Dooper tanken gaat lastig?!

Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2010, 02:08

Dooper tanken gaat lastig?!

24 aug 2010, 22:32

Hallo peeps,

Als ik met mijn dooper weer eens langs de pomp moet en wil beginnen met tanken valt me steeds hetzelfde op. Pas als ik het handvat van de 'tankspuit' (bij gebrek aan een betere benaming :oops: ) van de pomp helemaal zijdelings naar rechts draai (waarbij ik ernstig moet oppassen niet mijn lak te beschadigen) stopt de pomp niet direkt met tanken, omdat ik hem dan ver genoeg in het gat kan duwen.

Dus m.a.w. als ik gewoon normaal (rechtop) de tankspuit in het gat duw, denkt de pomp direct dat mijn tank vol is. pss...klik....psss...klik... :s

Erg vervelend... Weet iemand of dit een 'common problem' is bij de Dooper R56?? Of is het uniek voor die van mij. Als het een bekend probleem is...kan er wat aan gedaan worden?

alvast dank voor jullie input! :icon_top:
Skip
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Breda
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 sep 2006, 16:46

Re: Dooper tanken gaat lastig?!

24 aug 2010, 23:06

Samsara schreef:Hallo peeps,

Als ik met mijn dooper weer eens langs de pomp moet en wil beginnen met tanken valt me steeds hetzelfde op. Pas als ik het handvat van de 'tankspuit' (bij gebrek aan een betere benaming :oops: ) van de pomp helemaal zijdelings naar rechts draai (waarbij ik ernstig moet oppassen niet mijn lak te beschadigen) stopt de pomp niet direkt met tanken, omdat ik hem dan ver genoeg in het gat kan duwen.

Dus m.a.w. als ik gewoon normaal (rechtop) de tankspuit in het gat duw, denkt de pomp direct dat mijn tank vol is. pss...klik....psss...klik... :s

Erg vervelend... Weet iemand of dit een 'common problem' is bij de Dooper R56?? Of is het uniek voor die van mij. Als het een bekend probleem is...kan er wat aan gedaan worden?

alvast dank voor jullie input! :icon_top:
Mijn Dooper neemt 'm gewoon op de 'normale' manier (ook bij gebrek aan een betere benaming) :oops:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 aug 2010, 07:43

heb ik ook en ben er nu wel aangewend :D maar is toch raar dat je dat bezine pistool er niet normaal recht in kunt hangen .
ik houd het handvat altijd iets naar beneden en spuit de benzine dus schuin naar boven en dat gaat prima ;)
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

25 aug 2010, 08:40

speedy schreef:heb ik ook en ben er nu wel aangewend :D maar is toch raar dat je dat bezine pistool er niet normaal recht in kunt hangen .
ik houd het handvat altijd iets naar beneden en spuit de benzine dus schuin naar boven en dat gaat prima ;)
Dat is ook de manier hoe ik tank. ;)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

25 aug 2010, 09:15

Ik heb hier ook soms last van, maar niet bij alle pompen. Bij mij werkt het dan wel als ik de tankspuit niet helemaal in de auto duw, maar een paar centimeter achteruit laat komen (niet overdrijven natuurlijk want anders ben je zelf helemaal gedoopt)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

25 aug 2010, 10:39

Als je de hendel blijft vasthouden heb je meer de neiging van hem er te diep in te duwen, ik vergrendel nu altijd de klep en laat hem gewoon doen. Heb er sindsdien geen problemen meer mee :wink:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

25 aug 2010, 11:50

Fred schreef:Als je de hendel blijft vasthouden heb je meer de neiging van hem er te diep in te duwen, ik vergrendel nu altijd de klep en laat hem gewoon doen. Heb er sindsdien geen problemen meer mee :wink:
Dit is er in NL een aantal jaar geleden afgesloopt. Je moet pistool vast blijven houden. In Belgenland en Duitsland kun je 'm vastklikken en er lekker bij gaan staan.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

25 aug 2010, 14:18

Ik stop 'em er meestal niet helemaal in (het vulpistool he :wink: ), dan gaat het ook prima. Dus alleen het voorste stuk. (hoe kun je dit nu niet dubbelzinnig lezen...)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
lombardi
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Merkem (Wvl - B)
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 mar 2010, 19:57

25 aug 2010, 17:44

mushrop schreef:Ik stop 'em er meestal niet helemaal in (het vulpistool he :wink: ), dan gaat het ook prima. Dus alleen het voorste stuk. (hoe kun je dit nu niet dubbelzinnig lezen...)
ik doe dit ook zo. gewoon dat ding er niet volledig insteken
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2010, 02:08

25 aug 2010, 18:18

ROFL @ alle reacties. Heb het er inderdaad maar eens over zonder :oops: :zwaai :oops:

Anyway, bedankt voor alle medeleven en tips!! Ik ga het "er niet volledig inhangen van de tuut" volgende keer proberen... als dat niet werkt probeer ik het schuin omhoog mikken :wink: :mrgreen:

Goed,... aan de verschillende reacties merk ik overigens dat het niet R56 of Dooper gebonden is... Wel echt vaag, want bij de Cooper van Rianne (Cannuccia) hang ik em er gewoon rechtop en volle diepte in!! LOL EN NEE!!, OOK DIT IS NIET SCHUNNIG BEDOELD (sorry mop :wink: )
okke
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 170
Lid geworden op: 04 jan 2009, 13:20

25 aug 2010, 19:04

bij mij ook bekend, dacht dat het lag aan de S-vuldop, maar komt dus meer voor.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

25 aug 2010, 19:12

:roll: :mrgreen: :mrgreen:

Leuke reacties :mrgreen:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

25 aug 2010, 19:14

Een nogal dubieus topic hoor :mrgreen: :lol:
Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

25 aug 2010, 19:43

:s Maar ik heb het bij mijn Cooper (met cooper S tankdop) ook. Een beetje scheef erin hangen en niet tot aan de rand, dan gaat het wel lekker...
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

25 aug 2010, 19:51

Huib toch
:oops:
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”