Op punt van bestellen .. MINI Cooper Clubman

Clubman001
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Op punt van bestellen .. MINI Cooper Clubman

26 feb 2010, 19:28

Ik sta op het punt onderstaande auto te bestellen:

MINI Cooper Clubman

Dark Silver of Chili red
Stof/leder Carbon Black
Interieurlijsten Pianolak zwart

Business line uitvoering

Habaneropakket:
- Hemelbekleding antraciet
- Sport Button
- Witte knipperlichten
- Privacy Glass
- Donkere koplampglazen i.c.m. Xenon (Camden)
- Gril in exterieurkleur meegespoten

Sportstoelen
Panorama dak
Parkeersensoren achter
18 inch Cross spoke R113 Zwart
Sportonderstel
Xenon
Verwarmde spiegels
Automatische Airco
Regensensor
Extra sleutel
Passagierstoel verstelbaar
Navigatie
Bluetooth inc. telefoonhouder
Harman Kardon geluidssysteem
Sportstripes zwart
Works Alcantara sportstuurwiel

Nu zit ik met twee 'dilemma's'. Ik twijfel tussen de kleuren Chili Red en Dark Silver. Is dit puur smaak gebonden of heeft een non-metallic lak nog echte nadelen? Een Chili rode geeft een beetje de speelsheid die een MINI moet hebben, maar Dark Silver is toch ook wel erg classy!

Verder twijfel ik of ik een dagdraagsysteem mee moet bestellen. Aan de ene kant denk ik dat het een sportief uitgevoerde Clubman best goed kan staan. Aan de andere kant denk ik van niet...

Oftewel, lekkere praktische vragen.

Ben benieuwd!

Alvast bedankt!
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

26 feb 2010, 21:02

Mooie combi! dat Habaneropakket is echt een hebbeding! :hap
dakdragersysteem zou ik zeker niet nemen,

rood of DS, moeilijke keuze, ik zou nu voor DS gaan. :mrgreen:

succes met je keuze!
:mrgreen:
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

26 feb 2010, 21:45

Altijd leuk een nieuwe auto samenstellen :D

ik zou voor DS gaan 8) optie lijst ziet er goed uit, zou wel de armsteun bestellen en een must is echt het chrome line interieur!!!! :wink:

Succes met de keuze...
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2010, 01:31

Wat dacht je van Chili Red MET Dark silver??? :mrgreen:

Ik denk dat ik voor een Dark Silver met zwarte achterstijlen en dak zou gaan :wink:

Verder lijkt het me een hele mooie combinatie van alle opties! 8) 8)

Owja, geen dakrailing, staat naar mijn mening niet echt mooi op een Clubbie :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2010, 01:44

Geen dakreling nemen!

Ik zou ook voor DarkSilver gaan met zwart dak/stijlen/spiegels.

Ik weet niet of je ook wel eens kinderen in kinderstoeltjes vervoerd, maar in dat geval zou ik geen 3-zits achterbank nemen. Dan zitten de die dingen waar je de gordel in doet namelijk precies onder je kinderstoel ipv ernaast. En dat is knap irritant kan ik je vertellen... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

27 feb 2010, 09:11

mushrop schreef:Geen dakreling nemen!

Ik zou ook voor DarkSilver gaan met zwart dak/stijlen/spiegels.

Ik weet niet of je ook wel eens kinderen in kinderstoeltjes vervoerd, maar in dat geval zou ik geen 3-zits achterbank nemen. Dan zitten de die dingen waar je de gordel in doet namelijk precies onder je kinderstoel ipv ernaast. En dat is knap irritant kan ik je vertellen... :wink:
Kun je met n 3-zits achterbank dan geen kinderstoel bevestigen...? Wel nuttige info (ben nl. op zoek naar een R55, en een gezinsuitbreiding zit ook in de planning).
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 feb 2010, 09:30

Dak dragers staan niet zo mooi in combinatie met een panorama dak (in mijn optiek)

Als je de auto later wilt verfraaien met striping enzo, zijn er meer combinaties mogelijk met rood dan met dark silver.
De chili red kleur is dan geen metallic maar zal niet zomaar verkleuren. Je hoeft daarvoor niet perse een metallic kleur te nemen.

