Wat vinden jullie van de eis die Mini stelt om iedere 2 jaar remvloeistof te vervangen
Persoonlijk heb ik het nog in geen enkele auto laten doen
Ik ken de verhalen van het aan kunnen trekken van vocht door remvloeistof maar heb er zelf bij geen enkele auto ooit nadelen van kunnen herkenen als ik het liet zitten
Graag jullie mening hierover en wat zou het doen met de garantie als ik het niiet doe
Groetjes
Willem (Bukkie)
Remvloeistof
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, remmen zijn natuurlijk niet echt belangrijk ofzo.....
Je wil niet weten wat er gebeurd als je een keer een uurtje op het circuit gaat boenderen en je remvloeistof gaat koken omdat er teveel vocht doorheen zit. Dan zit je gewoon lucht te trappen en doet ie niets meer!
Daarnaast zou het me niet verbazen als je remleidingen misschien ook nog van binnenuit kunnen gaan roesten op de lange termijn door het hygroscopisch effect.
M.a.w. gewoon vervangen dus!
Je wil niet weten wat er gebeurd als je een keer een uurtje op het circuit gaat boenderen en je remvloeistof gaat koken omdat er teveel vocht doorheen zit. Dan zit je gewoon lucht te trappen en doet ie niets meer!
Daarnaast zou het me niet verbazen als je remleidingen misschien ook nog van binnenuit kunnen gaan roesten op de lange termijn door het hygroscopisch effect.
M.a.w. gewoon vervangen dus!
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij is het een algemene richtlijn voor remvloeistof.
Re: Remvloeistof
Niet alleen Mini heeft dit.Bukkie schreef:Wat vinden jullie van de eis die Mini stelt om iedere 2 jaar remvloeistof te vervangen
Volgens mij is het een algemene richtlijn voor remvloeistof.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb dit onlangs laten doen bij de dealer voor om en bij de 40 euro incl btw en werk.
Zo'n grote kost is het niet, dus ik zou het niet laten.
Zo'n grote kost is het niet, dus ik zou het niet laten.
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Goh heb nog nooit zoveel antwoorden op een vraag gehad.
Uurtje op een circuit boenderen zit er bij mij niet in.
Maar is me verder duidelijk en inderdaad het zijn wel de remmen van de auto.
Laat ik nou eens niet eigenwijs zijn en jullie tips opvolgen
Er komt dus gewoon nieuwe remvloeistof in
Iedreen bedankt voor de reactie
Groetjes
Willem
Uurtje op een circuit boenderen zit er bij mij niet in.
Maar is me verder duidelijk en inderdaad het zijn wel de remmen van de auto.
Laat ik nou eens niet eigenwijs zijn en jullie tips opvolgen
Er komt dus gewoon nieuwe remvloeistof in
Iedreen bedankt voor de reactie
Groetjes
Willem
- Bukkie
- Mod virus alert!
Bericht
Gaat me niet om die €. 40,--
Vroeg me dus alleen af wat jullie deden
Vloeistoffen in een auto zijn de laatste jaren ook heel erg verbeterd dus wilde ik graag weten wat jullie doen.
Dat Mini het voorschrijft is logisch.
Die denkt ook aan haar dealers.
Ze zien auto's door de lange serviceintervallen al veel minder dan vroeger.
Toen was iedere 5000 een kleine beurt en iedere 10 een grote beurt.
Persoonlijk vindt ik vervangen van remvloeistof bij 15000 km best wel aan de vlotte kant maar als het aant te raden is ga ik me inderdaad niet voor €. 40,00 meer risico laten lopen
Het ging me dus om jullie antwoorden en die hebben me overtuigd het wel te laten doen
Groetjes
Willem
Vroeg me dus alleen af wat jullie deden
Vloeistoffen in een auto zijn de laatste jaren ook heel erg verbeterd dus wilde ik graag weten wat jullie doen.
Dat Mini het voorschrijft is logisch.
Die denkt ook aan haar dealers.
Ze zien auto's door de lange serviceintervallen al veel minder dan vroeger.
Toen was iedere 5000 een kleine beurt en iedere 10 een grote beurt.
Persoonlijk vindt ik vervangen van remvloeistof bij 15000 km best wel aan de vlotte kant maar als het aant te raden is ga ik me inderdaad niet voor €. 40,00 meer risico laten lopen
Het ging me dus om jullie antwoorden en die hebben me overtuigd het wel te laten doen
Groetjes
Willem
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ook een leuke klus om zelf te doen!
Ik vervang altijd de remvloeistof bij wisseling van remblokken. Aangezien ik een flinke remmert ben is dat ongeveer eens per jaar.
Meestal ook gelijk een upgrade van staalgevlochten remleiding en betere blokken.
Wer später bremmst ist länger schnell!
Ik vervang altijd de remvloeistof bij wisseling van remblokken. Aangezien ik een flinke remmert ben is dat ongeveer eens per jaar.

Meestal ook gelijk een upgrade van staalgevlochten remleiding en betere blokken.
Wer später bremmst ist länger schnell!