Buitenland Mini kopen met garantie > claimen in NL mogeli

thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

Buitenland Mini kopen met garantie > claimen in NL mogeli

09 feb 2010, 09:29

Ik heb een Mini op het oog in het buitenland waar nog garantie op zit. Volgens de verkoper is dit originele garantie van BMW/MINI die geldend is in heel Europa. Gisteren bij de lokale BMW/MINI dealer geweest (in NL) en deze geeft weer aan dat het claimen van eventuele garantiekwesties via het land moet gaan waar de garantie is afgegeven.

Zelf was ik ook in de veronderstelling van wat de verkoper zei, maar wilde het toch even navragen bij de dealer hier. Aangezien het een verkoper was die daar nog niet heel lang rond loopt, kan het ook zijn dat hij zich vergist heeft. Iemand hier die hiermee ervaring heeft?
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

09 feb 2010, 09:55

Verkoper geeft aan dat hij zich vergist heeft.... :|

Kan dus een slotje op. Excuses voor het ongemak, mod ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2010, 10:23

als je zoiets zeker wil weten kun je beter contact opnemen met d importeur dan met de dealer...

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 feb 2010, 10:36

EuroPlus garantie is geldig in geheel Europa, is eigenlijk een soort verzekering. Je dient, na de diagnose, bij deze instantie na te vragen of auto gemaakt mag worden. Geven zij groen licht dan dien je dit (in Nederland?) vooruit te betalen. Na een tijdje wordt dit bedrag op jouw rekening bij geschreven.

Wat betreft vooruit betalen: weet niet of dit ook met Duitse dealers zo is, maar in Nederland dien je bedrag voor te schieten. Hoewel sommige dealers niet moeilijk doen en dit rechtsstreeks voor je claimen bij EuroPlus.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2010, 17:46

nederlandse dealers zijn er overigens ook niet meer vies van om autos (dan wel in opdracht van nederlandse klanten) uit duitsland te halen. scheelt je een hoop gedoe, maar kost natuurlijk wat extra.
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2010, 22:14

Ik heb mijn Cooper S vorig jaar in Nederland gekocht maar de auto moest nog geimporteerd worden.

Ik heb de normaal geldende garantie hier in Nederland gekregen.
Lijkt mij eenzelfde soort situatie.
Zou inderdaad bij de importeur navragen.
Garantie is garantie of die nou in Duitsland of in Nederland rijd.
Auto komt in principe van dezelfde fabrikant en we spreken over fabrieksgarantie

BTW mijn auto was een jaar oud toen ik hem kocht

Terug naar “MINI-talk”