Hoe moet mijn toekomstige MINI eruit zien?

Vissie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Hoe moet mijn toekomstige MINI eruit zien?

14 jun 2007, 23:14

Hallo MINI-experts,

ben nieuw hier op het forum en zit meteen met een gróót "probleem"....
Nadat ik vorig jaar op de Italiaanse Autostrade een hele mooie Cooper S JCW heb zien rijden ben ik stiekem een beetje verliefd geworden. Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt (in een Cooper S) en weet absoluut zeker dat de volgende (lease) auto een MINI moet worden. :D

Maar nu "het probleem". Ik kan een MINI gaan leasen van 30.000-32.000 euro. Het moet in ieder geval een diesel zijn (benzine mag helaas niet). De kleuren, bekleding en optielijst heb ik al uitgebreid bestudeerd, maar ik wil ook wel eens weten van mensen die nu al een MINI rijden wat nu ècht noodzakelijk en/of leuk is.
Kortom: kunnen/willen jullie mij helpen met het samenstellen van mijn toekomstige MINI?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

14 jun 2007, 23:19

Het wordt dus een Cooper Diesel?

Noodzakelijk:
- Airco
- Alarm
- Chillipakket

Wens ik je aan:
- Sportknop
- Sportonderstel
- Navigatie (wel erg prijzig)

Leuk:
- Panoramadak

Voor 30.000-32.000 euro moet het zeker te zijn om een gave MINI uit te zoeken ;)

Succes met je keuze
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

14 jun 2007, 23:27

Zonnedakje!!! Echt een must. :wink:
svendekoster
Enthousiast
Enthousiast

14 jun 2007, 23:53

Tips van een leaser (van een Cooper D):

- in leasing kost airco "niets" --> de restwaarde van de auto stijgt zo hard dat automatische airco je om en bij de 80cent per maand kost
- lederen interieur is ook absoluut een must: komt wat duur uit in leasing, maar als je het vergelijkt met een andere optie, valt het nog wel mee. Voorzie een kleine 20€-25€ per maand.
- een zwarte of lichtgrijze auto komt je leasingbudget ook ten goede --> In tegenstelling tot ...een gele of zo.
- navigatie: ik schrok van het leasingbudget dat hiervoor wordt uitgetrokken. Nooit gedacht.
==> IMHO: koop een Tomtom.
- een alarm zal wel verplicht zijn door de leasemaatschappij --> komt er sowieso bij in het Chilipack
- speeltjes als "sportonderstel", "sportknop" en "Hifi" betaal je superduur, omdat dat de waarde van de auto niet verhoogt... hier: you're on your own!

Verder zou ik ook zeker gaan voor het panoramisch dak... maar dat is persoonlijk. :)

Nog veel shopplezier verder!
(wat is het leuk om met andermans geld een auto te kopen :) )

Sven
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jun 2007, 00:11

Maaij schreef:Het wordt dus een Cooper Diesel?

Noodzakelijk:
- Airco
- Alarm
- Chillipakket

Wens ik je aan:
- Sportknop
- Sportonderstel
- Navigatie (wel erg prijzig)

Leuk:
- Panoramadak

Voor 30.000-32.000 euro moet het zeker te zijn om een gave MINI uit te zoeken ;)

Succes met je keuze
Mee eens, ik zou alleen die navigatie laten zitten. Koop een Mio voor 300 - 400 euro en steek wat overblijft in een paar mooie velgen bijv.

Daarnaast zou ik kiezen voor:

* Lederen stoelen
* Limited Slip Diff (Zeker als je ook wel is wil scheuren)
* Getint glas achter

Maar weet niet hoeveel er dan nog over is van je budget.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

15 jun 2007, 00:38

Getint glas achter is inderdaad ook een must net als een donkere hemel :)

De MINI armsteun vind ik ook super en zo kan ik wel een tijdje doorgaan.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2007, 00:39

Ik zou met dat budget sowieso voor het Chili-pakket gaan (o.a. airco, 16" lichtmetaal, stof/leer, sportstoelen, dakspoiler). Verder zou ik zeker de witte knipperlichten erbij nemen en de Sport Button en het sportonderstel (tenzij je liever wat meer comfort hebt). Het multifunctionele stuurwiel is ook wel erg fijn. Als het budget het dan nog toelaat is het panoramadak nog een erg lekkere optie.

