Cooper S samenstellen vragen

cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

Cooper S samenstellen vragen

03 jun 2010, 21:49

Ha allemaal,

Ik ben serieus aan het overwegen om een cooper S te kopen, laser blue voorzien van sport strepen Nu wil ik daar graag een JCW earokit bij. Dus niet de kit met al de gespoten bumpers maar diegene die op de JCW zit(wielbogen zwart). Verder zag ik 18" wielen tussen de accessoires staan. Kan je de accessoires en de JCW kit alleen los bestellen of kan je de auto direct laten uitrusten met deze delen?

Klopt het dat er voor de nieuwe motor nog geen snelle software beschikbaar is?

alvast bedankt!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

03 jun 2010, 22:25

Welkom!!

ik kan je helaas geen antwoorden geven op je vragen!!

maar er zijn vast wel anderen die dat wel kunnen ;)

ik kan je wel met zekerheid zeggen dat een JCW AERO kit en een setje 18" achteraf goed te verkrijgen zijn... :P

Succes!

P.S. het word hier erg gewardeerd als je jezelf even voorstelt op het forum, zodat wij weten met wie we het genoegen hebben :)
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

03 jun 2010, 22:35

Bedankt voor je reactie. Enig idee wat een JKW earo kit achteraf kost? Krijg je deze direct in de goede kleur of moet je het laten spuiten? Zijn de standaard spoilers nog wel te verkopen?

Oh... ik heb me voorgesteld :oops:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

03 jun 2010, 22:42

Dat is allemaal op deze site; http://www.minigenuineparts.co.uk/ te lezen...

LET OP: het bezichtigen van deze site is geheel op eigen risico, de administrator van die site, of de newminiclub kan niet aansprakelijk worden gesteld van de verslavende gevolgen die het betreden van deze site met zich mee brengen... u bent gewaarschuwd

en je standaart spoilers zijn altijd wel te verkopen... er is niet een super grote vraag naar, maar als je geduldig bent, zal zich vanzelf iemand melden die het van je over wilt nemen ;)

[/url]
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

03 jun 2010, 23:02

mini cabrio schreef:Dat is allemaal op deze site; http://www.minigenuineparts.co.uk/ te lezen...

LET OP: het bezichtigen van deze site is geheel op eigen risico, de administrator van die site, of de newminiclub kan niet aansprakelijk worden gesteld van de verslavende gevolgen die het betreden van deze site met zich mee brengen... u bent gewaarschuwd

en je standaart spoilers zijn altijd wel te verkopen... er is niet een super grote vraag naar, maar als je geduldig bent, zal zich vanzelf iemand melden die het van je over wilt nemen ;)

[/url]
Bedankt voor de link, dit beantwoord inderdaad veel vragen! Nu de vraag of dat dit ook direct dealer af geleverd kan worden?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

03 jun 2010, 23:03

cooperass schreef: Bedankt voor de link, dit beantwoord inderdaad veel vragen! Nu de vraag of dat dit ook direct dealer af geleverd kan worden?
daar zal iemand anders je antwoord op moeten geven beng ik bang ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

04 jun 2010, 00:13

dealer kan jcw aero in de primer binnen een paar dagen leveren en kost 1200 euro :wink: in kleur zal iets langer duren .
Let op want dealer levert aero 1 en 2 en daar zit wat verschil in .
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

04 jun 2010, 07:22

Hallo als je nu een nieuwe auto samenstelt en bestelt, zit de aerokit in de bodykleur erop gemonteerd, en zitten de velgen er gewoon op (en niet erbij).


Als je de aerokit aftermarket koopt bij dealer, kun je gewoon kiezen voor levering in primer of levering in bodykleur. Er is dan een kleine markt voor je oude OEM cooper-s bumpers en skirts, (die kunnen andere mensen op hun One of Cooper monteren) maar erg veel krijg je er niet voor terug.
Let erop dat er in aug~nov een "facelift versie" aankomt van deze (2e) generatie New MIni. Die versie wijkt heel klein beetje af van het huidig model. Vraag hiernaar bij het bestellen van een nieuwe auto. De dealer kan je hierover meer vertellen wat je kunt verwachten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

04 jun 2010, 08:15

Marcel Always Open schreef:Hallo als je nu een nieuwe auto samenstelt en bestelt, zit de aerokit in de bodykleur erop gemonteerd, en zitten de velgen er gewoon op (en niet erbij).


