Gereden R56

Helenk
Be Mini
Be Mini

Gereden R56

18 nov 2006, 12:03

Keurig om 09.00 uur stond een rode Mini Cooper klaar in Zwolle! :)
Half uurtje mee gereden, viel niet tegen.
In Zwolle was géén vrijdagavond party geweest, dus vandaar ook géén uitnodiging.
Is duidelijk in kwaliteit gegroeid en wij kijken uit naar 2e week januari als de groene MC klaar staat (hopen we).
En meteen een mini klok meegenomen! :lol:
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2006, 18:26

Ik heb net ook even met de rode Cooper van Oolbekkink gereden 8). Hij rijdt top, net als de 'oude'. Ik had het idee dat hij wat lichter stuurt dan onze Cooper en hij is wat minder hard geveerd omdat hij standaard geen sportonderstel meer heeft. Het interieur ziet er ook weer super uit. Erg gaaf (en natuurlijk heel nutteloos) dat je de kleur van de verlichting kan regelen. De Laser Blue Cooper S met witte velgen die binnen stond was helemaal mooi. Ik zet straks nog wel even wat foto's in de Gallery.
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 nov 2006, 19:06

Wij zijn de R56-en gaan bewonderen bij Breeman in Rotterdam vanmiddag. En ik moet eerlijk zeggen dat we inmiddels helemaal gewend zijn aan de nieuwe. Als ik ff hardop mag dromen: Ik zou weer een Cooper willen in British Racing Green met beige lederen interieur (ipv zwart leer dat we nu hebben), Chili pakket, de 17 S-spokes er weer onder, witte bonnet-stripes, witte zij-pinkers en witte knipperlichten in de koplampen (een must, dat oranje ziet er niet uit!). Verder valt het me toch op dat de R56 (zowel de Cooper als de Cooper S) iets hoger op z'n poten staat dan onze huidige MINI met sportonderstel. Ik zou op de R56 daarom zeker verlagingsveren nemen. Ik heb ook de Works-folder bekeken en daarin staat de R56 precies op de goede hoogte. Dus ook een paar Works-verlagingsveren?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
320d touring
BBQ hulpkok

18 nov 2006, 20:15

Turbootje, onze zoon en ik hebben vandaag bij Jan de Jong in Hilversum ook even gereden met een rode cooper (de mcs is pas volgende week beschikbaar). De volgende dingen zijn mij opgevallen:

-auto voelt veel degelijker aan dan de oude
-geen koelvloeistoftemperatuurmeter !!!!!!!(leuk voor galgje)
-vering precies goed, comfortabel maar niet te slap voor sportief rijden
-irritant piepje als bestuurder of passagier geen gordel om heeft, dat moet er bij ons uit, anders dan doe ik dat ding wat !
-ruimte achterin iets beter
-stiller
-geen nederlands als taal voor de boordcomputer, wel japans ?!?!?!
-dashboardkastje amper te openen als je in de auto zit (te laag)
-stuurwielrand had van mij dikker gemogen (a la 1serie)
-jammer dat de gekleurde uiteinden van de stuurstengels
-uitlaat cooper s mooier
-sfeerverlichting alleen in pikkedonker te zien.
-neus is minder harmonieus dan bij de oude, hij lijkt iets te opgeblazen
-passing van de achterklep bij diverse exemplaren niet je van het (aan de ene kant gelijk met de carosserie en aan de andere kant meerdere mm buiten de carosserie)
-armsteun op de deur te laag, bovenkant deur net te hoog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding