Ontevreden over mijn MINI...

boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Ontevreden over mijn MINI...

01 feb 2008, 15:15

Mensen hoe zit het met de betrouwbaarheid van jullie Mini?

Ik moet toegeven dat ik een behoorlijke haat-liefdes verhouding met mijn auto begin op te bouwen :evil:
Liefde, omdat hij heerlijk rijdt, als hij tenminste rijd!

Gisteren was mijn auto weer is weggetakeld. Reden, de sensor in mijn koppeling was defect. Hierdoor kan je op de startknop blijven drukken totdat je een ons weegt, maar starten wilt hij niet. Hooguit "bliepen" dat ik mijn voet op de koppeling dien te zetten.

Het enigste wat deze sensor doet (volgens mijn bmw dealer), is het registeren of ik de koppeling intrap. Afijn, laat ik nou net vorige maand met exact dezelfde reden zijn weggesleept.

Inmiddels is dit weer gemaakt voor de 2e keer, maar de dealer belde mij net op dat de boordcomputer ook een storing aangeeft met mijn bestuurders airbag en een error met de abs.

Zijn er hier meer Mini rijders met zulke irritante problemen? Wat ik moet eerlijk toegeven dat ik het vertrouwen in de auto behoorlijk kwijt ben en toch sterk zit te overwegen om mijn leaseauto in te ruilen voor een Seat Leon.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2008, 16:28

Dat is zwaar klote!

Iedere auto heeft wel eens keuren (zelfs een seat) ook de MINI.
Zou eens rechtstreeks contact opnemen met BMW Nederland in Rijswijk met je probleem.
Poot stijfhouden en regelen dat ze het netjes oplossen.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2008, 16:41

Ah ja, je weet net hoe dat gaat.

De eerste keer spuiten ze de schakelaar in met contactspray en dan doet ie het weer. Dit blijkt dan toch niet voldoende geholpen te hebben en dus zullen ze dit keer de schakelaar wel vervangen.

Ik heb ook weleens een auto gehad met zo'n koppelingsschakelaar voor het starten. Ik heb de contacten door verbonden met een stukje draad en goed vast getaped. En voila altijd starten zonder de koppeling in te hoeven trappen.
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 feb 2008, 17:24

peter schreef:Ah ja, je weet net hoe dat gaat.

De eerste keer spuiten ze de schakelaar in met contactspray en dan doet ie het weer. Dit blijkt dan toch niet voldoende geholpen te hebben en dus zullen ze dit keer de schakelaar wel vervangen.

Ik heb ook weleens een auto gehad met zo'n koppelingsschakelaar voor het starten. Ik heb de contacten door verbonden met een stukje draad en goed vast getaped. En voila altijd starten zonder de koppeling in te hoeven trappen.
Tsja ik weet niet... Ze zeiden dat hij de eerste keer compleet vervangen was en voor de zekerheid stevig was vastgezet doormiddel van tape. Dit klonk dus als opgelost, totdat ik dus weer afgelopen donderdag het probleem had.

Een andere BMW dealer waar ik de auto nog niet in onderhoud had (Hans Severs in Alphen) heeft nu de sensor opnieuw goed vast gezet en voor de zekerheid hebben ze er een tyrip om heen gedraaid. Dus ik ben benieuwd of het dit keer wel langer dan 5 weken werkt. Het vervelende vond ik nog wel dat de bergingsauto die mij heeft weggetakeld dit probleem kende. Hij zei al "ik kan hier waarschijnlijk niks mee". Dus blijkbaar heeft hij het al is ergens eerder meegemaakt....

Ben in de afgelopen twee maanden nu 4x bij de BMW dealer geweest (1x voor regulier onderhoud, 3x voor problemen), maar ik ben het dus een beetje zat.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2008, 18:47

Tja... onze eerste twee Mini's kraakten, rammelden en ratelden alsof het een lieve lust was.
(pre facelifts). Gelukkig nooit problemen gehad met die versnellingsbakken... :roll:
Wel een paar keer dat de passagiersdeur niet dicht ging, omdat het raam niet naar beneden ging.

