Hallo, eventjes een intiem vraagje...
hoeveel korting kregen jullie op de prijs van je nieuwe mini? Ik weet niet of dit in Belgie en Nederland verschilt, maar ik zou graag een idee krijgen wat ik kan verwachten/eisen bij de dealer. Kan er op het autosalon meer van af, of maakt het geen verschil met de lokale dealer? Mijn configuratie komt op een EUR 31.500 BTWincl.
alvast bedankt voor de reacties!
Tommy
Korting
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier in Nederland zeggen ze max. 3%, zoiets heb ik gekregen met een afronding naar een mooi rond bedrag. 

- 320d touring
- BBQ hulpkok
Bericht
Op "Het Salon" wordt door sommige merken (b.v. Opel) 20% gegeven, dus wellicht dat er op de Mini daar ook wat meer in zit dan de 3% en een beetje die wij ook hebben gehad.
- smetje
- Volledig MINI minded!
Bericht
normaal geven ze zo een 3% korting tenzij je al vaste klant bent.
ik heb daardoor ook 5% gekregen omdat het mijn tweede mini was, het is niet veel meer maar alle beetjes zijn welkom.
en als je een cooper diesel koopt krijg je er nog eens 15% bovenop van de staat dus heb je een mooie korting nietwaar...
ik heb daardoor ook 5% gekregen omdat het mijn tweede mini was, het is niet veel meer maar alle beetjes zijn welkom.
en als je een cooper diesel koopt krijg je er nog eens 15% bovenop van de staat dus heb je een mooie korting nietwaar...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
het is nu nog gelijk waarop je korting (in%) wordt berekend, doe maar de rekensom (1000 - 5%)+21% BTW of (1000 + 21%BTW) - 5%. (beiden zijn 1149.5)
Het gaat inderdaad om een Cooper D, maar die 15% komt van de staat, niet van de dealer, dus ik vind dat als de dealer iemand anders 5% geeft hij mij ook 5% moet geven, los van die 15% van de staat waar hij zelf niks op verliest.
Als ik het zo lees is 5% al uitzonderlijk? (ik had toch iets meer in gedachten
)
Het gaat inderdaad om een Cooper D, maar die 15% komt van de staat, niet van de dealer, dus ik vind dat als de dealer iemand anders 5% geeft hij mij ook 5% moet geven, los van die 15% van de staat waar hij zelf niks op verliest.
Als ik het zo lees is 5% al uitzonderlijk? (ik had toch iets meer in gedachten

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je moet gewoon gaan shoppen. Er zijn zoveel anderen die je een Mini willen verkopen.
De eerste gaf me idd 3% van de netto prijs (excl bpm en btw), de tweede kwam met 4%.
Waar ik hem vandaan heb gaf ongeveer 7,5% van de nettoprijs.
Gewoon proberen te handelen.
Succes.
De eerste gaf me idd 3% van de netto prijs (excl bpm en btw), de tweede kwam met 4%.
Waar ik hem vandaan heb gaf ongeveer 7,5% van de nettoprijs.
Gewoon proberen te handelen.
Succes.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
ja ik zou ook gaan shoppe zoals harmar zegt, gewoon bij de dealer binnen stappen, zeggen van kijk dit wil, wat is de goedkoopste prijs (of meeste cadeau's) die je mij kan geven. En vooral laten blijken dat ge bij verschillende mensen langsgaat. Ale jah, onderhandelen he. Ge kent dat wel als hij zijn prijs zegt, zegde zoiets van oh das jammer, daar kreeg ik zoveel.. dit en dat, kat en muis spelleke gewoon 

- pimmy
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb een flinke korting gehad. Kreeg voor mijn twee jaar oude auto precies terug wat ik er twee jaar geleden voor betaald had.
Naast deze korting nog een mini cookook klok en een gratis armsteun
Een beetje shoppen loont alijd....
Ligt er ook aan of de dealers aan het eind van het jaar hun quota al binnen hebben. (sommige dealer moeten een vast aantal auto's per jaar afzetten, anders moeten ze boete betalen.)

Naast deze korting nog een mini cookook klok en een gratis armsteun

Een beetje shoppen loont alijd....
Ligt er ook aan of de dealers aan het eind van het jaar hun quota al binnen hebben. (sommige dealer moeten een vast aantal auto's per jaar afzetten, anders moeten ze boete betalen.)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat zou zeker geen overbodige luxe zijn!snans schreef:5% is de max die ze mogen geven. daarnaast kan je nog altijd extra's in accesoires of opties onderhandelen.
tip:
regel u een garantieverlenging !!
goodluck !

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik reeg € 15,-- per maand korting op mijn gehele lease termijn.
Vette hap hoor
gr.
floris
Vette hap hoor

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.