? Van 175 naar 120 pk, gaan we dat missen of niet? Moet zeggen dat we de gewone Cooper 1.6 nog niet geprobeerd hebben. Geen idee of het een lekkere motortje is, soepel, pittig, grettig, traag....... Heeft iemand hier ervaring mee en bevalt deze op de lange termijn? Comfort van de Cooper S is veel beter dan de Cooper uit 2005 vinden we ondanks dat de S verlaagd is, en we hebben begrepen dat een Clubman nog iets comfortabeler is dankzij een iets langere wielbasis. Ook gedacht om de S in te ruilen voor een BMW 118i of een A3 sportback, maar ja mijn vriendin is nou eenmaal verliefd op de Mini.
Dus een S voor een Clubman of niet? SOS :ralley
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

22 aug 2009, 20:11

Tuurlijk een S nemen :D ; rijdt lekker soepel. En het vermogen hoef je niet altijd te gebruiken, maar is natuurlijk wel ontzettend lekker dat je het kan gebruiken wanneer je het nodig vindt. Beter dan dat je achteraf ontzettend spijt hebt, dat je die turbo niet gekozen hebt.
Enne, was dat met die opmerking over de half de 30 gepasseerd, dus blablabla... Alsof je na je 30-ste geen snelle wagen meer hoeft/mag hebben, ONZIN!
De Cooper S Clubman heeft, bahalve meer vermogen, ook meer luxe hè: sportstoelen, mistlampen, boordcomputer, sportstuur, boost radio, airco... Heb je nog meer argumenten nodig??? :mrgreen:
Als je de mogelijkheid hebt, lekker voor de Cooper S Clubman, met Chili-pakket, gaan!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2009, 23:03

Kerel houden die kar :), dat vermogen hoeft mss niet altijd meer op een bepaald punt. Maar de gedachte dat je het kan is ook erg veel waard. Die cooper is toch een serieus stuk trager hoor, echt soepel kan je die niet noemen ... moet je echt meer in toeren jagen om vlot te kunnen rijden.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 aug 2009, 23:33

Kan me alleen maar bij de opmerkingen van Robert aansluiten. Die heeft het perfect verwoord. :D .

Ben zelf veertig en een paar jaar of meer. :yeah .
En kom af en toe nog vermogen (€€€) te kort.
Oud kan je altijd nog worden. Dus geen gelull over leeftijd e.d.. :s

Het gaat om het plezier wat je aan de auto beleefd. Daar doe je het voor !!!!!!!!!!!!!!!!

M.a.w. SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

23 aug 2009, 16:18

Ik snap het wel voor het vermogen, maar ik heb zelf ook een auto, een Z4 2.5is , de Mini is van mijn vriendin, dus als het iets sneller moet hebben we iets anders achter de hand :dansen
Het ging ons of het leuk genoeg is een Clubman Cooper, en handig is eventueel met kinderen :hoera
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2009, 16:49

ik vond de clubman cooper eigenlijk ook wel vlot rijden.
anders koop je gewoon de mijne voor een mooie prijs :wink:
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

23 aug 2009, 18:33

Is de achterdeurtje nou eingelijk praktish of niet, of gebruiken jullie deze niet zo?
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

23 aug 2009, 18:33

Is de achterdeurtje nou eingelijk praktish of niet, of gebruiken jullie deze niet zo?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

23 aug 2009, 20:11

De Clubman is gewoon net de grotere MINI, maar dat wist je al. Net iets meer beenruimte achterin, gewoon kofferbakruimte zonder te hoeven proppen en frunikken om iets mee te kunnen nemen. De langere wielbasis zorgt wel voor een minder kart-gevoel, maar dus wel meer comfort. De dubbele achterdeurtjes zijn DE publiekstrekker van de Clubman. Handige en zeer ruime toegang tot de kofferruimte.
De extra zijdeur is voor de achterpassagiers een geweldige uitkomst hoor, maakt het in- en uitstappen wel veel makkelijker. En omdat je ook meer beenruimte hebt, gaat er ook sneller iemand effe achterin.

Dus....bestellen die MINI Cooper S Clubman, met Chili! :mrgreen:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2009, 23:25

Net zoals Harmar, kan ik me volledig aansluiten bij het verhaal van Robert.
Heb vorig jaar een Cooper ingeruild voor een Clubman S gekocht i.v.m. ruimtegebrek. (2 honden, vakantie enz. enz.)
nog steeds super tevreden en nog geen moment spijt gehad.

Conclusie: DOEN !!!!!

P.S.
Half de 30 en dan niet meer de mogelijkheid willen hebben ook (niet altijd) sportief te rijden en Fun te hebben :wat:
Ik zit al bij de 50+ ers :shock: en geniet er nog elke dag van :()
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

24 aug 2009, 15:23

Sportief rijden gaat niet altijd gepaard met erg veel vermogen lijkt mij maar ja......... als ik dat wil doen heb ik zelf nog altijd een Z4 in de garage. Zoals vermeld is de auto voor mijn vriendin.
Robert> dat zijn meer de meningen waar we naar op zoek zijn, thanks :wink:
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2009, 16:13

Wij zijn van een s naar een one cabrio gegaan. Geen moment spijt van het mindere vermogen. (tzt nog wel ff langs Beek (zei ik twee jaar geleden ook al) maar alleen maar omdat het kan) Als de meerprijs geen isue is dan zou ik wel een s doen.
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

24 aug 2009, 17:02

Morgen gaan we een proefrit doen in een cooper Clubman, ben benieuwd of 120 pk ook leuk is. Ik hoop op een grettige motortje :roll: Jammer dat er niks tussen zit het is of 175 of 120pk >:(
Wwaldo
4 op een rij!
4 op een rij!

27 aug 2009, 22:30

De clubman is een perfecte familycar, ruimte voor kinderen en kinderzitjes en bagage. Ook voor drie kids ! Zie mijn gallery voor drie op een rij. Het er in zetten en vastzetten met de clubdoor is ideaal. Doet niets onder voor een ' echte' vijf deurs.
En nog steeds redelijk spaarzaam te zien op de weg. Ik ben wel benieuwd naar je rijervaring. heb zelf wel eens in een s gereden, en dat is inderdaad echt een ' bom' . De cooper die ik zelf heb is ook vlot hoger in de toeren, maar een s is toch echt een ander koekie.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2009, 12:49

Heb zelf ook met een cooper clubman getest, de nieuwe motor rijdt soepeler dan de vorige motor. Meer vermogen onderin, beter voor het dagelijks verkeer. Maar voor de rest is hij niet sneller dan het oudere type. Het is maar wat je wil, aangename motor, maar als je van een S je komt zal dat volgens mij wel serieus tegenvallen ...

Terug naar “MINI-talk”