174pk vs 184pk motor

coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 mei 2015, 17:28

Dear All,

tijdje geleden dat ik hier serieus aanwezig was :)

Ik ben weer in de running voor een R56S

echter vraag ik me een paar dingen af... :)

wat is daadwerkelijk het verschil tussen de motor van de 174pk en de 184pk?
De 174pk is de N14 motor met problemen.
Is de 184pk dan de N18? of kwam die motor echt pas later?
En vanaf wanneer is deze motor er dan?

Mijn dank!

Greetz!

Coen
JR mini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:02

09 mei 2015, 18:08

Zie http://new.minimania.com/MINI_Cooper_En ... N14_vs_N18

De overgang is ongeveer op februari/maart 2010 geweest.
Laatst gewijzigd door JR mini op 09 mei 2015, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 mei 2015, 18:33

Dus de 2009 mini's met 184pk hebben een N14 maar dan met 184pk ipv 174 ?
JR mini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:02

09 mei 2015, 18:44

Ik heb de bovenstaande link aangepast, ging niet goed.

N14 = 175pk/171hp is dus van voor 03-2010
N18 = 184pk/181hp is dus van na 03-2010
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 mei 2015, 18:48

gracias! :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24757
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

09 mei 2015, 18:49

en stel dat je een FJCW overweegt die zijn pas eind 2012 met n18 gekomen
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24757
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

09 mei 2015, 18:50

Je hebt al zoveel gedaan en ben benieuwd waar je nu mee komt
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6133
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

09 mei 2015, 19:15

Let bij de N18 er wel op dat je het magneetventiel van de oliepomp laat vervangen/geupgrade is... viewtopic.php?f=21&t=35884
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2311
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:05
Locatie: Enschede / Zutphen

09 mei 2015, 19:19

speedy schreef:Je hebt al zoveel gedaan en ben benieuwd waar je nu mee komt Afbeelding
X2 dit belooft weer veel goeds! 8)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

09 mei 2015, 20:47

Het zal of een N14 fjcw worden of een N18 gewoon... moet wel wat mod geld overhouden :)

ben zelf ook benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2275
Lid geworden op: 11 nov 2009, 12:21
Locatie: Culemborg
Contacteer:

09 mei 2015, 21:50

Coen weer aan het modden, gezellig!!
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37
Locatie: Veghel
Contacteer:

09 mei 2015, 23:05

Altijd een N18 doen. die reageren ook beter op Tjoening dan een N14 jcw
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1442
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15
Locatie: Roerdalen

10 mei 2015, 00:25

Héé gezellig Coen weer terug, :)(
ben ook benieuwd wat het wordt en wat er weer gemod wordt. :P

P.S. N14 kan weer distributie probleem hebben hé (altijd wel iets met die Mini's :mrgreen: )
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6133
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

10 mei 2015, 10:39

Afbeelding
N18 Met wat aanpassingen...
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

10 mei 2015, 11:10

Hey guys!:)

aankomende dagen naar een aantal kijken :)

Louis.. wat voor mods? En is dit een Cooper S N18 motor? geen JCW?

interessant wel :)
Plaats reactie

Terug naar “MINI-talk”