Beste Mini-racers ..
Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.
Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen?
Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
De kans is groot dat hij wel leuker/strakker/meer fun gaat rijden dan je 135i maar de belevenis van de R53 tov de R56 is ook een stuk anders.
Volgens mij zou een R56 JCW een leuk compromis zijn tussen je R53 en de 135i.
Maar ik zou gewoon los voor de 1 ///M gaan
Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.
Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
Volgens mij zou een R56 JCW een leuk compromis zijn tussen je R53 en de 135i.
Maar ik zou gewoon los voor de 1 ///M gaan
Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.
Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Hier vervolgens wat JCW onderdelen bij op monteren/wisselen en je hebt een Cooper S BAR!
En een facelift Cooper S, deze zou je dan eventueel kunnen kietelen door Beek.GeoBem007 schreef:Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
Hier vervolgens wat JCW onderdelen bij op monteren/wisselen en je hebt een Cooper S BAR!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik heb een 2008 R56 JCW met BAR software en IC (236pk/360Nm) en ik ben wel behoorlijk verslaafd aan mn bakkie.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- mso
- Volledig MINI minded!
Bericht
De r56 komt al een stuk meer in de buurt van je bmw..even een open deur een r53 is puurder. Maar wat ik bij mijn bmw (123d met m-onderstel) miste is het hoeken en het super directe sturen. Dat is met de r56 nog steeds maar comfortabeler. Ik weet dat er hier op het forum een test is geweest met de nieuwe r56 jcw, de r53 gp en de auto van berthil (de blauwe) wellicht is het leuk om die even op te zoeken op het forum en natuurlijk zelf even te gaan proefrijden
- deniax
- One wheel wonder
- Locatie: Den Haag
Bericht
De grootste aanpassing die ze in de 2011 versie hebben gedaan is het aanpakken van torque steer in de bochten. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt, al heb ik hier en daar wat reacties gelezen dat de "uitdaging" hiermee een beetje verloren gaat.
Anyway, je kan wel een keer mee/in-rijden als je wil, ik woon 5 min van Delft af
Wel grappig overigens, de 135i stond weer op mijn shortlist (samen met de nieuwe Z4, 370Z, R en S3) alleen werd hij toch iets te duur hoe ik hem wilde hebben.
Re: Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?
Ik krijg deze of volgende week mijn 2011 factory JCW. Alleen wel een cabrio, dus zal hij misschien een iets andere handling hebben dan een normale.Ferdinand schreef:Beste Mini-racers ..
Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.
Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen?
De grootste aanpassing die ze in de 2011 versie hebben gedaan is het aanpakken van torque steer in de bochten. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt, al heb ik hier en daar wat reacties gelezen dat de "uitdaging" hiermee een beetje verloren gaat.
Anyway, je kan wel een keer mee/in-rijden als je wil, ik woon 5 min van Delft af
Wel grappig overigens, de 135i stond weer op mijn shortlist (samen met de nieuwe Z4, 370Z, R en S3) alleen werd hij toch iets te duur hoe ik hem wilde hebben.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar....GeoBem007 schreef: Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.
- deniax
- One wheel wonder
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik ben blijer dat ze de JCW's van binnen een stuk exclusiever hebben gemaakt met onderdelen die alleen op de JCW te bestellen zijn. Nu kan je direct zien dat het om een (fabrieks) JCW gaat ipv een S-JCW.
Al snap ik nog steeds niet waarom de donkere koplampen op alle Mini's te krijgen zijn, behalve de JCW
Ach, die paar pk-tjes meerSven schreef:Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar....
Ik ben blijer dat ze de JCW's van binnen een stuk exclusiever hebben gemaakt met onderdelen die alleen op de JCW te bestellen zijn. Nu kan je direct zien dat het om een (fabrieks) JCW gaat ipv een S-JCW.
Al snap ik nog steeds niet waarom de donkere koplampen op alle Mini's te krijgen zijn, behalve de JCW
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ik doelde meer op het feit dat Geo schrijft dat de JCW nog wordt geleverd met het oude blok terwijl een ''gewone'' CooperS een nieuwer blok heeft met een aantal vernieuwde systemen
Klopt dat? Waarom leveren ze in een JCW niet hetzelfde blok MET de Works aanpassingen?
Klopt dat? Waarom leveren ze in een JCW niet hetzelfde blok MET de Works aanpassingen?
- deniax
- One wheel wonder
- Locatie: Den Haag
Bericht
Nee, de motor is voor de JCW exact hetzelfde gebleven. De reden:
De nieuwe S heeft wat er al gezegd wordt wel de nieuwe motor. Die uitbreiden met de JCW kit zal je van 189pk naar 195pk doen gaan. Met andere woorden, beter naar Beek gaanMINI didn’t want to spend money on the engine due to needing more of a substancial upgrade to keep it in compliance with EU5 standards.
Onze sponsors