Ervaringen Clubman

Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

Ervaringen Clubman

15 jan 2008, 10:08

Wel leuk om hier de ervaringen van "verse" Clubman rijders te delen:

Ik heb hem nu een paar dagen en kan niet anders zeggen dan dat ie geweldig is. Automaat is ook echt een aanrader! Schakelt perfect!

Ik heb wel 2 minpunten:

1. Ik kan de stoplichten niet zien (is ongetwijfeld bij alle Mini's zo)
2. HiFi is echt volledig R*K! Deze upgrade wil ik niemand aanraden. Ik heb geen idee hoe de andere setjes klinken maar dit slaat werkelijk nergens op. Bij een klein beetje volume begint het geluid al te vervormen, en komen er ploppende geluiden uit de speakers, alsof je ze hebt opgeblazen. Het lijkt wel alsof er een verkeerd filter is gebruikt waarbij de middentonen speaker ook probeert alle bassen weer te geven... Jammer, hiervoor had ik in mijn BMW HiFi Professional, dit is echt geluid van een andere planeet en totaal niet te vergelijken met HiFi in de Mini, welke ervaringen hebben anderen hiermee???

Vraagje voor Hans, zit de grote Intercooler er al tussen bij je?
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Ervaringen Clubman

15 jan 2008, 10:42

Dominator schreef:Wel leuk om hier de ervaringen van "verse" Clubman rijders te delen:

Ik heb hem nu een paar dagen en kan niet anders zeggen dan dat ie geweldig is. Automaat is ook echt een aanrader! Schakelt perfect!

Ik heb wel 2 minpunten:

2. HiFi is echt volledig R*K! Deze upgrade wil ik niemand aanraden. Ik heb geen idee hoe de andere setjes klinken maar dit slaat werkelijk nergens op. Bij een klein beetje volume begint het geluid al te vervormen, en komen er ploppende geluiden uit de speakers, alsof je ze hebt opgeblazen. Het lijkt wel alsof er een verkeerd filter is gebruikt waarbij de middentonen speaker ook probeert alle bassen weer te geven... Jammer, hiervoor had ik in mijn BMW HiFi Professional, dit is echt geluid van een andere planeet en totaal niet te vergelijken met HiFi in de Mini, welke ervaringen hebben anderen hiermee???

Heb jij het duurdere hifi systeem genomen, en dat klinkt niet???

gr. olaf
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

15 jan 2008, 10:51

Ik heb nog veel mensen horen klagen van die HIFI upgrade... Jammer wel want als je de HK upgrade val je bij wijze van spreken omver :P Al ben ik heel content mijn mijn standaard speakertjes :P
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 11:41

Iedereen wil maar weten wanneer die intercooler erop gaat.. :lol: interesse jongens?? :wink:
Waarschijnlijk as vrijdag.
Die hifi set is idd niet zo best maar wel 10x beter dan de standaard boost, het ligt ook aan de cd. De cd van michael jackson, history doet het super.. maarja, die is een beetje oud :wink: mp3 klinkt bagger..
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 13:34

Blij met je positieve reactie Dominator, zie nou helemaal uit naar de levering in Februari. :rijden

Van de HiFi installatie heb ik ook al meer negatieve berichten gehoord, ook inclusief het HiFi optie. :'(
Ben ik niet zo blij mee. >:(

Wat betreft de stoplichten: Is bekend onder MINIisten, gewoon een stoplichtviewer bij Halfords halen.

grtz en veel plezier met de Clubman.

Adriaan
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Ervaringen Clubman

15 jan 2008, 14:45

Olaf schreef:
Dominator schreef:Wel leuk om hier de ervaringen van "verse" Clubman rijders te delen:

Ik heb wel 2 minpunten:

Heb jij het duurdere hifi systeem genomen, en dat klinkt niet???

gr. olaf
Ja, het duurder systeem, klopt gewoon iets niet aan die sound helaas. Heb overigens wel de USB-aansluiting en dat werkt echt vlekkeloos met MP-3-tjes. Alleen je kan het onmogelijk hard zetten helaas..

