Clubman....Mysterieuze deuken in het dak!?!?!

emillio
Be Mini
Be Mini

Clubman....Mysterieuze deuken in het dak!?!?!

05 mei 2008, 20:04

Gisterenochtend weer eens briesend, vloekend en tierend naar mijn auto gelopen :evil: ....2 enorme deuken in het dak, zonnetje scheen op het zwarte dak en superduidelijk twee deuken....

Weer die pisventjes uit de straat....voetballen....ik had ze nog zo gewaarschuwd!

Vriendinlief erbij gehaald, ook totaal over de pis....dader ligt natuurlijk op het kerkhof!

Maatje van me even later bij me op de koffie en ook hij had binnen 1 sec. door dat er deuken in het dak zaten...

Wat schets mijn verbazing dat ik ze s'avonds niet meer kon terugvinden, in diverse soorten licht gekeken, 60x verplaatst, doekje erover....NIKS MEER TE ZIEN!

Iemand ervaring met warmte/koude en het vervormen van daken van de Mini?....ik zit er aan te denken dat het zo iets zou moeten zijn?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2008, 20:07

emillio, niet alleen daken hebben er last van ook maar ook de dashboard van de MINI. Bij koud weer trilt en rammelt mijn dashboard. Wanneer het boven de 20 graden is en gister 23 dan doet deze het helemaal niet meer.

Maar volgens mij vormt het dak zich ook een beetje. Kan het niet met zekerheid zeggen. Maar heel vreemd klinkt me dat niet....
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Clubman....Mysterieuze deuken in het dak!?!?!

05 mei 2008, 20:09

emillio schreef:Gisterenochtend weer eens briesend, vloekend en tierend naar mijn auto gelopen :evil: ....2 enorme deuken in het dak, zonnetje scheen op het zwarte dak en superduidelijk twee deuken....

Wat schets mijn verbazing dat ik ze s'avonds niet meer kon terugvinden, in diverse soorten licht gekeken, 60x verplaatst, doekje erover....NIKS MEER TE ZIEN!

Iemand ervaring met warmte/koude en het vervormen van daken van de Mini?....ik zit er aan te denken dat het zo iets zou moeten zijn?

Potjandriedubbeltjes!!!

Leert Mini dan niet van eerdere foutjes?

Lees DIT TOPIC nog maar eens.

Robert weet waar ie het over heeft!

:wink:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2008, 20:11

kwiebje schreef:emillio, niet alleen daken hebben er last van ook maar ook de dashboard van de MINI. Bij koud weer trilt en rammelt mijn dashboard. Wanneer het boven de 20 graden is en gister 23 dan doet deze het helemaal niet meer.
Naja zeg...

De onze BEGINT pas bij 23 graden.... Gisteren dus weer...
:evil:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mei 2008, 22:44

23 graden?? Wat nou "Global Warming"!! :lol:
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

06 mei 2008, 08:08

hoi emillio dat heeft inderdaad met de warmte te maken!
ik heb in het verleden een vw polo gti gehad en of het door de pk's(175 getuned) kwam of door de warmte weet ik niet maar denk warmte want als het boven de 20 graden kwam trokken er deuken in het dak en niet een maar wel een stuk of 5 over het gehele dak!
het kan zijn dat het bij een spant is waar de dakplaat gekit zit met warmte word de kit soepel en kan gaan werken!
controleer dat eerst eensof het bij een verstevegingsspant bevind!
zoja spant lossteken met een scherm plamuurmes let wel dat je niets beschadigt en dan eventueel nieuwe kit iets ertussen doen!
kan het euvel zijn maar hoeft niet hoor anders is het een vraagteken!
groeten
coendek
Stoepsleutelaar

06 mei 2008, 08:12

henne schreef:hoi emillio dat heeft inderdaad met de warmte te maken!
ik heb in het verleden een vw polo gti gehad en of het door de pk's(175 getuned) kwam of door de warmte weet ik niet maar denk warmte want als het boven de 20 graden kwam trokken er deuken in het dak en niet een maar wel een stuk of 5 over het gehele dak!
het kan zijn dat het bij een spant is waar de dakplaat gekit zit met warmte word de kit soepel en kan gaan werken!
controleer dat eerst eensof het bij een verstevegingsspant bevind!
zoja spant lossteken met een scherm plamuurmes let wel dat je niets beschadigt en dan eventueel nieuwe kit iets ertussen doen!
kan het euvel zijn maar hoeft niet hoor anders is het een vraagteken!
groeten

hahaha dude... je hebt het wel over een nieuwe auto he!!! :lol: daar ga je niet zelf aan zitten flut* met een plamuur mes enz :lol:

verder wel goeie tip :lol:
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2008, 08:27

shit zeg dat is wel balen!! ik heb hier gelukkig geen last van! Wel heb ik last van mensen die GVD niet uitkijken als ze hun deur opengooien!!!! :'(

donderdag een afspraak gemaakt om een deukje uit mn "clubdoor" te laten halen!!!

Gr. Olaf
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 mei 2008, 13:14

Dit was ook een bekend probleem bij de bouwjaren 2001, 2002. Ik heb bij m'n vorige Cooper 2x deuken uit het dak laten restylen. Hoe ze erin kwamen was een raadsel. Maar ik was niet de enige met dit probleem volgens de dealer. Kwam vaker voor. Wellicht is dit bij de R56/R55 weer zo? Als dit zo is dan horen we binnenkort wel meer van dit soort gevallen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2008, 13:31

Ach, ook dit is simpel te verklaren.

BMW/Mini heeft gekozen voor een bepaalde kwaliteit plaatstaal.
En blijkbaar hebben ze gekozen om de onderkant te blijven van wat nog redelijk stabiel plaatstaal is.

Deze maatregel wordt wel vaker toegepast;
dunnere, goedkopere kwaliteit plaatstaal toe passen om de productiekosten te drukken.
En daarmee de winst te verhogen.

Mooi he, die marketing... :D

:s
Fozzie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini Clubman deuken in het dak

01 aug 2008, 18:05

Komt dit euvel ook met dit warme weer ook voor bij R56 ?
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Clubman....Mysterieuze deuken in het dak!?!?!

02 aug 2008, 08:37

dat staat hier over de R56
Jenkins schreef:Lees DIT TOPIC nog maar eens.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 aug 2008, 09:03

Emilio schreef:.....dader ligt natuurlijk op het kerkhof!
Dat zijn geen halve maatregelen :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 aug 2008, 11:25

Jenkins schreef:Ach, ook dit is simpel te verklaren.

BMW/Mini heeft gekozen voor een bepaalde kwaliteit plaatstaal.
En blijkbaar hebben ze gekozen om de onderkant te blijven van wat nog redelijk stabiel plaatstaal is.

Deze maatregel wordt wel vaker toegepast;
dunnere, goedkopere kwaliteit plaatstaal toe passen om de productiekosten te drukken.
En daarmee de winst te verhogen.

Mooi he, die marketing... :D

:s
Daarentegen heb ik altijd het gevoel gehad dat het plaatstaal van de zijkanten (deuren, enz) van de MINI juist dikker is dan bij de meeste auto's. En het dak juist dunner inderdaad.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI-talk”