Boost + HiFi

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Boost+ HIFI

04 jan 2008, 19:36

......voor hetzelfde geld als de Hifi optie kost heb ik dus de speakers laten vervangen en een versterker laten plaatsen.
en op zeker.....goed geluid
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 jan 2008, 14:15

@CooperS-lightningblue

Bij mijn eerste mini BRG uit 2003 heb ik de audio ingebouwd en dat ging eigenlijk redelijk goed. Ja je bent best wel veel tijd kwijt. Dat wilde ik dus niet meer bij mijn volgende mini.... en heb daar de HK toen meteen ingekocht. Klonk gewoon geweldig! Dacht dezelfde zet te doen met de hifi upgrade maar dat viel dus goed tegen. Ook na ruime tijd laten inspelen werd het wel wat beter maar ik mis gewoon teveel. Vooral als het wat harder gaat (ik heb het niet over knoeper hard... wil mijn oren graag nog langer kunnen gebruiken) dan loopt alles in elkaar over en wordt het één brei en resoneert de halve deur mee. De vorige modellen van mini hadden een veel betere demping (noppenfolie, bitume was niet nodig). Aangezien ik in de auto het meest naar muziek luister moet dit gewoon goed klinken.

Als je de speakers voorin vervangt, dat valt volgens mij best wel mee qua werkzaamheden, dan heb je al een hele verbetering in je auto. Let wel op dat je speakers neemt met een hoog rendement (gevoeligheid, geluidsdruk). Wordt vermeld in dB/W/m. 90 en hoger dan zit je goed.

Bij Multicaraudio... heb ik de resultaten zelf nog niet gezien of gehoord maar tot op heden zijn zij met de inbouw erg goedkoop. Voor dat geld kan je hetzelf bijna niet doen.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
josvdlockand
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 feb 2009, 00:06

Alarmmelding in radiodisplay
Had ipod via aux aanstaan begint ineens de radio te spelen en die alarm tekst in het display.
Dit gebeurde 3 keer achter elkaar, iemand een verklaring?
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 feb 2009, 12:08

Misschien beter om deze vraag te stellen in vragen en oplossingen?

btw, was het geen ambulance die via RDS een TI melding laat verschijnen? Dacht dat daar een proef mee gedaan werd..

zie http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/ ... -autoradio
freegate
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jun 2009, 19:14

Heb juist mijn mini cooper D bestelt met de Hifi-Boost upgrade. Mij wisten ze bij de dealer te zeggen. Dat de boxen in de Hifi upgrade HK luidsprekers zijn. Weet uit zeer betrouwbare bron dat dit correct is.
Cohiba
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jun 2009, 23:15

Drie keer Mini geleased:
Eerste Mini Cooper 2001 alleen Boost - kon er mee door
Tweede Mini Cooper 2004 met HK - leuk geluid
Derde Mini Clubman met Hifi optie - in het begin om te huilen, nu redelijk (of ik begin eraan te wennen).

Mijn keuze:
- Boost bestellen
- Naderhand naar inbouwcentrum voor goede speakers en versterker

Investering dubbel en dwars waard, want:
- Af fabriek bestelde opties worden ook binnen de looptijd helemaal afbetaald (en niet aftrekbaar van bijtelling want luxe)
- Gedurende de looptijd naar middelmatig systeem luisteren lijkt me te lang.....

Dus ASAP inbouwen dan heb je er zolang mogelijk plezier van en per maand de minste kosten ....
freegate
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 aug 2009, 20:09

Heb sinds gisteren mijn eigen MINI cooper D. Met de Radio BOOST + HIFI. Was eerlijk gezegd al op mijn hoede na alle negatieve comentaren over de HIFI. Wel tot mijn grote verbazing speelt het systeem bijzonder goed. Mooie zuivere klanken en diepe bassen, en geen misvormigen bij opendraaien van het volume. Wij hebben in onze Andere auto HARMAN zitten. En dit speelt praktisch hetzelfde.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 aug 2009, 22:08

@freegate

het zou kunnen dat je net de versie met de H/K uitvoering hebt. Eigenlijk zou deze pas in september geleverd gaan worden. Er was zo enorm veel kritiek op de Hifi upgrade dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen en H/K gevraagd hebben om toch maar iets fatsoenlijks te ontwikkelen. De nieuwe R56/R55 generatie wordt dus (officieel vanaf september) ook uitgevoerd met een H/K set (als je de Hifi upgrade kiest).

Iedereen daarvoor... heeft dikke pech.

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

27 aug 2009, 10:10

Ik heb de hifi optie (weet niet of ik iets van boost of zo heb) samen met de dvd navigatie. (R56 cooper S) Ik vindt persoonlijk het geluid drama...ik was laatst bij een audio inbouwer voor mijn parrot en die vroeg cynisch of ik met mn tengels aan de instellingen had gezeten... :shock:

Veel te veel vibraties in (door) de deur en bij een klein beetje volume grote vervorming...Ik ben absoluut geen audiofiel, en dus niet al te kritisch.
Weet wel dat in mn volgende mini ik niets extras investeer in de audio en een leuk setje achteraf laat inbouwen.

(Ben wellicht wel beetje verwend door de Logic7 in mijn vorige BMW) :mrgreen:

Maar niet getreurd...mijn blow off valve zorgt voor de nodige muziek :yeah
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
coendek
Stoepsleutelaar

23 sep 2009, 08:48

ik heb nu dat HIFI..

wat zou ik kunnen doen om het geluid ENIGZINS te verbeteren?!!?!?!?! :?
GreyCooperS
Forum Junky

23 sep 2009, 10:32

Ff met TOMTOM Pmmen, die heeft een mooie oplossing bedacht, en is al lang bezig om een beetje mooie geluid te regelen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 sep 2009, 13:35

@coendek

ik heb heel in het begin de speakers vervangen. Dat zorgde ervoor dat het "clipping" van de voorspeakers wegging. Maar veel wijzer ben ik er verder niet mee geworden. Zoals ik eerder heb gemeld, zijn de crossover frequenties van de Hifi upgrade erg vreemd. Met filters werken etc.. heeft weinig zin.

De grootste verbetering die ik heb verkregen is de installatie van een actieve subwoofer. Je kan hierdoor de bassen flink wegdraaien waardoor je de Hifi versterker en speakers veel minder belast. (waarmee je het clippen waarschijnlijk ook oplost).

Beantwoord dit je vraag een beetje?

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

23 sep 2009, 13:37

dus wat je zegt...

gooi er een active subje in.. voor de bass en draai de bas van de speakers weg.. en knallen maar?!

tis echt bizar maar mijn WAVE radio in mijn MY klinkt VEEEL beter :?

Thanks man!

Coen
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 sep 2009, 13:49

@coendek

ja de bassen wegdraaien helpt enorm. Ja die Hifi upgrade komt gratis met een fase verschuiving, daarom klinkt het zo enorm bagger.

Afbeelding
KN01
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 apr 2010, 10:22

Hallo allemaal

Ik heb pas een Mini Cooper gekocht (2005) en wil daar graag speakers inbouwen.

Nou is er niemand die mij kan vertellen welke maten er in passen, dus jullie zijn mijn laatste hoop (lol)

Is er iemand hier die weet welke maten ik moet hebben of welke maximaal kunnen (dus inbouw diepte en rond of ovaal)

Het gaat om de achterpanelen en de voordeuren....

En heeft een van jullie tips wat betreft een merk.... wil een mooi geluid.

Alvast onwijs bedankt

Gr
KN

Terug naar “Interieur en audio”