De huidige (facelift) rammelt stukken minder dan de vorige 2,
heeft alleen een gescheurd thermostaathuis gehad (4x voor terug geweest),
een nieuwe klok gekregen (liep veel te snel, garantie)
en roestige dorpels (2x voor terug geweest).

De Protech behandeling was niet goed gedaan, dus ook daarvoor een 2e keer terug moeten gaan.

Voor een auto van dik 2 jaar oud niet verkeerd...
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 feb 2008, 20:45

Weet je wat het is, het gaat erom dat je in de auto gelooft. Zolang je erin gelooft ga je er weer voor als het probleem weer is opgelost. Maar er komt een punt waarop de maat vol is en dat is bij iedereen verschillend. De 1 heeft daar 20 dealerbezoeken voor nodig en de ander is het na 3 keer al spuugzat. Ik heb dat met een Opel Corsa Sport gehad. Nieuw gekocht en na 2 jaar een tiental keren met problemen bij de dealer gestaan. Op een bepaald moment is de grens dan bereikt. Je vraagt je ook af of je de enige bent met een slecht exemplaar of dat alle auto's van dit type dat hebben. Gelukkig hebben we daarvoor tegenwoordig dit forum :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2008, 09:11

Jenkins schreef:De Protech behandeling was niet goed gedaan, dus ook daarvoor een 2e keer terug moeten gaan.
...
Edit:
Toen Mini gisteren weer in bad gedaan was en in de Maxi Shine gezet....

Dacht ik...

Tommenoggeweg....

Toch wel een sjoon karretje.

:zon

Hoezo haat/liefde-verhouding...

:wink:
mini-jan
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 apr 2008, 12:34

hoi,

Begin januari dit jaar, gaan testrijden met een mini cooper S clubman. Heerlijke rit tot na een km of 50 de koppeling
was opgebrand. Ik had al bij het begin van de rit het gevoel dat er iets met de koppeling scheelde want schakelen van
eerste naar tweede versnelling ging echt niet vlot. Twee weken nadien telefoon van mini antwerpen om te zeggen
dat de expertise heeft uitgewezen dat het onze fout was. Tegen-expertise wees uit dat wij er niets aan konden doen.

Na veel nadenken dan toch een mini-one gekocht omdat ik toch een beetje verliefd was op die auto.
Ik rijd nu 5 dagen met die auto en ik moet zeggen, ik ben nog steeds verliefd. Ondanks de negatieve ervaring
bij mini antwerpen.

Vanaf nu begint het tunen omdat hij nu bijna standaard nog vrij kaal is.

MVG Jan
MINI-FIELEN
jostimini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Van mini naar maxi probleem met Hans severs woerden

11 jun 2009, 22:34

Beste Mini vrienden,

Ben niet iemand die snel zal klagen maar ik wil het volgende toch graag met julie delen, ben sinds enkele maanden in het bezit van een ontzettend mooie cooper s met destijds 8000km en mini garantie.

Na de 1e maand ontstond er een klein scheurtje op de leder stiknaad van de airbag van de passagiers stoel.
Natuurlijk geen groot probleem ik netjes naar de dealer in woerden om het probleem aan te geven en hun te vragen dit binnen de garantie op te lossen. Ze stelden het probleem zelf vast en maakte een werkbon aan. Heel aardige mensen trouwens.

