Beste Minilovers,
Ik sta nu op het punt mijn nieuwe trots te bestellen en had graag nog eens jullie mening gehad over de garantie.
2 jaar extra kost 390 euro, 3 jaar extra kost 590 euro. Is het wijselijk om voor die 3jaar extra te gaan (dus 5jaar in totaal) voor deze beperkte meerkost?
Ik denk persoonlijk van wel. Mijn schoonvader rijdt met een Mercedes E break, nu 4jaar oud. Plots merkt iemand op dat de richtingaangever in één van de spiegels niet meer brandt. De bevriende (gewone) garagist om de hoek heeft dit nagekeken en het scheelt niet aan het lampje zelf, ook niet aan het contact. Bij de dealer geweest, verdict was snel gemaakt, 2 nieuwe spiegels + bedrading, 550 euro excl werk.
Dus het lijkt wel interessant om voor die 590 euro extra 3 jaar langer gedekt te zijn.
Ik probeer een poll te organiseren voor deze vraag, hopelijk lukt dat...
alvast bedankt voor de reacties!
Garantie
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, lastige vraag. Wat is wijsheid.
Je weet pas achteraf of je het goed gedaan hebt.
Zelf heb ik de standaard 2 jaar. Kan me ook niet heugen, dat ik garantie bij kon kopen.
Mag toch hopen, dat de auto het langer dan 2 jaar zonder gebreken uithoudt.
Ik ga er vanuit dat ik toch een beetje kwaliteit heb gekocht.
Sterkte met je dillema.

Zelf heb ik de standaard 2 jaar. Kan me ook niet heugen, dat ik garantie bij kon kopen.
Mag toch hopen, dat de auto het langer dan 2 jaar zonder gebreken uithoudt.
Ik ga er vanuit dat ik toch een beetje kwaliteit heb gekocht.
Sterkte met je dillema.

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daarom mijn opmerking of het "overdraagbaar is". Vind ik niet geheel onbelangrijk. Als ik een Mini tweedhands zou kopen, dan vind ik een auto met nog een jaar fabrieksgarantie erop absoluut meer waard dan een auto zonder garantie. In dat geval betaald hiet zichzelf zelfs (gedeelijk) terug!
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik vermoed dat die garantie toch op de wagen is, en indien die verkocht wordt toch gewoon verder blijft lopen...
Ik zal het eens moeten navragen
Het is niet de bedoeling om em binnen 2 jaar alweer de deur uit te doen, hoewel je nooit nooit mag zeggen. Maar mijn wederhelft zal dat niet zien zitten om op zo'n korte termijn alweer een nieuwe wagen te kopen, tenzij we er praktisch niks op verliezen...
Ik zal het eens moeten navragen
Het is niet de bedoeling om em binnen 2 jaar alweer de deur uit te doen, hoewel je nooit nooit mag zeggen. Maar mijn wederhelft zal dat niet zien zitten om op zo'n korte termijn alweer een nieuwe wagen te kopen, tenzij we er praktisch niks op verliezen...
Onze sponsors