gisteren de 1e onderhoudsbeurt gehad op ruim 34000 kilometer. Niet slecht.
Ik had zelf maar één punt waar ze naar moesten kijken. De laatste maanden kwam er een muffe lucht uit de airco en zodra deze een paar minuten aanstond was het weer weg.
Wat bleek, bacteriën in de leidingen! Ik heb al heel veel auto's gehad, heb hier nooit last van gehad en had er ook nog nooit van gehoord. De leiddingen moesten schoongemaakt worden.
De rekening 263,47 euro. Op zich niet eens zo gek. Maar wel 44,78 voor het reinigen van de airco en ik vraag me nu echt af of dit geen garantie moet zijn?
Wat mij vervolgens opviel was dat de volgende beurt al over 8000 km is. Bijzonder, ligt dit aan de verschillende onderhoudschema's?
1e onderhoudsbeurt
- MiniBeardie
- Be Mini
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Meestal een kwartierje voor dat je de auto gaat verlaten de airco uit zetten en de ventilatei nog laten draaien.
Zo blijven de luggie's weg
Belangrijk is dat je de ventilatie nog even moet laten draaien na gebruik van de airco.MiniBeardie schreef:Komt wel vaker voor. Kijk maar een op de site van AMT.Wat bleek, bacteriën in de leidingen! Ik heb al heel veel auto's gehad, heb hier nooit last van gehad en had er ook nog nooit van gehoord. De leiddingen moesten schoongemaakt worden.
Groetjes,
Ron
Meestal een kwartierje voor dat je de auto gaat verlaten de airco uit zetten en de ventilatei nog laten draaien.
Zo blijven de luggie's weg

- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: 1e onderhoudsbeurt
Bij mij stond ie ook op 8000 direct na de beurt, maar 4.000 km stond hij nog steeds op 8.000 km. Uiteindelijk pas na ruim 15.000 km weer een beurt gehad.adrie schreef:Wat mij vervolgens opviel was dat de volgende beurt al over 8000 km is. Bijzonder, ligt dit aan de verschillende onderhoudschema's?
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- remco
- Mod virus alert!
Bericht
Re: 1e onderhoudsbeurt
geen TLC?adrie schreef:De rekening 263,47 euro. Op zich niet eens zo gek. Maar wel 44,78 voor het reinigen van de airco en ik vraag me nu echt af of dit geen garantie moet zijn?
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
TLC?
...ik heb de auto vorig jaar in April gekocht bij Keram (Maastricht). Zij hebben mij nooit over TLC geinformeerd. Pas veel later hoorde ik iets over TLC.....vervolgens is het wel weer aan de aandacht ontsnapt......jammer.
Ik blijf overigens wel vinden dat het Airco probleem garantie moet zijn.
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Je rijdt de Mini al een jaar, dan kan het voorkomen dat het 'zweetsokken lucht' naar voren komt. Toch op z'n minst voor coulance gaan voor zover dit nog mogelijk is.
succes, ossie
Re: TLC?
Dat ligt, denk ik, aan het gebruik van je airco. Ze kunnen zeggen dat je niet volgens het boekje 2 km voor je eindbestemming de airco heb uitgezet ivm het droog rijden van de condensor.adrie schreef:...ik heb de auto vorig jaar in April gekocht bij Keram (Maastricht). Zij hebben mij nooit over TLC geinformeerd. Pas veel later hoorde ik iets over TLC.....vervolgens is het wel weer aan de aandacht ontsnapt......jammer.
Je rijdt de Mini al een jaar, dan kan het voorkomen dat het 'zweetsokken lucht' naar voren komt. Toch op z'n minst voor coulance gaan voor zover dit nog mogelijk is.
succes, ossie
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
....geen begrip, gewoon betalen
1) ...(Severs)...kan voorkomen en valt buiten garantie. Punt. Ik heb vervolgens maar betaald.
2) nog even terug komen op de onderhouds interval......ik heb inmiddels weer zo'n 550 km gereden en nu geeft het systeem aan dat al over 7000 km de volgende beurt is.
Gaat lekker zo!
2) nog even terug komen op de onderhouds interval......ik heb inmiddels weer zo'n 550 km gereden en nu geeft het systeem aan dat al over 7000 km de volgende beurt is.
Gaat lekker zo!
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
.............gaat steeds beter
Des schreef:
Bij mij stond ie ook op 8000 direct na de beurt, maar 4.000 km stond hij nog steeds op 8.000 km. Uiteindelijk pas na ruim 15.000 km weer een beurt gehad.[quote]
......Na 1390 km geeft ie inmiddels aan dat ik mij na 6000 kilometer alweer mag melden.
Bij mij stond ie ook op 8000 direct na de beurt, maar 4.000 km stond hij nog steeds op 8.000 km. Uiteindelijk pas na ruim 15.000 km weer een beurt gehad.[quote]
......Na 1390 km geeft ie inmiddels aan dat ik mij na 6000 kilometer alweer mag melden.
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
...2e onderhoudsbeurt komt er bijna aan...
Medio september komt de 2e onderhoudsbeurt. Dan staat de teller op zo'n 43000. Dus wel erg kort na de eerste op 34000.
Terwijl ik een rustige rijder ben.
Ik moet overigens wel zeggen dat langzaam aan er wel erg veel begint te kraken, piepen, etc
De ramen sluiten niet goed. Ze "kraken" in de rubbers. Zeer irritant. Of er is iets met het rubber aan de hand.
Het dashboard piept en kraakt
Achterin zit ook een vreemde kraak. Na wat onderzoek lijkt het erop dat de rugleuning van de bank niet strak genoeg sluit (vreemd dat dit zomaar ontstaat)
Het is echt te hopen dat het geen "rammelbak" wordt. Voor 28k mag je toch echt wel kwaliteit verwachten.
Maar is afwachten wat ze er in de garage van roepen
Terwijl ik een rustige rijder ben.
Ik moet overigens wel zeggen dat langzaam aan er wel erg veel begint te kraken, piepen, etc
De ramen sluiten niet goed. Ze "kraken" in de rubbers. Zeer irritant. Of er is iets met het rubber aan de hand.
Het dashboard piept en kraakt
Achterin zit ook een vreemde kraak. Na wat onderzoek lijkt het erop dat de rugleuning van de bank niet strak genoeg sluit (vreemd dat dit zomaar ontstaat)
Het is echt te hopen dat het geen "rammelbak" wordt. Voor 28k mag je toch echt wel kwaliteit verwachten.
Maar is afwachten wat ze er in de garage van roepen
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
probleem met de ramen heb ik ook arie, toch maar eens naar laten kijken.
gr.
floris
gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
....krakende ramen....
zoals ergens anders op het forum is gemeld is dit probleem bij de dealer bekend en is er vanuit defabriek een modificatie beschikbaar. Vrijdag wordt de bij mij geinstalleerd.
De dealer zei dat ik er op kon wachten (is ongeveer 30 minuten)
De dealer zei dat ik er op kon wachten (is ongeveer 30 minuten)
Onze sponsors