Rugleuning klapt niet naar voren

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Robijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Barneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2010, 23:26

Rugleuning klapt niet naar voren

13 jul 2010, 23:35



Mijn rugleuning klapt niet naar voren als je hem naar voren wilt doen.
Hij wil weer naar achteren klappen.
Kan ik dit probleem zelf verhelpen of moet ik naar de dealer?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

14 jul 2010, 10:27

Check even of er iets tussen de bank zit (tussen zitting en leuning)

Voor zover ik weet zitten er geen veren in de leuning, dus zou dit niet voor kunnen komen..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

14 jul 2010, 12:27

Kabeltje gebroken? Check even onder je stoel. Bekend probleem.
Rail vervangen....
seborene
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Terherne
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 aug 2009, 13:56

14 jul 2010, 14:03

bij mij was het kabeltje onderaan de rugleuning (achterkant) van z'n plek geschoten. ik heb 'm opnieuw gemonteerd, vastgezet met een tie-rippie en sinds dien geen probleem meer! :D
Robijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Barneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2010, 23:26

14 jul 2010, 14:16

Woosh! schreef:Check even of er iets tussen de bank zit (tussen zitting en leuning)

Voor zover ik weet zitten er geen veren in de leuning, dus zou dit niet voor kunnen komen..
Sorry maar het is bij de voor stoelen!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

14 jul 2010, 19:06

Euh, zit d'r toevallig nog een pasagier op de stoel met sterke rugspieren? :mrgreen:

Er zit een torsieveer aan de zijkant van de stoel, deze drukt de leuning wat naar voren. Of die veer is gebroken, of die is los geschoten. Die veer zit verstopt achter die grote plastic plaat aan de zijkant.
Om die plaat eraf te krijgen mag eerst de hendel voor de hoogteverstelling eraf. Dop eraf wippen, en de 2 bouten eronder losdraaien. Dan die hendel eraf halen.
Dan in het midden de plastic plaat lostrekken(d'r zit een pin die h'm vasthoudt). En aan de leuningzijde het plastic wat "omhoog bewegend" los haken. Er zit nog een klem, aan de bovenkant in het gat voor de hoogteverstelling. Die kun je met een schroevendraaier wat indrukken, terwijl je tegelijkertijd de plastic plaat over het mechnisme heen tilt.
Aan de voorzijde zit ie dan nog vastgehaakt, de plastic plaat wat naar voren bewegen/wrikken om h'm eraf te krijgen.

En dan kun je bij de torsieveer. Let wel op want normaal gesproken staat die veer nog op spanning!!! Dus op tijd bukken en vingertjes wegtrekken als ie losschiet!!
Oja, monteren is gewoon in omgekeerde volgorde. En zorg ervoor dat je de clips en haakjes niet beschadigt.

En of je hetzelf wilt/kunt doen, laat ik graag aan je eigen beoordeling en handigheid over.... :D
Robijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Barneveld
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2010, 23:26

14 jul 2010, 22:52

Robert schreef:Euh, zit d'r toevallig nog een pasagier op de stoel met sterke rugspieren? :mrgreen:

Er zit een torsieveer aan de zijkant van de stoel, deze drukt de leuning wat naar voren. Of die veer is gebroken, of die is los geschoten. Die veer zit verstopt achter die grote plastic plaat aan de zijkant.
Om die plaat eraf te krijgen mag eerst de hendel voor de hoogteverstelling eraf. Dop eraf wippen, en de 2 bouten eronder losdraaien. Dan die hendel eraf halen.
Dan in het midden de plastic plaat lostrekken(d'r zit een pin die h'm vasthoudt). En aan de leuningzijde het plastic wat "omhoog bewegend" los haken. Er zit nog een klem, aan de bovenkant in het gat voor de hoogteverstelling. Die kun je met een schroevendraaier wat indrukken, terwijl je tegelijkertijd de plastic plaat over het mechnisme heen tilt.
Aan de voorzijde zit ie dan nog vastgehaakt, de plastic plaat wat naar voren bewegen/wrikken om h'm eraf te krijgen.

En dan kun je bij de torsieveer. Let wel op want normaal gesproken staat die veer nog op spanning!!! Dus op tijd bukken en vingertjes wegtrekken als ie losschiet!!
Oja, monteren is gewoon in omgekeerde volgorde. En zorg ervoor dat je de clips en haakjes niet beschadigt.

En of je hetzelf wilt/kunt doen, laat ik graag aan je eigen beoordeling en handigheid over.... :D
Dank je denk dat ik wel handig genoeg ben. het gaat trouwens over de passagiers stoel, het lijkt wel of alles andersom werkt, als je de rugleuning wilt verstellen klapt hij gelijk naar achteren (slaapstand) en als je de leuning naar voren wil doen om intestappen valt de leuning niet naar voren maar moet je de leuning naar voren drukken en zo vasthouden (veerdruk) zou er een palletje ofzo verkeerd staan? heeft iemand een iedee???????

Terug naar “Interieur en audio”