Piano black interieurdelen passen niet zo goed bij een DS buitenkleur, wel bij een rode of zwarte auto.

thewongandonly schreef:Kun je met n 3-zits achterbank dan geen kinderstoel bevestigen...? Wel nuttige info (ben nl. op zoek naar een R55, en een gezinsuitbreiding zit ook in de planning).
ja het kan wel maar het is onhandig omdat de aansluitingen op een lastige plek zitten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
GreyCooperS
Forum Junky

27 feb 2010, 09:46

Hoewel ik zelf fan ban van DS, vindt in een chili red clubbie wel cool hoor 8)

De rode lak kan tegenwoordig veel hebben, en mits je niet in Spanje gaat wonen en de auto 1000 uren zpn op zn dakkie krijgt blijft dat prima in orde...

Qua inruil zal DS mss iets populairder zijn, maar rood voor een MINi kan goed hoor, dit in tegenstelling tot, zeg een rode Golf V :lol:

Gewoon nemen wat je zelf mooi vindt...

Je hebt igg een hele diekse koets samengesteld...succes!!
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Wwaldo
4 op een rij!
4 op een rij!

27 feb 2010, 10:09

het hang af van het type kinderstoeltjes dat je erin wil zetten, ik heb er drie in, en ik moet zeggen dat het makkelijker te bereiken is dan in onze passat. zie gallery.
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

27 feb 2010, 10:32

Haha, das echt wel een kwele foto, Wwaldo! :D
Dat probleem met de gordelbevestigingen, speelt dat ook met zo'n Maxi Cosi baby"stoeltje" (dus niet kinderstoeltje)?

Sorry TS, voor het OT-gezever.

Persoonlijk zou ik voor DS gaan, maar CR is wel wat exclusiever idd.
Wat betreft dakdragers: ik vind het echt vet (zie clubbie van Coendek en JBCola), maar das ook persoonlijk natuurlijk. Het is natuurlijk niet zoals de kleur, definitief. Als je het later niet vind staan, haal je ze er toch gewoon vanaf. Voor de prijs hoef je het niet te laten (kost rond de €150, als ik me niet vergis).
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2010, 10:48

Wwaldo schreef:het hang af van het type kinderstoeltjes dat je erin wil zetten, ik heb er drie in, en ik moet zeggen dat het makkelijker te bereiken is dan in onze passat. zie gallery.
Hoe krijg jij in godsnaam de gordels vastgeklikt in de houders? Ik moet de stoel met kind en al een heel stuk optillen (ca. 10cm) om de gesp vast te kunnen klikken. Die dingen zitten precies onder de rand van de zitting van de kinderstoel. Bij mijn JCW hatchback heb ik een 2 pers. achterbank en daar zitten de gordeldingen gewoon naast de stoeltjes en klik je ze er zo in.

@thewongandonly: volgens mij bedoelt hij niet de gewone dakdragers voor bijv een dakkoffer, maar vaste dakreling.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast

27 feb 2010, 10:55

Haha, das echt wel een kwele foto, Wwaldo! :D
Dat probleem met de gordelbevestigingen, speelt dat ook met zo'n Maxi Cosi baby"stoeltje" (dus niet kinderstoeltje)?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2010, 11:20

thewongandonly schreef:Haha, das echt wel een kwele foto, Wwaldo! :D
geen idee....

Afbeelding
Wwaldo
4 op een rij!
4 op een rij!

27 feb 2010, 11:23

de normale stoeltjes hebben wel het probleem dat ze te breed zijn, drie normale maxi cosi's passen never nooit niet. De stoeltjes die ik nu heb zijn al smal, en die links en rechts hebben maar aan een kant een armsteuntje. Dus wel wat hobby, pas en meetwerk. maar het is gelukt !
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2010, 11:28

Wwaldo schreef:de normale stoeltjes hebben wel het probleem dat ze te breed zijn, drie normale maxi cosi's passen never nooit niet. De stoeltjes die ik nu heb zijn al smal, en die links en rechts hebben maar aan een kant een armsteuntje. Dus wel wat hobby, pas en meetwerk. maar het is gelukt !
aha, ik zat je er net over te PMen, maar dan begrijp ik het nu.

Maar als je niet meer dan 2 kinderen wilt vervoeren zou ik iig een 2-zits achterbank nemen, dat scheelt een hoop gemier!!

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”