Mini Serenity

crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Mini Serenity

08 jan 2008, 22:02

In het belgenland is er geen mini TLC, wat ik wel kan terugvinden is Mini Serenity. Een onderhoudscontract.

Ik heb hier een foldertje liggen (maar natuurlijk niet voor de Dooper). Wel voor de One cabrio, mini cooper en cooper S.
De prijzen:

One cabrio: 4jaar/60.000 km (wat het eerst bereikt wordt): €38.40/maand oftewel €1843
Cooper: 5jaar/80.000km: €42.51/maand oftewel €2550
Cooper S: 4jaar/60.000km: €44.90/maand oftwel €2155

Ik citeer:
Wat is inbegrepen:
- olieservice, inclusief olietoevoegingen
- inspecites
- voertuigcheck (in het kader van Condition Based Service)
- vervanging microfilter
- vervanging luchtfilter
- vervanging bougies
- remvloeistofservice
- vervanging brandstoffilter
- vervanging remblokken of remvoeringen
- vervanging remschijven
- vervanging ruitenwisserrubbers
- alle andere noodzakelijke herstellingen ten gevolge van een normaal gebruik van het voertuig. Deze herstellingen worden uitgevoerd volgens de richtlijnen van de constructeur om het voertuig in technisch perfecte staat te houden. Niet inbegrepen interventies, als de vervanging van banden, lees je verder in de brochure.

dus, verder in de brochure:
niet inbegrepen in de All-In formule:
- slijtage van bekledingen. verkleuringen van lak en chroom- en sierlijsten, oxidatie van sierlijsten, niet originele onderdelen, lakschade en roest of doorroest, carrosserieschade, schade tgv slechte of vervuilde brandstof, slijtage, herstellingen, vervangingen of uitbalancering van de banden, uitlijning van de wielen (behalve indien noodzakelijk na een wel gecoverde herstelling), gebruiksslijtage aan binnenbekledingen en slijtage aan zetelbekledingen, ruitbreuk en glasbreuk in het algemeen, vinyldaken van cabrio's, reiniging zowel binnen als buiten het voertuig.
- aanpassingen aan het voertuig als gevolg van nieuwe reglementeringen, kosten voor de technische controle, taksen en belastingen.
- schades die het gevolg zijn van misbruik, gebrekkig onderhoud, het niet laten herstellen van eerder opgelopen schade of schade die onder verantwoordelijkheid van de chauffeur vallen, slechte carrosserieherstelingen, wedstrijden, externe oorzaken zoals oorlag, oproer, opstand, diefstalpoging, geweld, ongeval.
- alleen de herstelling van de schade aan het voertuig wordt gedekt, geen gevolgschade Dus geen eventuele onrechtstreekse schade aan personen of goederen in of buiten de wagen, geen depannages, vervangwagen en bijstand bij pech, want hiervoor bestaat de mobility card.
- het voertuig mag niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan het normale weggebruik. De eigenaar dient het voertuig als goede huisvader te beheren.
- evenmin gedekt zijn de schade buiten de limieten van kilometers of leeftijd.
- ook uitgesloten zijn bijgeplaatste accessoires of andere onderdelen, zelfs originele.

Een ganse boterham dus...

Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Is dit de moeite waard? Ik ben van plan met mijn Cooper D een 20.000km per jaar te doen.

Als ik zo de draadjes over het onderhoud lees, dan blijkt toch dat de onderhoudsbeurten niet zo frequent zijn en een stuk goedkoper uitkomen.. Of lees ik dit verkeerd?

graag uw reactie!

gr,
Tommy
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2008, 22:28

vind ik toch veel geld

bedenking; is het wel interessant om een diesel te nemen als je slechts 20 000km/jaar doet ?
geloof toch dat ze die diesel accijnsen vermindering hebben (af gaan) afgeschaft, en dat er binnenkort nog extra taksen komen ?
zoals ik begreep wil men in belgië diesel onaantrekkelijk maken.
(wagen is ook duurder in aankoop + je betaald meer rijtaks)
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 jan 2008, 23:25

Het is toch net omgekeerd, de extra dieseltaks wordt afgeschaft, zodat ik nu net minder dan vroeger moet betalen, slechts evenveel als de benzinevariant.
+ de staat betaalt 15% van mijn mini terug (met plafond van 4470 euro) waardoor hij in aankoop zelfs goedkoper is dan de Cooper (Dit komt door de lage CO² uitstoot)
+ het verbruikt ligt lager en het is goedkoper aan de pomp
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2008, 08:46

aaaahhhh :mrgreen: :D
kaj290460
One wheel wonder
One wheel wonder

14 apr 2008, 16:43

Dat is ook de reden dat ik een cooper D heb besteld, aanschaf prijs was minder dan een cooper.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 sep 2008, 19:55

Om terug te komen op de kern van de zaak.
Vandaag toevallig het Cooper D contract bekeken.
5 jaar of 100.000km (ong hetzelfde bij mij) komt op €45.29 / maand, of 2717,4 in totaal, of 543 euro per jaar.

Nu moet ik met die dooper elke 20000km voor een beurt, 1 maal per jaar dus ongeveer.
Hierboven staat te lezen wat inbegrepen is.

Mijn vraag dus, is dit eigenlijk een interessant voorstel, of kost een gemiddeld onderhoud minder dan die 543 euro?

Zijn er belgen hier die ook mini serenity hebben?

Terug naar “MINI-talk”