Winterbanden

Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Winterbanden

16 okt 2007, 11:57

Inmiddels is de zomer :s in ons koude kikkerlandje bijna voorbij en wordt het voor sommigen weer tijd om je MINI te voorzien van ander rubber.

Ik heb zelf nog een setje 15" lichtmetaal met banden liggen die slechts 30km zijn gebruikt. Ik zou deze velgen graag willen gaan gebruiken als pekelvreters tijdens de koude dagen maar vraag me af wat voor banden er op te gooien.

Hoe is de ervaring of zijn er echte aanraders van winterbanden?
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Winterbanden

17 okt 2007, 01:22

Ries schreef:Inmiddels is de zomer :s in ons koude kikkerlandje bijna voorbij en wordt het voor sommigen weer tijd om je MINI te voorzien van ander rubber.

Ik heb zelf nog een setje 15" lichtmetaal met banden liggen die slechts 30km zijn gebruikt. Ik zou deze velgen graag willen gaan gebruiken als pekelvreters tijdens de koude dagen maar vraag me af wat voor banden er op te gooien.

Hoe is de ervaring of zijn er echte aanraders van winterbanden?
Als je van plan bent naar de bergen te gaan met de Mini dan zou ik er wel even goed naar kijken, een groot aantal winterbanden is namelijk prima geschikt voor lage temperaturen en regenachtige omstandigheden maar grip op sneeuw en ijs is vaak een ander verhaal.

De consumentenbond en een aantal websites (google helpt) heeft een goed overzicht met de waardering van iedere band per conditie (droog, nat, koud, warm, sneeuw, ijs etc). Kies aan de hand daarvan de band die jou het meest geschikt lijkt.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2007, 18:55

Ik neem aan dat je runflats onder je auto hebt.
Volgens mij ,heb ik ergens gehoord, dat je voor je winterbanden dan ook runflats moet hebben.
Zou je even aan een dealer moeten vragen.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 okt 2007, 19:34

harmar schreef:Ik neem aan dat je runflats onder je auto hebt.
Volgens mij ,heb ik ergens gehoord, dat je voor je winterbanden dan ook runflats moet hebben.
Zou je even aan een dealer moeten vragen.
Maakt toch niet uit als je andere velgen voor je winterbanden gebruikt?
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
MM
MM

22 okt 2007, 20:42

Nee, maar met runflats heb je geen reservewiel toch? Dus als je dan in de winter met een lekke band staat, dan kan je geen kant meer uit... :s
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 okt 2007, 03:53

MM schreef:Nee, maar met runflats heb je geen reservewiel toch? Dus als je dan in de winter met een lekke band staat, dan kan je geen kant meer uit... :s
Daar is toch de Mini service voor, ik zie mezelf toch niet een andere band erom leggen in de sneeuw :lol:
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2007, 08:55

Ik heb nu de crownspokes met RF's er op liggen.

Ik zie ook niet de noodzaak voor RF's. Idd mini service of anders even twee zomerbandjes er op om naar de garage te komen.

Het is mij er meer om te doen om in NL/Be een goede grip op de weg te hebben en te houden bij lagere temperaturen en in de regen.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 okt 2007, 09:14

Wij hebben zelf een setje 17" S-Spokes met Pirelli RF winterbanden klaar liggen, die we vorig jaar gekocht hebben. Met de winterbanden heb je duidelijk meer grip als het koud en regenachtig is, ook met sneeuw en andere winterse omstandigheden hebben ze gewoon meer grip. Het is niet zo dat je in Nederland niets aan winterbanden hebt, het is gewoon veiliger omdat je minder aan het glibberen bent.

Tuurlijk kun je op je zomerbanden doorrijden maar dan moet je extra opletten dat je niet gaat glijden of je vergist in de weersomstandigheden. Daarbij komt ook dat je je mooie velgen spaart tijdens de winter. Pekel aanslag en stoeprandschade heb je zo te pakken in de winter :)
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”