Kwaliteitsbeleving Mini R55 / R56 KEUZE GEMAAKT!

Ricky
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2010, 17:09

Kwaliteitsbeleving Mini R55 / R56 KEUZE GEMAAKT!

06 feb 2011, 17:13

Hallo allemaal,

ik rijd nu ongeveer een jaar met mijn mini cooper 2002. Ik vind het geweldig rijden maar ben nu naar een jaar toch wel teleurgesteld in de betrouwbaarheid / kwaliteit van de auto. Ik heb in dit jaar al voor meer onkosten gehad aan de mini dan in de 6 jaar bij elkaar dat ik volkswagen heb gereden. En het is niet zo dat ik een "maandagmorgen" auto heb, want als ik de forums volg ben ik niet de enige.
Nu heb ik de knoop doorgehakken en wil ik toch de mini gaan verkopen. Maar twijfel over de opvolger. het word of een nieuw model Ford Fiesta of een 2007 model mini.

Maar nu is mijn vraag hoe is jullie ervaring met de 2007 model mini kwa betrouwbaarheid en kwaliteitsbeleving ???
En ook ten op zichte van de vorige generatie??
Laatst gewijzigd door Ricky op 03 mar 2011, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

06 feb 2011, 17:35

Klopt zeker, MINI is geen foutloze auto, maar het is maar of je de foutjes voor lief neemt of niet... ik vind het verschil tussen een ford fiesta of een mini nogal groot... maar als jij je beter voelt in een Fiesta... :roll: niks mis mee.. Maar even terug op je vraag, de 2e gen mini is volgens mij al een heel stuk beter / betrouwbaarder als de 1e gen mini... al heeft deze natuurlijk nog wel de gebruikelijke kraakjes en piepjes... ;)
echt in detail kan ik niet treden, want wij hebben onze eerste mini pas een jaatje ;)

Succes!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

06 feb 2011, 17:43

balen dat je zoveel pech hebt met je mini! Wel typisch dat je met de VW niet zoveel problemen hebt gehad...bij mij was het juist omgekeerd. In 2 lupo's zowat 5000,- aan onkosten gehad in iets meer dan 2 jaar, nu met de mini (1st gen) na bijna anderhalf jaar een heel stuk minder! (los van de mods natuurlijk :lol: )

Het blijft altijd een kwestie van een klein beetje geluk of pech hebben. In z'n algemeenheid zijn mini's gewoon prima wagens.
Ricky
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 mar 2010, 17:09

06 feb 2011, 17:56

Ik praat dan niet over 1 VW he, ik heb er in die 6 jaar tijd 4 vw's gehad. Maar piepje of kraakje vind ik geen drama. Maar complete versnellingsbak revisie en stuurhuizen vervangen en koppelingen die bij 100.000 op zijn vind ik niet normaal....

Dus daar zit ik niet weer op te wachten :D .

Enja Fiesta is geen mini nee dat snap ik. Maar voor mij wel het beste alternatief....
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

06 feb 2011, 18:00

Ik heb een 2e gen. Mini en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Mijn auto is 3,5 jaar oud, bijna 38 k op de teller.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

06 feb 2011, 18:03

Van wat ik nu weet van de verschillende generaties is de 2e toch een duidelijke verbetering tov de eerste..
Hoewel die toch ook z'n kwalen heeft..

Wat ik je aan kan raden als het gaat om een nieuwe auto op zich is zorgen dat je er garantie bij kan krijgen..
Bij MINI zal dat al snel een hoop kosten kunnen schelen, zeker als je besluit een Cooper S te nemen..

Daarnaast kan het natuurlijk nooit kwaad om een aankoop keuring te laten doen door een onafhankelijke garage of bijvoorbeeld de ANWB.

Uiteindelijk lijkt het me een keuze waar je zelf je gemoedsrust vandaan haalt..
Of dat er nu aan ligt dat je nooit naar de garage hoeft buiten je servicebeurten om, of dat je iedere dag met een grijns in je auto rijdt..
Die keuze zal je zelf moeten maken..

