Ik heb vanmddag een lekke band gehad. Echt waar. Ahhhh ja erg he.
Het zijn Runflats en er zat gelukkig een schroef recht in het loopvlak dus kon de band tijdelijk gerepareerd worden want dit schijnt niet te mogen bij runflats.
Er is een prop in geschoten en hij blijft weer netjes op spanning.
Nu blijft echter wel het aandachtsteken op mij dashboard branden.
Zoek me gek in de boekjes maar kan het even niet vinden en iemand vertelde mij dat dit na een km of 10 weer uitgaat.
Kan een van jullie mij vertellen of dat teken inderdaad vanzelf weer ui moet gaan of dat ik de boel moet laten resetten
Vast bedankt
Lekke band en alarm op dashboard
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
je moet zowiezo de bandenspanning(abs lampje )resetten
sleutel in contact,kwartslag draaien,dus op contact zetten.
daarna het knopje wat zich vooraan de handremconsole bevind indruken en ongeveer 10sec. vasthouden. abs knippert nu (als het goed is)
daarna de auto starten, na een tijdje gaat het lampje uit.
succes.

sleutel in contact,kwartslag draaien,dus op contact zetten.
daarna het knopje wat zich vooraan de handremconsole bevind indruken en ongeveer 10sec. vasthouden. abs knippert nu (als het goed is)
daarna de auto starten, na een tijdje gaat het lampje uit.

succes.
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Ja inmiddels na een klein uurtje zoeken heb ik het ook gevonden.
Nu moet ik zeggen dat andere mensen mij niet slm vnden maar de manier waarop de handleiding van de auto is opgesteld vind ik verre van slim.
Dankjewel voor je antwoord en meedenken.
Groetjes
Bukkie
Willem
Hoi,Harmar schreef:Blz. 58 van je handleiding Mini.
Daar moet je kijken onder systeem initialiseren.
De betreffende handelingen uitvoeren, en als het goed is............. opgelost.
Ja inmiddels na een klein uurtje zoeken heb ik het ook gevonden.
Nu moet ik zeggen dat andere mensen mij niet slm vnden maar de manier waarop de handleiding van de auto is opgesteld vind ik verre van slim.
Dankjewel voor je antwoord en meedenken.
Groetjes
Bukkie
Willem
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Als je spanningsverschil echt nét voldoende is om het lampje te laten oplichten, gaat het later na een stukje rijden vaak weer uit ivm temperatuur. Het systeem geeft een alarm bij een afwijking van 0.5 bar in een van de banden.
Het resetten van je bandenspanningssensor natuurlijk altijd doen , NAdat je de bandenspanning op alle banden goed opgepompt hebt op het gewenste niveau.
Het resetten van je bandenspanningssensor natuurlijk altijd doen , NAdat je de bandenspanning op alle banden goed opgepompt hebt op het gewenste niveau.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Dank voor je toevoeging
Willem
En op temperatuur zijn denk ikMarcel Always Open schreef:Als je spanningsverschil echt nét voldoende is om het lampje te laten oplichten, gaat het later na een stukje rijden vaak weer uit ivm temperatuur. Het systeem geeft een alarm bij een afwijking van 0.5 bar in een van de banden.
Dank voor je toevoeging
Willem
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Toch nog een probleem.
Heb bij de garage eerst nogmaals de bandenspanning getest en gelijk gemaakt.
Ben toen aan de beschrijving uit het boekje begonnen.
Leek allemaal goed te gaan want alle commando's werden geaccepteerd en het bandenteken +RESET stonden in het scherm.
Ben toen gaan rijden maar het rode waarshuwingslcht voor de banden bleef branden.
Elders de auto uitgezet en de stappen uit het boekje nogmaals doorlopen.
Kom aan het einde waar RESET zou moeten verschijnen nu in een volledig leeg scherm waar dus geen RESET meer staat.
Iemand een idee wat nu te doen.
Kan ik geen volledige reset van de BC doen zonder totaalkm's kwijt te raken of is er een andere truuk
Dank
Willem
Heb bij de garage eerst nogmaals de bandenspanning getest en gelijk gemaakt.
Ben toen aan de beschrijving uit het boekje begonnen.
Leek allemaal goed te gaan want alle commando's werden geaccepteerd en het bandenteken +RESET stonden in het scherm.
Ben toen gaan rijden maar het rode waarshuwingslcht voor de banden bleef branden.
Elders de auto uitgezet en de stappen uit het boekje nogmaals doorlopen.
Kom aan het einde waar RESET zou moeten verschijnen nu in een volledig leeg scherm waar dus geen RESET meer staat.
Iemand een idee wat nu te doen.
Kan ik geen volledige reset van de BC doen zonder totaalkm's kwijt te raken of is er een andere truuk
Dank
Willem
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Tís een soort aangeboren interessedrang.
Ben verder niet gevaarlijk hoor
Ja dat zal hij ook wel kennen maar hij zit niet om de hoek en ik wl altijd eerst kijken of ik er zelf iets mee kan om zodoende iets ervan te lerenHarmar schreef:In jouw geval zou ik even langs de dealer gaan.
Ik neem aan dat ie het woord SERVICE kent. Toch ???
Tís een soort aangeboren interessedrang.
Ben verder niet gevaarlijk hoor