Als je de aerokit aftermarket koopt bij dealer, kun je gewoon kiezen voor levering in primer of levering in bodykleur. Er is dan een kleine markt voor je oude OEM cooper-s bumpers en skirts, (die kunnen andere mensen op hun One of Cooper monteren) maar erg veel krijg je er niet voor terug.
Let erop dat er in aug~nov een "facelift versie" aankomt van deze (2e) generatie New MIni. Die versie wijkt heel klein beetje af van het huidig model. Vraag hiernaar bij het bestellen van een nieuwe auto. De dealer kan je hierover meer vertellen wat je kunt verwachten.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Dus het is mogelijk om de auto direct te leveren met de JCW aerokit, enig idee wat dit meer kost? Ik geef de voorkeur om het direct door de dealer te laten doen.
Ik heb inderdaad iets gelezen over de facelift voor de mini, heb wat foto's gezien maar ik kon weinig verschillen vinden. Behalve geloof ik aan de voorbumper. Houdt dit ook in dat er een nieuwe JCW earokit verschijnt?
Klopt het dat de nieuwe motoren al wel geïntroduceerd is? Meestal wordt dit toch gelijktijdig gedaan?

Als je zegt aug-nov bedoel je hiermee de levering van de auto of het moment van bestellen?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

04 jun 2010, 11:18

Marcel Always Open schreef:Hallo als je nu een nieuwe auto samenstelt en bestelt, zit de aerokit in de bodykleur erop gemonteerd, en zitten de velgen er gewoon op (en niet erbij).


Als je de aerokit aftermarket koopt bij dealer, kun je gewoon kiezen voor levering in primer of levering in bodykleur. Er is dan een kleine markt voor je oude OEM cooper-s bumpers en skirts, (die kunnen andere mensen op hun One of Cooper monteren) maar erg veel krijg je er niet voor terug.
Let erop dat er in aug~nov een "facelift versie" aankomt van deze (2e) generatie New MIni. Die versie wijkt heel klein beetje af van het huidig model. Vraag hiernaar bij het bestellen van een nieuwe auto. De dealer kan je hierover meer vertellen wat je kunt verwachten.
De JCW accesoires worden nooit (op uitzondering van de JCW WC50) af-fabriek geleverd.
Wel kan je die bestellen als je je wagen besteld. Deze komt dan standaard aan en de JCW bumperkit en evt velgen worden dan gemonteerd bij de dealer, voordat de wagen aan jou wordt afgeleverd.

Levering van de facelift modellen zal vanaf september zijn. Bestellen hiervoor kan dan wel al vroeger. Buiten de (standaard?) remkoeling aan de voorbumper, zal er ook een lichte wijziging zijn aan de achterlichten (LED-units) en de achterste mistlampen. Waarschijnlijk wordt ook het interieur een tikkie herzien, maar daar heb ik nog maar weinig over opgevangen.
De programma's om de facelift te kunnen bestellen zijn voor zover ik weet nog in hun allerlaatste testfases of zelfs al actief. Informeer hier zeker naar ;)
Beek Auto Racing
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Den Haag
Berichten: 196
Lid geworden op: 30 mar 2010, 21:03

Re: Cooper S samenstellen vragen

04 jun 2010, 11:46

cooperass schreef:
Klopt het dat er voor de nieuwe motor nog geen snelle software beschikbaar is?
Doordat de nieuwe S nog niet veel beschikbaar is hebben we hier nog geen software voor kunnen ontwikkelen.
Dit is echter redelijk snel te doen. We hebben hiervoor 1 dag een nieuwe S nodig. Uiteraard kunnen we een interessante korting bieden wanneer er de auto een dagje beschikbaar wordt gesteld.

Mocht je de knoop doorhakken en je de auto beschikbaar wil stellen, neem dan even contact op!

Peter
MINI accessoires, tuning en onderhoud

Afbeelding

www.minispeed.nl
www.tarox-remmen.nl
www.porscheperformance.nl
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

05 jun 2010, 17:08

GeoBem007 schreef:
Marcel Always Open schreef:Hallo als je nu een nieuwe auto samenstelt en bestelt, zit de aerokit in de bodykleur erop gemonteerd, en zitten de velgen er gewoon op (en niet erbij).


