Nieuw type JCW wielen R133 beschikbaar

Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Nieuw type JCW wielen R133 beschikbaar

21 nov 2011, 10:06

Er zijn nieuwe JCW wielen beschikbaar!
Ze hebben een erg stoer en racy design, ik vind ze helemaal gaaf 8)
Ze zijn leverbaar in mat zwart en zwart/gepolijst.

Info van Mini:
Maat 7J x 18 inch, Runflat-banden 205/40 R18 W (Pirelli). Dankzij de RSC-banden (Runflat System Component) met noodloopeigenschappen kun je bij bandenpech ook zonder bandenwissel doorrijden. Speciale wielen houden de runflatbanden ook bij plotseling drukverlies op de velgen. Zelfs met een geheel spanningloze band maakt de verstevigde bandwang het mogelijk om, afhankelijk van de belading, nog max. 80 km door te rijden met een max. snelheid van 80 km/h.
Set/4 stuks. Alle genoemde prijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen.
Prijs €2.060,-

Afbeelding
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Nieuw type JCW wielen R133 beschikbaar

21 nov 2011, 10:12

Ralph-cooper schreef: Zelfs met een geheel spanningloze band maakt de verstevigde bandwang het mogelijk om, afhankelijk van de belading, nog max. 80 km door te rijden met een max. snelheid van 80 km/h.
Uit eigen ongepland onderzoek kan je ook +/- 1500km afleggen met snelheden van ruim 120 gemiddeld :s

Weet wel dat als deze band lek gaat je m MOET! vervangen en niet even een 'prop' erin kan laten zetten. Dus rij je een keer lek dan kost het je meteen €150 - €200?
Dus of runfla zo ideaal is moet je ff overwegen :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 10:45

op de eerste plaats vind ik persoonlijk dat je een enorm risico neemt door met 120km/h (gemiddeld zeg je, dus dan heb je met behoorlijk hoge snelheid moet rijden om dat te halen) 1500km af te leggen op een lekke band. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers.. :s Dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen. Maar goed...

Maar dan heb de voordelen van RF's mogen ervaren en ben je niet gestrand, en dan loop je te piepen over dat je je band daarna niet meer kan gebruiken... Ik volg dat echt niet hoor..

De nieuwe JCW's moet ik eerst irl zien, zo op de foto vind ik ze niet echt bijzonder om eerlijk te zijn.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 nov 2011, 10:51

mushrop schreef:op de eerste plaats vind ik persoonlijk dat je een enorm risico neemt door met 120km/h (gemiddeld zeg je, dus dan heb je met behoorlijk hoge snelheid moet rijden om dat te halen) 1500km af te leggen op een lekke band. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de andere weggebruikers.. :s Dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen. Maar goed...
Ik had dr idd ff bij moeten zetten dat ik niet wist dat mijn band leeg was ;)
Want je ziet niet dat je band leeg is. Bij een normale band zakt heel je auto weg.. bij een RF zakt je auto hooguit een cm of 3!
In het bochten gedrag merkte ik ook maar weinig, auto bleef koersvast dus ik had geen tekenen dat er iets mis was!
Dus in zoverre is RF top! :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 10:53

geen melding gehad dan? Auto's uitgerust met RF's moeten verplicht een bandenspanningscontrole systeem hebben. Of heb je die gewoon genegeerd?

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 nov 2011, 11:01

Niet genegeerd maar lampje ging aan toen ik op de camping kwam (heenweg). Toen auto uit gezet en boekje bekeken maar lampje is daarna nooit meer aan gegaan :s
Dus ik dacht: zit wel goed zo.. ff een storing int systeem.. kan gebeuren..
Als ik had geweten dat die lek was had ik echt niet gedaan wat ik nu allemaal onderweg heb gedaan :P hahaha!
Ik had de auto overigens pas een maand of dus moest de auto nog leren kennen en dus merk je ook niet ineens verschil in rijgedrag :)

Maargoed.. het ging om de nieuwe velgen!
Ik wil de 2e optie weleens in het echt zien.. die zouden nog best een mooi kunnen zijn!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 11:20

ok, duidelijk.

Idd; de nieuwe JCW's.. Nog steeds vind ik ze niet zo heel bijzonder. Maar wel nette wieltjes.

Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 11:34

Leuke wieltjes, maar inderdaad niets bijzonder.

En jammer dat ze zo smal blijven :lol:

Het werd wel tijd dat ze met iets nieuw kwamen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 12:13

x100

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 16:18

GeoBem007 schreef:Leuke wieltjes, maar inderdaad niets bijzonder.
helemaal mee eens, zeker als ze €2060,-- moeten gaan kosten mag het best wat specialer.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 nov 2011, 16:26

JJJJ schreef:
helemaal mee eens, zeker als ze €2060,-- moeten gaan kosten mag het best wat specialer.
Dat is incl +/-€800/900 aan banden :)
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 16:54

BMX schreef:
JJJJ schreef:
Dat is incl +/-€800/900 aan banden :)
Blijft een hoop centjes
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Nieuw type JCW wielen R133 beschikbaar

21 nov 2011, 17:00

BMX schreef: Uit eigen ongepland onderzoek kan je ook +/- 1500km afleggen met snelheden van ruim 120 gemiddeld :s
Was je band dan helemaal leeg? Want ik heb met een bijna lege RF band eens 15km met gemiddeld 50 afgelegd naar de garage en kan je melden dat het loopvlak echt loeiheet was.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 nov 2011, 19:15

Ja, maar jij rijdt alsof je altijd een quadrifoglio op de zijpanelen hebt flaneren. :wink:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 nov 2011, 19:43

:mrgreen: :mrgreen: Quadrifoglio Verde dan wel :lol:

Terug naar “MINI-talk”