Vandaag te horen gekregen dat de koppeling (incl. vliegwiel) van mijn mini coopers s (met net 33.000 km) vervangen moet worden. Auto zit nog gewoon onder de Mini Next Garantie, maar volgens de dealer (Poelgeest) kan ik daar geen aanspraak op maken. Het zou om reguliere slijtage gaan.
Ik ben geen aggresieve rijder, heb bij anderen auto's (BMW) nooit schade aan koppeling gehad .. Mijn rijstijl kan dus niet oorzaak zijn van slijtage.
Hebben jullie enig idee hoe ik mijn recht wel kan halen? Het gaat om bijna 2000 euro, erg veel geld voor 30000 km.
Vervanging van koppeling niet in garantie?
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
even contact opnemen met Mini Nederland,kijk of hun wat voor je kunnen betekenen.
verder zou je een beroep kunnen doen op je consumentenrecht.
je mag aannemen dat je koppeling langer meegaat dan 33.000 km.(je rijdt immers niet op het circuit )
verder vind ik het slordig van de Dealer dat hij dit niet onder garantie wil repareren.
succes. en hou ons even op de hoogte .
en als niets helpt je rechtsbijstandsverzekering inschakelen !!!!
Greeetz,Zmorf
verder zou je een beroep kunnen doen op je consumentenrecht.
je mag aannemen dat je koppeling langer meegaat dan 33.000 km.(je rijdt immers niet op het circuit )
verder vind ik het slordig van de Dealer dat hij dit niet onder garantie wil repareren.
succes. en hou ons even op de hoogte .
en als niets helpt je rechtsbijstandsverzekering inschakelen !!!!
Greeetz,Zmorf
Laatst gewijzigd door zmorf op 15 dec 2009, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Ben bang dat je niet ver komt. Onderdelen die slijtgevoelig zijn vallen niet onder garantie Logisch. Banden en remmen ook niet. 33.000km is weinig .. maar je weet natuurlijk niet wat de vorige berijder heeft gedaan (mini next dus ga er van uit dat hij 2e hands is)
- pepijn.niermeijer
- Nieuw Lid
Bericht
Ik heb al even contact gehad met rechtsbijstand en die zien idd al veel mogelijkheden tot starten van zaak.. Maar is natuurlijk wel een langdurige kwestie.
Mini NL zegt geen partij te zijn en wil/kan me verder niet helpen.
Eigenlijk ben ik meest verbaasd over gebrek aan service bij BMW/Mini.. Het zijn niet de goedkoopste auto.. En naast meer duurzaamheid had ik zeker meer service verwacht.
Mini NL zegt geen partij te zijn en wil/kan me verder niet helpen.
Eigenlijk ben ik meest verbaasd over gebrek aan service bij BMW/Mini.. Het zijn niet de goedkoopste auto.. En naast meer duurzaamheid had ik zeker meer service verwacht.
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
inderdaad schandalig dat je zo behandelt wordt.
je zou bijna denken dat ze legio auto's verkopen,en dat het heel erg goed gaat in de autobranche,dat ze denken dat ze klanten zo kunnen behandelen.
nietemin ik zou de (st)(d) ealer er toch even fijntjes op wijzen dat je de rechtsbijstand hebt ingeschakelt,hoe lang het ook duurt !!!
en inderdaad wat speedy zegt neem contact op met de Bovag of een andere geschillencommissie
je zou bijna denken dat ze legio auto's verkopen,en dat het heel erg goed gaat in de autobranche,dat ze denken dat ze klanten zo kunnen behandelen.
nietemin ik zou de (st)(d) ealer er toch even fijntjes op wijzen dat je de rechtsbijstand hebt ingeschakelt,hoe lang het ook duurt !!!
en inderdaad wat speedy zegt neem contact op met de Bovag of een andere geschillencommissie
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- sharpsafer
- Mod virus alert!
- Locatie: kortrijk
Bericht
Tjah, hangt van dealer to dealer af ook.
Mijn multiriem is ook een slijtend onderdeel en toch hebben ze ze 2 maal moeten vervangen onder waarborg.
Eerst wilden ze niet, dan heb ik een aangetekende verzonden naar BMW Benelux. kon het wel
Mijn multiriem is ook een slijtend onderdeel en toch hebben ze ze 2 maal moeten vervangen onder waarborg.