Begrijp me niet verkeerd, maar een hoop mensen hier op het forum kiezen voor die grijns.... ;)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 feb 2011, 20:51

Er is al een groot kwaliteitsverschil tussen pré-facelift en post-facelift.
De 2.Gen is niet helemaal te vergelijken met 1.Gen. 2.Gen is veel volwassener geworden en solider in elkaar gesleuteld.

Naar het schijnt is de 1.Gen in beginsel ontwikkeld door Rover en -prais the lord- bij overname uit ontwikkeld door BMW. De 2.Gen is geheel opnieuw ontwikkeld door de Bayernsche mannen.

Wil je echt een goede auto en toch een MINI? Neem een Countryman!
Wordt gefabriceerd door Magna Steyr in Oostenrijk en die mannen bouwen echt goede auto's... en tractoren!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 feb 2011, 09:40

Ik denk dat probleemloze/foutloze auto's niet bestaan. Ik heb ze tenminste in de 16 jaar dat ik nu zelf auto rij nog nooit eentje meegemaakt die volledig foutloos was. En ik denk dat met de hedendaagse technieken die in auto's gepropt worden de kans op storingen alleen maar toeneemt.

De problemen die je noemt die jij gehad hebt (versnellingsbak/stuurhuis) zijn bekende 1.gen MINI-kwalen. 2.gen heeft ook wel z'n kwalen, maar ik kan uit eigen ervaringen zeggen (ik heb een R55 S en een R56 JCW) dat de kwaliteit enorm vooruitgegaan is (ik heb hiervoor een R50 One (2001) en een R53 (2003) gehad). Kleine dingetjes/storingen zijn er nog steeds, maar die neem ik voor lief. Liever af en toe een kraakje/piepje/storing, dan rondrijden in de suffe grijze massa die over het algemeen ook niet bepaald storingsvrij zijn.

Nog als laatste: mijn schoonvader rijdt Ford en heeft deze nieuw gekocht. De onkosten die hij heeft gehad aan dit ding is werkelijk ongelofelijk, dus ik denk dat je met een Fiesta niet veel opschiet. Als je storingsvrij wilt rondrijden, denk ik dat je het beste een fiets kan pakken. (met terugtraprem en zonder versnellingen).

Succes met het maken van je keuze! :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 feb 2011, 09:44

mushrop schreef:Als je storingsvrij wilt rondrijden, denk ik dat je het beste een fiets kan pakken. (met terugtraprem en zonder versnellingen).
:lachuh
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 feb 2011, 09:46

Wat ook een mogelijkheid is wat ik doe: koop een gloednieuwe of slechts half jaar oude: heb je nog (bijna) twee jaar garantie.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 feb 2011, 09:49

da's idd ook een goede tip, heb ik ook gedaan.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

07 feb 2011, 10:38

Laatst vroeg ik aan de werkplaats chef hoelang de garantie nog was. 'Nog precies een maand.' 'Ow, moet ik toch maar eens gaan kijken naar een andere!' :lol:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

07 feb 2011, 10:44

Achja als je de financiële middelen niet hebt dan is dat uiteraard geen optie. :)
Volgens mij speelt een beetje geluk ook mee met auto's. Als ik het hier af en toe lees mag ik best in mn handjes knijpen met mijn Pre facelift MINI. (ff afkloppen) ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

07 feb 2011, 11:26

Mini Poeper schreef:Wat ook een mogelijkheid is wat ik doe: koop een gloednieuwe of slechts half jaar oude: heb je nog (bijna) twee jaar garantie.
Of bij de MINI-dealer met twee jaar MINI Next-garantie. Inmiddels staan er bij de dealer gebruikte R56's vanaf zo'n 15k.
Afbeelding
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

07 feb 2011, 11:34

Ik heb een prefacelift R53, in anderhalf jaar van 51 naar 82k gereden en op de gewone beurten na helemaal niets raars mee gehad..
Je moet net geluk (of geen pech) hebben denk ik :lol:
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”