Succes met je keuze!
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

15 jun 2007, 00:42

Witte knipperlichten ZEKER ook :)
Toch wel veel (kleine) puntjes waarop je moet letten :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2007, 00:45

Welkom op het forum!

Bij de Cooper D zou ik hetvolgende kiezen:
- Een metallic-lakje en een Meguiars kitje :wink: (dan blijft hij er top uitzien!)
- Chili pakket (zit o.a. 17 inch velgen, half stof/half leer, climate control in, erg fijn!)
- Witte knippers (gewoon mooi)
- Zonnedak (persoonlijke keuze: echt super als je er eentje hebt!)
- Sportonderstel (persoonlijke keuze: zeker doen als je van bochtjes houd)
- Waarschijnlijk is een alarm bij je lease verplicht. Zo niet, ook niet nemen, nergens voor nodig. Kijkt niemand meer van op-of-om.

Verder is alles (incl. zonnedak) allemaal pure luxe en eigenlijk nergens voor nodig. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 15 jun 2007, 06:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2007, 05:00

Ik zou toch zeker beginnen met een paar leuke velgen maar daar kunnen sommige leasemaatschappijen moeilijk om doen omdat je dan een grotere banden maat hebt. En dan zijn de banden wel duurder. Maar het maakt wel de auto af.

Veel andere zaken zijn inderdaad al genoemd maar een tweede zaak is dus een chilli of pepper pakket.

En als je veel op de weg zit is het multifunctioneel stuurwiel (MFS) een must. Je zult dan eerst wel een sportstuur moeten nemen in combinatie met MFS. Maar dan heb je dus gelijk cruise control.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jun 2007, 06:27

het belanrijkste is dat het een mini is
dat hij wielen heeft een stuur,ja en eerder gezegt alarm lijkt me een overbodige luxe reageerd toch niemand op

een optie die er zeker op moet zitten is die van blont-007

een zonne/panorama dak

groetjes
pjé
Vissie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jun 2007, 09:14

Goeiemorgen, leuke reacties allemaal! Thanx.

Ik heb ondertussen al een lijstje:
Het moet inderdaad een Mini zijn :)
Chili Pakket lijkt me ook wel een goed idee, de middenarmsteun en de donkere hemel. Metallic lak? Zeker! (sparkling silver, zwart dak, zwarte striping een goede keuze?)
Navi vind ik voor een lease auto inderdaad wat prijzig, hoewel ie wel errug mooi is!. Heb al een TomTom en dat werkt eigenlijk wel goed.

En tja, dat sportonderstel.... M'n eerste reacties was: da's toch niet nodig, maar als ik dan lees "zeker doen als je van bochtjes houd".... Hmmmmm :D
J3BLI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

16 jun 2007, 13:42

Zeker de achterspoiler nemen om hem toch mannelijk te maken. En natuurlijk 17-duims velgjes om de wielkuipen mooi te vullen.

Mocht het voor zakelijk gebruik zijn, kies dan toch voor de klassieke kleuren zonder de bonnetstripes. ( dark grey, astro black, british racinggreen etc )
Vissie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 jun 2007, 23:22

De auto zal inderdaad voor zakelijk gebruik zijn, maar waarom dan geen bonnetstripes?

Dakspoiler zit toch in het Chili-pakket op de Cooper D?
Enne... "om hem toch mannelijk te maken"..... Er is toch niets leukers dan als vrouw in een vrouwelijk ogende auto te rijden en vervolgens als een "echte man" heel hard door een bocht te scheuren :P
(of toch weer als eerste weg te zijn bij een stoplicht.....)
èrcé
Be Mini
Be Mini

18 jun 2007, 01:05

Vissie schreef:(of toch weer als eerste weg te zijn bij een stoplicht.....)
ah, na inrijden moet je duidelijk als eerste langs beek gaan...

dan ben je niet alleen als eerste bij het stoplicht weg, maar ook bij tussensprintjes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”