Eerst wilden ze niet, dan heb ik een aangetekende verzonden naar BMW Benelux. kon het wel
- Hans J
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sliedrecht
Bericht
Ik meen mij te herinneren dat bij ons vorige mini, mcs, de drukgroep, de koppeling en het vliegwiel is vervangen. Was onder NEXT garantie. bij ca. 90.000km.
Van de drukgroep weet ik zeker. De koppeling ging daarna ook veeeeel lichter. Hij ging naar de garage voor de drukgroep die huilde en toen hebben ze gelijk nog twee dingen gedaan omdat de moter er toch uit was.
Van de drukgroep weet ik zeker. De koppeling ging daarna ook veeeeel lichter. Hij ging naar de garage voor de drukgroep die huilde en toen hebben ze gelijk nog twee dingen gedaan omdat de moter er toch uit was.
- paul026
- One wheel wonder
- Locatie: Mol
Bericht
Hoe kunnen ze zien dat de koppeling versleten is Hoe dat je er meer rijd????ze waren er toch niet bij.
Het kan ook zijn dat er een dichting lekt van de uitgaande as van de motor of ingaande van de boitte .En dan kan de koppeling ook gaan slippen.Daarom hoeft ze nog niet versleten zijn.
Ik heb lang gewerkt bij BMW motors en de rijkswacht rijd zijn koppeling kapot al op 10.000 km Dus die mannen kunnen niet rijden dan Nee rommel is dat.
Blijven op de toog kloppen.Voorbeeld,bij een 1200GS de vertanding op de ingaande as weg,dus koppeling naar de haaien.Dat wil zeggen...nieuwe koppeling en nieuwe as,boitte moet open.
Motor 45.000 km,altijd op onderhoud geweest en buiten garantie.(Veel op achterwiel gereden ?????? )
Klant moet enkel de uren betalen en volgens de pe's.Stukken zijn voor BMW.
Dat is al iets anders vind ik
Het kan ook zijn dat er een dichting lekt van de uitgaande as van de motor of ingaande van de boitte .En dan kan de koppeling ook gaan slippen.Daarom hoeft ze nog niet versleten zijn.
Ik heb lang gewerkt bij BMW motors en de rijkswacht rijd zijn koppeling kapot al op 10.000 km Dus die mannen kunnen niet rijden dan Nee rommel is dat.
Blijven op de toog kloppen.Voorbeeld,bij een 1200GS de vertanding op de ingaande as weg,dus koppeling naar de haaien.Dat wil zeggen...nieuwe koppeling en nieuwe as,boitte moet open.
Motor 45.000 km,altijd op onderhoud geweest en buiten garantie.(Veel op achterwiel gereden ?????? )
Klant moet enkel de uren betalen en volgens de pe's.Stukken zijn voor BMW.
Dat is al iets anders vind ik
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Toen wij de eerste ratelfix kregen is er van alles vervangen waaronder de koppeling. Dit is allemaal onder garantie gedaan. De koppeling is uit voorzorg vervangen. Bij onze vorige MINI was de koppeling zelfs onder de garantiebeurt vervangen. (laaste beurt voor garantie verval)
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Nou ga er maar van uit dat er geen lekkage was. Misschien heeft de vorige berijder wel continu met zijn voet op het pedaal gereden. Normaliter valt een koppeling niet onderr de garantie omdat het een slijtend onderdeel is. De koppeling valt wel onder garantie als blijkt dat het een fabricagefout is bijv. het huilen dat eerder genoemd werdpaul026 schreef:Hoe kunnen ze zien dat de koppeling versleten is Hoe dat je er meer rijd????ze waren er toch niet bij.
Het kan ook zijn dat er een dichting lekt van de uitgaande as van de motor of ingaande van de boitte .En dan kan de koppeling ook gaan slippen.Daarom hoeft ze nog niet versleten zijn.
Ik heb lang gewerkt bij BMW motors en de rijkswacht rijd zijn koppeling kapot al op 10.000 km Dus die mannen kunnen niet rijden dan Nee rommel is dat.
Blijven op de toog kloppen.Voorbeeld,bij een 1200GS de vertanding op de ingaande as weg,dus koppeling naar de haaien.Dat wil zeggen...nieuwe koppeling en nieuwe as,boitte moet open.
Motor 45.000 km,altijd op onderhoud geweest en buiten garantie.(Veel op achterwiel gereden ?????? )
Klant moet enkel de uren betalen en volgens de pe's.Stukken zijn voor BMW.
Dat is al iets anders vind ik
Onze sponsors