Weet iemand overigens of er een versterker tussen die speakers is geplaatst bij een HiFi-upgrade? Wellicht volstaat het dan door de speaker te vervangen voor betere....
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 15:28

Schuifdak doet wonderen bij stoplichten. Alleen daarom al bestellen 8)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 17:05

Wat ik wel leuk vind is sportbutton (die staat natuurlijk altijd aan) het gas reageert echt veel beter, duidelijk merkbaar, eigenlijk hoort die zo standaard te zijn.. nu moet ik iedere keer dat knopje aanzetten :?
Verder niks anders dan lof over de Clubman, rijd heerlijk, super wegligging nu, door de verlaging (vergelijkbaar met de GP) motor klinkt alleen niet echt spannend.. zeker niet boven de 4000 toeren, das wel weer jammer.. ik sta er echt van te kijken wat er allemaal in kan :shock: nu ligt de achterbank bij mij altijd naar beneden, dus pleur er maar in die troep :wink:
ben benieuwd hoe die het op het circuit doet...

Afbeelding

ruimte genoeg..

Afbeelding

hard zat.. (voorlopig)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 17:25

Volgens mij heeft Hans ook de HIFI upgrade maar dat slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik zei al tegen Hans; dat wordt een ritje naar Multicaraudio.... De H/K installatie klinkt echt 10x beter!
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2008, 18:43

PPCS schreef:Schuifdak doet wonderen bij stoplichten. Alleen daarom al bestellen 8)
Dat is echt jammer, die usb voor mp3 speler, krijg je dan ook de nummers te zien in het navi systeem, of heb je dat niet?

Gr. Olaf
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

15 jan 2008, 20:35

ik heb in mijn huidige r53s works mini de Harman Kardon boost set: conclusie, een dreunbak. Slecht verstaanbare stemmen, weinig midden tonen en een loudness-achtig geluidje (heb van alles geprobeerd qua instellingen). In mijn vorige mini had ik de standaardset, prima geluid. Beter uitgebalanceerd. Wel minder 'vet' maar veel beter in balans.
Veel rijplezier!
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jan 2008, 08:10

Olaf schreef:
PPCS schreef:Schuifdak doet wonderen bij stoplichten. Alleen daarom al bestellen 8)
Dat is echt jammer, die usb voor mp3 speler, krijg je dan ook de nummers te zien in het navi systeem, of heb je dat niet?

Gr. Olaf
Alle nummers komen perfect in het scherm van de navigatie inclusief speelduur etc, werkt echt vlekkeloos. Ook de bluetooth optie voor telefoon werkt dit keer vlekkeloos. In mijn BMW werd mijn telefoonboek niet overgenomen, nu wel. Ik kan dus door heel mn telefoonboek scrollen via het scherm en iedereen bellen zonder mn telefoon uit mn zak te halen. Bluetooth + Usb is echt zeer de moeite waard! Zal binnenkort even wat foto's maken hoe dat er uit ziet...
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2008, 09:22

Dominator schreef:
Olaf schreef:

Gr. Olaf
Alle nummers komen perfect in het scherm van de navigatie inclusief speelduur etc, werkt echt vlekkeloos. Ook de bluetooth optie voor telefoon werkt dit keer vlekkeloos. In mijn BMW werd mijn telefoonboek niet overgenomen, nu wel. Ik kan dus door heel mn telefoonboek scrollen via het scherm en iedereen bellen zonder mn telefoon uit mn zak te halen. Bluetooth + Usb is echt zeer de moeite waard! Zal binnenkort even wat foto's maken hoe dat er uit ziet...
Oke dat is zeker wel gaaf!! maar wel heel jammer dat de kwaliteit zo slecht is, het is zonde om er extra aan uit te geven en dan direct van de dealer naar de audio zaak te rijden om alles er weer uit te trekken!! maar als je het niet neemt heb je geen plaats voor 10 speakers toch??

Gr.
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jan 2008, 13:22

Olaf schreef:
Dominator schreef:
Olaf schreef:

Gr. Olaf
Oke dat is zeker wel gaaf!! maar wel heel jammer dat de kwaliteit zo slecht is, het is zonde om er extra aan uit te geven en dan direct van de dealer naar de audio zaak te rijden om alles er weer uit te trekken!! maar als je het niet neemt heb je geen plaats voor 10 speakers toch??

Gr.
Nope

Terug naar “MINI-talk”