Het is zover gekomen dat ik bijna al een Clubman had gekocht, ware het niet dat ie net verkocht was. Nu heb ik een andere gezien die naar mijn/onze wensen is, een jaar nieuwer is en 30.000km minder gelopen heeft, maar die wel een heel stuk duurder is. Hierdoor ga je alles toch nog een keer na lopen: (I) willen we zoveel geld uitgeven aan een auto?, (II) is bijv. een A3 of BMW E91/A4 Avant geen betere keuze (qua ruimte)?, (III) is full-option wel noodzakelijk?

Bij de eerste drie vragen, heb ik mezelf wel kunnen overtuigen. Rest alleen nog de laatste: Is de Clubman wel ruim genoeg? Ik heb bij diverse reviews en forum topics gelezen, maar je leest dat het niet de beste keuze is, vooral wanneer je de kleine nog in een 'rear-facing' auto-stoeltje zit, dus pakweg de eerste 12 maanden. Het in en uitstappen op de achterbank zou ook niet altijd even makkelijk gaan. Vooral in parkeergarages waar de auto dichterbij elkaar staan, zou de Clubdoor soms nog wel eens zelfs in de weg zitten.
Daarnaast is voor onze eigen zaak extra kofferruimte wel welkom, maar de 910 liter met de achterbank naar beneden zou moeten voldoen. So I have got that covered

Het is nou eenmaal zo dat je met een MINI concessies moet doen qua ruimte, maar je krijgt er wel veel plezier en beleving voor terug. Of de voordelen opwegen tegen de nadelen is voor iedereen anders. Maar ik zou toch graag jullie ervaringen willen horen, en met name degene die de auto als gezinsauto gebruiken.