R56 MCS gereden

èrcé
Be Mini
Be Mini

R56 MCS gereden

15 dec 2006, 17:26

Zo, eindelijk tijd gehad om in de nieuwe MCS te rijden. Ik heb hem nu ruim anderhalve maand geleden besteld, maar er eigenlijk nog nooit in gereden. slechts twee keer eerder in een new mini gereden, een R53 MCS en een GP. Die GP was eigenlijk de doorslag voor mij om een mini te kopen. Wat een pret.

Net dus twee uurtjes door en om Rotterdam gereden (de ring is best ruim en rustig op vrijdagmiddag :wink: ). Wat een pret, ik heb zo ontzettend GEEN spijt. Alles is lekker direct, hij reageert vlot op het gas, remmen is alsof je een anker uitgooit en hij wil heel hard door de bocht. Enige waar ik aan moest wennen is de voorwielaandrijving. Ik heb gelukkig het sperdifferentieel besteld en heb begrepen dat het daarbij minder is, maar eigenlijk schreeuwt de MCS om vierwielaandrijving. Ik heb namelijk altijd achterwiel aangedreven auto's gehad (4 keer BMW en nu een chevrolet suburban, de mcs past achterin) en ben absoluut niet gewend aan aandrijving op de voorwielen. Zeker bij het vol wegtrekken merk je dat ie alle kanten op wil en ook in een bocht wil hij met z'n voorkant toch wat graag naar buiten. Nu ja, zal wel een kwestie van wennen zijn. Verder heb ik twee uur lang breed uit zitten glimlachen. wat een fijn bakkie. Ik heb voor m'n suburban 4 jaar een BMW Z3 3.0 Coupe gehad, toch niet de minste auto en extreem veel plezier mee gehad, maar de rijbelevenis met de R56 MCS is echt veel leuker.

Ik sta ook te kijken van het afwerkingsniveau. Alles zit loeistrak en voelt goed aan. Het stuur is ook bijzonder prettig en die leather lounge sport stoelen zitten fenomenaal. Oftewel: ik ben blij en kan niet wachten. verwachting is tweede week januari.

Ik heb nog snel even wat plaatjes geschoten. Mijn mcs is ook sparkling silver en heeft ook dit leather lounge interieur, maar verder heb ik hem bomvol opties gedaan en piano black op het dashboard en de JCW R105 18 inch matzwarte velgen, de demo had volgens mij alleen het chilli pakket en andere 17 inch velgen.

Ik heb overigens begrepen dat de JCW motortuning niet boven de 200 PK uit gaat komen vanwege de versnellingsbak en dat de prijs dus ook stukken lager zal liggen. Wel jammer, maar daar zijn vast wel andere "custom" oplossingen voor te vinden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 dec 2006, 17:36

Leuk verslag :)

Is hotroth.com van jou :)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 17:41

idd leuk :)
èrcé
Be Mini
Be Mini

15 dec 2006, 17:42

@ Berthil: yep :-)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 dec 2006, 17:44

èrcé schreef:yep :-)
Klik hier als je er ook nog een website achter wilt hebben i.p.v. alleen een e-mail adres :mrgreen:
èrcé
Be Mini
Be Mini

15 dec 2006, 17:48

hehehe, ik gebruik hotroth alleen voor stalling van dit soort dingen, maar thanx :-)
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 dec 2006, 18:07

hoihoi,

mooie auto alleen is de binnenkant vinden wij niet zo heel erg mooi
ipv hout grijs en ipv van dat mooie rood een neutrale kleur donker grijs of zwart.

wel een leuk verslag dadelijk veel veilige km met je nieuwe bolide.

groetjes
pje en daan
Laatst gewijzigd door pje en daan op 15 dec 2006, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 18:46

Mooi verslag, en mooie vooruitzichten zo te horen 8)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 19:00

Leuk om te lezen. Schitterende foto's by the way! 8)
Afbeelding
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 dec 2006, 21:32

Heel leuk verslag met mooie foto's! Wij hebben hem wel al bij de dealer gezien, maar nog niet echt mee gereden. Misschien moeten we het toch maar eens gaan doen...
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 21:38

Foto's zien er mega goed uit! :D
Het verslag is ook wel leuk om te lezen. Weer een leuke dag gehad dus ;)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 dec 2006, 22:59

Leuk verhaal, dus ook lekker verkocht :D
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
èrcé
Be Mini
Be Mini

15 dec 2006, 23:04

thanx. ja, het was echt geweldig. In tijden niet met zo veel plezier achter het stuur van een auto gezeten. Ik ben bang dat het CJIB weer heel blij met me gaat worden...

wat me wel opviel was hoe enorm weinig ruimte er achter in de mini is. daar kan je met goed fatsoen niet twee mensen kwijt. maar ach, het is ook geen taxi :wink:
Alrik
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 dec 2006, 01:18

Rijd zelf nu n Cooper.
Vandaag gereden in de nieuwe Cooper S bij Poelgeest A'veen

Wat een afschuwlijk lelijke demo!!
zag dat iemand hier op t forum zo'n demo heeft gekocht:
Heel dapper of héél veel korting gehad.

wat n enorme tegenvaller zeg: de Cooper S lag als n doos eieren op de weg......
Ik zat werkelijk met een natte rug op een vierbaans snelweg (A9)
had het gevoel dat de auto alle kanten op gleed.
terwijl ik met het vorige model cooper S plank gas over de smalle Zeeweg naar Bloemendaal kon.....

De verkoper erkende het feit, maar zei dat 't kwam omdat de "Sport"knop op de demo ontbrak.
Deze optie zou het verschil maken..... :|

Op mijn huidige Cooper zit geen sport knop... ook geen DSC en ook geen LSD... maar die die ligt wel goed op de weg :s

Alle journalisten zijn lovend over de nieuwe nieuwe MIni...
Zou t aan de demo gelegen hebben......??

als de proefrit niet zo was tegen gevallen had ik vandaag getekend!

"het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt"
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 dec 2006, 10:49

Je moet het nog maar eens proberen als er een sportonderstel, sportknop (stuurt ie strakker en reageert gelijk op het gaspedaal), en LSD opzit. Gegarandeerd dat je dan anders erover denkt. Het is zoals ik hoor idd wel als je snel wilt optrekken de mini moeilijk recht te houden is.

De showroommodellen zijn allemaal door de fabriek samengesteld. Alle dealers hadden dezelfde. Ik geef je gelijk dat sommige combinaties er echt afschuwelijk uitzagen.
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “MINI-talk”