Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?

Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?

16 jan 2011, 15:23

Beste Mini-racers ..

Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.

Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen? :D
Veel rijplezier!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

16 jan 2011, 15:42

De kans is groot dat hij wel leuker/strakker/meer fun gaat rijden dan je 135i maar de belevenis van de R53 tov de R56 is ook een stuk anders.

Volgens mij zou een R56 JCW een leuk compromis zijn tussen je R53 en de 135i.

Maar ik zou gewoon los voor de 1 ///M gaan :lol:

Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.

Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

16 jan 2011, 20:31

GeoBem007 schreef:Het beste zou zijn dat je gewoon een testritje regelt met een JCW..
En een facelift Cooper S, deze zou je dan eventueel kunnen kietelen door Beek.
Hier vervolgens wat JCW onderdelen bij op monteren/wisselen en je hebt een Cooper S BAR! :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

16 jan 2011, 21:32

Ik heb een 2008 R56 JCW met BAR software en IC (236pk/360Nm) en ik ben wel behoorlijk verslaafd aan mn bakkie. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

16 jan 2011, 22:31

De r56 komt al een stuk meer in de buurt van je bmw..even een open deur een r53 is puurder. Maar wat ik bij mijn bmw (123d met m-onderstel) miste is het hoeken en het super directe sturen. Dat is met de r56 nog steeds maar comfortabeler. Ik weet dat er hier op het forum een test is geweest met de nieuwe r56 jcw, de r53 gp en de auto van berthil (de blauwe) wellicht is het leuk om die even op te zoeken op het forum en natuurlijk zelf even te gaan proefrijden :D
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

Re: Mini Cooper S JCW versie 2011, hoe goed is die ?

17 jan 2011, 12:59

Ferdinand schreef:Beste Mini-racers ..

Op dit moment rijd ik een 380pk/565nm BMW 135i van Ac Schnitzer (va. januari 2008). Zeer tevreden. Heb daarvoor Mini gereden, oa. een JCW R53 met 235pk tuning.
De BMW gaat er uit, de BMW 1M/// is een serieuze optie, alleen kjk ik toch nog even met een schuin oog naar de nieuwste JCW. De beleving in de R53 JCW was/is fantastisch. De 135i is een heerlijke wagen, alleen het fun-gevoel heeft de BMW niet (met name door het toegenomen gewicht). De 1M/// is behoorlijk aan de prijs (rond de 80K) en daarom kijk ik toch ook even naar de huidige Works. Want wellicht voor de helft(!) van dat geld, met een leuke 240+pk/325nm upgrade van Beek, is een de Works S JCW toch een leuk alternatief.

Wie heeft er ervaringmet de JCW, en kaan daar eens iets over zeggen? :D
Ik krijg deze of volgende week mijn 2011 factory JCW. Alleen wel een cabrio, dus zal hij misschien een iets andere handling hebben dan een normale.

De grootste aanpassing die ze in de 2011 versie hebben gedaan is het aanpakken van torque steer in de bochten. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt, al heb ik hier en daar wat reacties gelezen dat de "uitdaging" hiermee een beetje verloren gaat.

Anyway, je kan wel een keer mee/in-rijden als je wil, ik woon 5 min van Delft af

Wel grappig overigens, de 135i stond weer op mijn shortlist (samen met de nieuwe Z4, 370Z, R en S3) alleen werd hij toch iets te duur hoe ik hem wilde hebben.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 jan 2011, 17:23

GeoBem007 schreef: Ohja, het enige jammer aan de JCW nu is dat die nog steeds het oudere blok heeft zitten. De huidige Cooper S heeft eentje met wat Valvetronic systemen en iets meer std vermogen & koppel enzo.
Ook zou hierdoor de bekende dieselratel weg zijn.
Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar.... :roll: :wink:
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

17 jan 2011, 20:45

Sven schreef:Heeft een JCW niet hetzelfde nieuwe blok met de JCW aanpassingen?? Das ook raar.... :roll: :wink:
Ach, die paar pk-tjes meer ;)
Ik ben blijer dat ze de JCW's van binnen een stuk exclusiever hebben gemaakt met onderdelen die alleen op de JCW te bestellen zijn. Nu kan je direct zien dat het om een (fabrieks) JCW gaat ipv een S-JCW.

Al snap ik nog steeds niet waarom de donkere koplampen op alle Mini's te krijgen zijn, behalve de JCW :s
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 jan 2011, 20:53

Ik doelde meer op het feit dat Geo schrijft dat de JCW nog wordt geleverd met het oude blok terwijl een ''gewone'' CooperS een nieuwer blok heeft met een aantal vernieuwde systemen :wink:

Klopt dat? Waarom leveren ze in een JCW niet hetzelfde blok MET de Works aanpassingen?
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

17 jan 2011, 21:03

De nieuwe JCW is dacht ik ook uitgerust met het valvetronic systeem
De cilinderkop (incl kleppen en nokken) was bij N14B16A motor ook hetzelfde als de JCW
Alleen andere zuigers om een lagere compressie te verkrijgen bij de JCW en Druk sensoren en de aandrijving natuurlijk
deniax
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Den Haag
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2010, 15:42

17 jan 2011, 21:26

Nee, de motor is voor de JCW exact hetzelfde gebleven. De reden:
MINI didn’t want to spend money on the engine due to needing more of a substancial upgrade to keep it in compliance with EU5 standards.
De nieuwe S heeft wat er al gezegd wordt wel de nieuwe motor. Die uitbreiden met de JCW kit zal je van 189pk naar 195pk doen gaan. Met andere woorden, beter naar Beek gaan :)

Terug naar “MINI-talk”