Mini brengt nieuwe Cooper S JCW GP

FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Mini brengt nieuwe Cooper S JCW GP

16 jan 2012, 15:42

De eerste generatie New Mini kende in de vorm van de Cooper S John Cooper Works GP een heerlijke uitsmijter. Goed nieuws: ook van de tweede generatie komt er een John Cooper Works GP-editie.

Dat meldt het Amerikaanse Car&Driver. Specificaties en een introductiedatum zijn nog niet bekend, maar als Mini hetzelfde recept volgt als bij de eerste generatie, dan krijgt de auto iets meer vermogen dan de ‘gewone’ John Cooper Works. Reken op een vermogen van 220 à 230 pk voor de nieuwe Mini Cooper S John Cooper Works S GP. Als de auto een waardige opvolger wordt, dan gaat Mini ook gewicht besparen door bijvoorbeeld de achterbank te verwijderen.
De vorige Mini Cooper S John Cooper Works GP had een 1,6-liter compressormotor met een vermogen van 218 pk onder de kap. De wijzigingen aan die auto behelsden rode buitenspiegels, een wit dak met achterop een flinke spoiler, een omrande luchthapper in de motorkap met de letters GP erin, oranje reflectoren op de wielkasten, zilverkleurige openingen in voor- en achterspoiler, brede dorpels en grote open wielen. En - belangrijker - door een dieet waarbij onder meer de achterbank sneuvelde was de GP Edition 50 kilogram lichter.
Bron: Auto Week
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2012, 15:52

dit is toch al een tijdje bekend. Ik wist het iig al...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2012, 16:09

Weet je ook al hoe die eruit komt te zien en hoeveel vermogen precies Rob? :roll: :wink:
Lennart95
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Nieuwe Cooper S JCW GP

16 jan 2012, 16:33

Bron: Autoweek

De eerste generatie New Mini kende in de vorm van de Cooper S John Cooper Works GP een heerlijke uitsmijter. Goed nieuws: ook van de tweede generatie komt er een John Cooper Works GP-editie.

Dat meldt het Amerikaanse Car&Driver. Specificaties en een introductiedatum zijn nog niet bekend, maar als Mini hetzelfde recept volgt als bij de eerste generatie, dan krijgt de auto iets meer vermogen dan de ‘gewone’ John Cooper Works. Reken op een vermogen van 220 à 230 pk voor de nieuwe Mini Cooper S John Cooper Works S GP. Als de auto een waardige opvolger wordt, dan gaat Mini ook gewicht besparen door bijvoorbeeld de achterbank te verwijderen.
De vorige Mini Cooper S John Cooper Works GP had een 1,6-liter compressormotor met een vermogen van 218 pk onder de kap. De wijzigingen aan die auto behelsden rode buitenspiegels, een wit dak met achterop een flinke spoiler, een omrande luchthapper in de motorkap met de letters GP erin, oranje reflectoren op de wielkasten, zilverkleurige openingen in voor- en achterspoiler, brede dorpels en grote open wielen. En - belangrijker - door een dieet waarbij onder meer de achterbank sneuvelde was de GP Edition 50 kilogram lichter.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jan 2012, 16:37

Blijkbaar was het bij sommigen al oud nieuws :p
En dit is een uurtje geleden ook al gepost

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2012, 17:00

Ik had er ook nog nooit van gehoord... Nou moet ik wel zeggen dat ik me niet of nauwelijks met de 2e generatie bezig hou.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 jan 2012, 17:02

peter schreef:Ik had er ook nog nooit van gehoord... Nou moet ik wel zeggen dat ik me niet of nauwelijks met de 2e generatie bezig hou.
Same here eigenlijk :mrgreen: , maar zag het bericht op Autoweek en nog niet bij het nieuws of bij de MINI-talk R55+ staan :)
Afbeelding
Lennart95
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

16 jan 2012, 19:39

ow, sorry, niet goed gekeken. Ook omdat ik hem daar eigenlijk helemaal niet verwacht had.
Marcel Always Open
Cabrio-King

13 mar 2012, 23:30

waarschijnlijk is dit de nieuwe GP, nog in marsupilami verpakking

Afbeelding

en ook een Video
https://fbcdn-video-a.akamaihd.net/cfs- ... 16fd36acfb

Bron, uiteraard Bigblogg.de
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2012, 23:39

ben benieuwd 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mar 2012, 01:36

paddo
Be Mini
Be Mini

15 mar 2012, 12:26

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2012, 12:35

wat is er met die onderlip gebeurd?....ziet er zo een beetje vreemd uit
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
kroezeder
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 mar 2012, 12:52

tja de vorige had toch watmeer extra zeg maar

:p :s

Terug naar “MINI-talk”