Mini Clubman S 2010 sportonderstel of niet?

StarlightNo1
One wheel wonder
One wheel wonder

Mini Clubman S 2010 sportonderstel of niet?

04 mar 2010, 11:02

Ik sta op het punt mijn huidige Mini One Seven te vervangen door een nieuwe Mini Cooper S Clubman (17" wielen). Ik twijfel echter nog over 1 punt, namelijk het sportonderstel. Ik heb hier een aantal vragen over namelijk:

1. Als je een sportonderstel kiest en je hebt er spijt van omdat de auto te stuiterig is kan ik dit dan nog veranderen door bijvoorbeeld andere veren?
2. Wat zijn de technische verschillen tussen het normale onderstel en het sportonderstel?
3. Is de Clubman Cooper S stadaard al stugger dan de normale Clubman Cooper?

En als laasts, wat zouden jullie doen / wat zijn jullie ervaringen?
Clubhouse
Garlic Chef

04 mar 2010, 14:36

Ik heb het sportonderstel icm verlagingsveren van H&R en ben super tevreden. :mrgreen:
Het is geen stuiterige bak geworden, integendeel!
Heb eerst met de standaard veren rond gereden gedurende een jaar, dan pas de veren gestoken en je merkt bijna geen verschil. Alleen dat hij lager tegen de grond ligt. :P

Ik zou niet twijfelen. :rijden
StarlightNo1
One wheel wonder
One wheel wonder

04 mar 2010, 16:49

Als ik zo de verschillende auto review sites lees dan zie ik overal dingen als:
Optioneel is een sportonderstel leverbaar waarmee de auto langer neutraal blijft in de bocht en dus nog sneller is. Op slecht wegdek is het sportonderstel uiterst oncomfortabel. Zonder deze aanpassing is de wegligging al zo goed dat de nadelen ervan niet tegen de voordelen opwegen.
Eigenlijk zou ik er zelf eens mee moeten rijden maar er staan helaas geen clubman's met sportonderstel bij de dealers in de omgeving Brabant :(
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mar 2010, 17:01

Ik zou zelf altijd met sportonderstel kiezen. Maar of je dit wel of niet fijn vindt is heel persoonlijk. Gewoon eens met beide types een proefrit gaan maken zou ik zeggen. Dat is toch het enige dat je echt kan overtuigen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Clubhouse
Garlic Chef

04 mar 2010, 17:23

Het hangt natuurlijk ook sterk af wat je zelf eist van comfort?
Ik heb zelfs geen testrit gedaan met een wagen zonder sportonderstel, gewoon omdat ik het verschil niet wou voelen. :roll:

Omdat ik eigenlijk meer van een racy ophanging hou. :mrgreen:
Ik zou het niet kunnen missen.
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2010, 10:50

Clubhouse schreef:Ik heb het sportonderstel icm verlagingsveren van H&R en ben super tevreden. :mrgreen:
Het is geen stuiterige bak geworden, integendeel!
Heb eerst met de standaard veren rond gereden gedurende een jaar, dan pas de veren gestoken en je merkt bijna geen verschil. Alleen dat hij lager tegen de grond ligt. :P

Ik zou niet twijfelen. :rijden
X 2

Ik heb precies dezelfde setting en ook pas na een jaar de H&R's gemonteerd, nog steeds uiterst tevreden hierover. :))

Terug naar “MINI-talk”