Na 3 weken maar eens contact opgenomen over de status van mijn probleempje toen gaf men aan dat ik na nog 3 weken geholpen kon worden. Nog steeds zeer aardige mensen.
Dus na 3 weken middag vrij genomen en op naar woerden na aankomst begonnen ze meteen met het herstel, helaas begonnen ze met de bestuurders stoel :wink: . Niet heel handig maar het kan gebeuren natuurlijk hadden ze geen cover voor de passagiers kant beschikbaar.
Jammer genoeg probeerde een baliemedewerker nog een verhaal dat het probleem via de mail was aangegeven en het probleem bij mij zat. Toen dit niet lukte dat ik hem op zaterdag had aangeboden wat natuurlijk ook niet zo was. Jammer maar nog steeds aardige mensen…

En omdat alles bij deze dealer in stapjes van 3 weken gaat mocht ik na 3 weken terug komen, nu was ik het inmiddels flink zat dus bood mijn vriendin aan te gaan. Dus 9 Juni ging mijn vriendin naar de dealer en wonder boven wonder de juiste hoes was er en de monteur wist de stoel te vinden. Na ongeveer 1,5 uur waren ze klaar en kreeg mijn vriendin te horen dat het opvallend los hangende leder vanzelf door warmte strak zou trekken :shock: . Niet alleen aardige maar ook nog schijnbaar kundige mensen.

Helaas bleek het leder natuurlijk niet vanzelf strak te trekken en daarnaast dat men op de plastic achterplaat een pin had afgebroken waardoor deze los zit. Dus 11 Juni vandaag maar weer terug gegaan nu zal er een achterplaat nieuwe cover en vulpack voor de stoel worden gekocht. Nog steeds heel aardige mensen hoor, maar waar ze nu helemaal mee bezig zijn weet ik niet meer.

Natuurlijk niet te vergeten mag ik over 3 weken terug komen.
Dus met 4 bezoeken en een doorlooptijd van bijna 9 weken ben ik van een klein mini scheurtje naar een door reparatie gesloopte stoel waar ik weer 3 weken mee mag rond rijden. :p :p :p Auto staat inmiddels op 11000km :P !

Over 3 weken meer over dit spannende traject. hopende op een happyend. :mrgreen:
Geen Mini is hetzelfde :-)
In fact, of every 1,000,000 MINI built, only 10 are absolutely identical!
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 jun 2009, 14:17

Hoi,

Balen zeg... Ik moet overigens wel zeggen dat ik bij het filiaal in Alphen van deze dealer altijd zeer kundig geholpen wordt. Neemt niet weg dat je wel flink de balen moet hebben.

Ar.
MaVaEe
Koeien-teller

12 jun 2009, 14:26

Tja ik heb ook (nog) geen slechte ervaringen met Hans Severs in Woerden. :)
Afbeelding
jostimini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Van m naar m probleem met Hans severs woerden UPDATE

22 jun 2009, 22:13

Beste mini vrienden,

Op 24 Juni mag ik het nogmaals proberen, hoop dat jullie voor me willen duimen. Ik zal het zelf ook zeker gaan doen.

:P
Groet
Jostimini
jostimini
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Het vervolg

24 jun 2009, 16:30

Beste Mini vrienden,

:D

Vanmorgen mijn auto aangeboden en een heel nette Mini Clubman Astro Black meegekregen heb nog nooit in een standaard mini gereden maar dit was uitermate aangenaam.

Vanmiddag netjes via de telefoon vernomen dat alles gereed was, en dat was het ook echt deze keer.

Het zit er allemaal op en het is net zo strak als de rest van de auto, moet zeggen dat het een enorme opluchting was.

:) Kortom uiteindelijk mag het resultaat er zeker zijn en laten we er gewoon vanuit gaan dat dit een uniek voorbeeld is waarin vanalles is misgegaan.

Kan Han Severs Woerden dus aan iedereen aanbevelen. :wink:

ps: Natuurlijk mag je als echte mini fan niet vreemd gaan maar :-) de BMW 135 coupe welke er in de showroom staat gaat er steeds beter uitzien. Wel jammer van het prijskaartje.

Groet
Jostimini
MaVaEe
Koeien-teller

24 jun 2009, 16:44

Ik heb je kart nog zien staan vandaag bij Hans Severs! :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”