Als je de aerokit aftermarket koopt bij dealer, kun je gewoon kiezen voor levering in primer of levering in bodykleur. Er is dan een kleine markt voor je oude OEM cooper-s bumpers en skirts, (die kunnen andere mensen op hun One of Cooper monteren) maar erg veel krijg je er niet voor terug.
Let erop dat er in aug~nov een "facelift versie" aankomt van deze (2e) generatie New MIni. Die versie wijkt heel klein beetje af van het huidig model. Vraag hiernaar bij het bestellen van een nieuwe auto. De dealer kan je hierover meer vertellen wat je kunt verwachten.
De JCW accesoires worden nooit (op uitzondering van de JCW WC50) af-fabriek geleverd.
Wel kan je die bestellen als je je wagen besteld. Deze komt dan standaard aan en de JCW bumperkit en evt velgen worden dan gemonteerd bij de dealer, voordat de wagen aan jou wordt afgeleverd.

Levering van de facelift modellen zal vanaf september zijn. Bestellen hiervoor kan dan wel al vroeger. Buiten de (standaard?) remkoeling aan de voorbumper, zal er ook een lichte wijziging zijn aan de achterlichten (LED-units) en de achterste mistlampen. Waarschijnlijk wordt ook het interieur een tikkie herzien, maar daar heb ik nog maar weinig over opgevangen.
De programma's om de facelift te kunnen bestellen zijn voor zover ik weet nog in hun allerlaatste testfases of zelfs al actief. Informeer hier zeker naar ;)
Bedankt voor de info! Volgende week ga ik even langs bij de dealer. Vraag direct even hoe dat zit met de facelift, wanneer deze te bestellen is.
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

Re: Cooper S samenstellen vragen

05 jun 2010, 17:13

Beek Auto Racing schreef:
cooperass schreef:
Klopt het dat er voor de nieuwe motor nog geen snelle software beschikbaar is?
Doordat de nieuwe S nog niet veel beschikbaar is hebben we hier nog geen software voor kunnen ontwikkelen.
Dit is echter redelijk snel te doen. We hebben hiervoor 1 dag een nieuwe S nodig. Uiteraard kunnen we een interessante korting bieden wanneer er de auto een dagje beschikbaar wordt gesteld.

Mocht je de knoop doorhakken en je de auto beschikbaar wil stellen, neem dan even contact op!

Peter
Bedankt Peter.

Maakt de valvetronic het afstellen niet moeilijker? Een schatting wat het uiteindelijke resultaat wordt?

Ik denk niet dat mijn auto er voor september is aangezien ik wel graag de facelift zou hebben.
cooperass
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jun 2010, 21:32

26 jul 2010, 10:58

Ben onderlaatst bij de dealer geweest met de vraag of dat hij de JCW delen af fabriek kan leveren. Dit was niet mogelijk, de auto moet besteld worden en later voorzien van de JCW delen. Het totale aeropakket kwam uit op 3528,06 euro, dit vond ik toch wel aan de hoge kant. De 18inch double Spoke R105 mat zwart kwamen uit op een meerprijs van 995 euro, als ik de af fabriek gemonteerde 17 inch inruil.

Nu denk ik dat ik het aeropakket er zelf later maar op laat zetten aangezien ik stuk lagere prijzen heb zien staan via ebay.de. Nu vraag ik mij alleen af of dat het pakket past op de facelift, ik heb volgens mij nog geen foto's/computer animatie gezien van een face lift model met een JCW pakket.
Verder vroeg ik mij af hoe 18 inch rijdt, is dit nog enigszins comfortabel? klopt het visueel of is er nog steeds veel ruimte zitten de wielkasten?

alvast bedankt!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

27 jul 2010, 15:00

3500 euro voor een JCW pakket in kleur lijkt me wat aan de hoge kant. Bij mijn dealer betaalde ik voor de Clubman een dikke 2000 euro voor een in kleur gespoten JCWkit incl. montage. Maar op e-bay worden ze aangeboden voor rond de 900 euro in de primer.

Geen idee overigens of het op een facelift gaat passen.

Bij 18" krijg je zonder velaging idd een behoorlijke wheelgap. Neem dan vooral niet de originele verlagingsveren, want die verlagen maar een cm en dan heb je nog steeds een enorm gat. Verlagingsveren van minimaal 30cm doet al veel meer, maar als je ook nog iets om comfort geeft zou ik verlagingsveren vergeten en voor een schroefset gaan. Onze beide MINI's hebben het ook en je kan laag en levert qua comfort nagenoeg niets in. Kijk maarin mijn gallery voor foto's. :wink:

Suc6!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”