Neutraalpositie

MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarn
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 nov 2008, 15:12

Neutraalpositie

10 okt 2010, 16:38

Hi MINI'ers!

Sinds ik mijn nieuwe MINI heb, merk ik dat ik het schakelen lastiger vind dan in mijn vorige auto's. Ik heb zojuist even in een aantal andere auto's gezeten om te kijken wat hun bak doet, en dit is mijn conclusie:

In alle andere auto's schiet de pook bij de neutraal positie altijd terug naar dit punt (rood in onderstaande afbeelding):

Afbeelding

Hierdoor weet je altijd snel waar welke versnelling zit en kan je bij het terugschakelen dus gemakkelijk de juiste versnelling vinden...

Bij mijn R56 schiet hij echter niet horizontaal terug naar bovenstaande plek, maar blijft hij horizontaal altijd ongeveer op één van onderstaande locaties staan (afhankelijk vanuit welke versnelling je komt):

Afbeelding

Hebben jullie dit ook? Of is er iets niet goed met mijn versnellingsbak? Mocht dit niet kloppen, wat kan hiervan dan de oorzaak zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

10 okt 2010, 16:52

Ben er behoorlijk zeker van dat mijne dat niet had. Bij mij schoot hij wel vanzelf terug zoals op plaatje 1. Geloof dat alle MINI's waar ik in heb gereden tot nu toe (en dat zijn er best wat) dit zo hadden. Wat de oorzaak kan zijn dat hij het niet doet heb ik geen idee van.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

10 okt 2010, 17:02

ik heb er bij beide MINI's geen last van en heb er ook nog nooit van gehoord. Geen idee wat het kan zijn.....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 okt 2010, 17:06

vind het prima schakelen en zit vrijwel nooit mis :? misschien toch is naar laten kijken :wink:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 okt 2010, 18:50

Dat is niet normaal, heb er bij mijn R56 geen last van. Zou er zeker naar laten kijken om e.v.t. erger te voorkomen.
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

10 okt 2010, 19:56

Hier ook een R56 en ook nergens last van , alles gaat volgens plaatje 1 :)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

10 okt 2010, 21:16

is me nooit opgevallen eigenlijk, zo de volgende keer eens op letten als ik in de mini zit wat ons pookje doet... :roll:

wel leuk dat je er een onderzoekje naar heb gedaan :P
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarn
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 nov 2008, 15:12

10 okt 2010, 21:32

Ik denk dat jullie reacties redenen genoeg zijn om even langs de dealer te rijden... Heb nog wel even garantie en verwacht niet dat dit een enorm probleem is... Ik laat jullie even weten wat er uit komt...
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarn
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 nov 2008, 15:12

03 nov 2010, 11:59

Net bij de dealer geweest. En het blijkt inderdaad dat er iets mis is (ook nog eens een bekend probleem volgens Cobra). Er dient een hefboom, of tuimelaar (of hoe dat ding dan ook heet) vervangen te worden. Onderdeel kost ruim 180 euro. Gelukkig wel garantie.

Volgende week vrijdag mag hij terug voor de reparatie. Hopelijk ben ik vanaf dat moment in staat soepel te schakelen! ;)
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

03 nov 2010, 18:25

Fijn dat ze het netjes oplossen, hoop dat het daarna naar behoren werkt. Dan kan het echte genieten beginnen :rijden
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Baarn
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 nov 2008, 15:12

12 nov 2010, 22:55

Vandaag naar de dealer geweest voor de reparatie. Het probleem is volledig opgelost. Goed & vriendelijk geholpen. Kuddo's voor Jan de Jong Amersfoort.
Ben een ongelofelijke newbee op mini gebied, maar help je graag met mijn photoshop skills. :)

Terug naar “MINI-talk”