Ik wil m'n iPod of iPhone aansluiten. hulp gevraagd

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

Ik wil m'n iPod of iPhone aansluiten. hulp gevraagd

09 nov 2009, 17:15

Wie kan mij helpen , ik heb al diverse malen de zoekfunctie gebruikt en de dealer om info gevraagd maar ik zie door de bomen het bos niet meer :shock:

Wat ik heb;
radio/navigatie profesional,
mobile telefoonvoorbereiding met bluetooth en usb audiointerface,

een:
Ipod touch, en een:
Iphone 3GS.

Aangezien de ipod beschadigd is dacht ik deze vast in de auto te laten wat heb ik dan nodig icelink of de ipodinterface?
wat is het verschil? :s
en zie je dan de afspeel nummer in het navigatiescherm? en kan je de ipod vanaf het stuurbedienen?

of kan de iphone 3gs in de armsteun (ik heb dan een craddle nodig)?
en werken dan de muziek functies ook? volgens de laatste info die ik heb gevonden laat de iphone 3gs niet op?

wie heeft er tips? :s
Laatst gewijzigd door okke op 29 nov 2009, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2009, 17:34

Je hebt dus de USB-aansluiting onderaan in de middenconsole?
--> Kabeltje kopen (best USB & Jack) met aansluiting voor de iPod/iPhone dock en dan kan je hem aansluiten en alles afspelen via de navi
Als je een opbergpakket hebt, heb je dus een netje aan de passagierskant. Hier kan je de iPhone in laten, aangesloten via de kabel. Heb je er zo goed als weinig last van en altijd muziek in je wagen. De iPod onthoud je laatste liedje, als je opnieuw in de wagen komt zal hij daarmee voortgaan.

Je hebt een armsteun met voorbereiding?
--> Cradle kopen, heeft volledige iPhone 3GS ondersteuning (kan het weten, heb het ook) inclusief iPod-functie en opladen!
De iPhone (of radio?) onthoudt waar je laatst zat, dus speelt ook van daar verder. Echter, na synchroniseren begin je weer van het begin.

Ik vind de interface wel niet superhandig. Een zoekfunctie zou hemels zijn, zeker als je geen navi hebt is het geen pretje om achter een liedje te moeten scrollen met een 2-line interface :lol:
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

09 nov 2009, 18:52

thanks, hier heb ik wat aan, de dealer wist n.l. niet of de 3gs zou werken in de cradle.

karma voor de tip! :lol:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 nov 2009, 19:54

Of even wachten op de nieuwe interface :)

Afbeelding

Er zijn trouwens wel wat problemen met de 3G maar ervaring heb ik er niet mee.
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

29 nov 2009, 14:20

Nu heb ik eindelijk mijn Iphone 3GS en een craddle in de armsteun, maar het werkt nog niet helemaal :s

wat heb ik gedaan;

telefoon opgezocht codes op het navischerm ingevoerd en de telefoon doet het en laad ook op... :D
maar nu zou ik graag muziek willen opzoeken, iemand een idee wat ik moet doen, of fout doe??? :?
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2009, 19:41

Geen idee of je er iets speciaal voor nodig hebt, maar bij de radio zou je bij de bronnen ook je iPhone moeten zien..

Zal eens zien of ik een dezer een piep kan nemen, ik neem aan dat je de GPS hebt?
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

29 nov 2009, 21:51

GeoBem007 schreef:Geen idee of je er iets speciaal voor nodig hebt, maar bij de radio zou je bij de bronnen ook je iPhone moeten zien..

Zal eens zien of ik een dezer een piep kan nemen, ik neem aan dat je de GPS hebt?
Ja ik heb de gps
Afbeelding
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

30 nov 2009, 17:25

Hallo Geo,

Ik heb je een PM gestuurd :D

Gr, Okke
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jan 2010, 22:59

okke schreef:Nu heb ik eindelijk mijn Iphone 3GS en een craddle in de armsteun, maar het werkt nog niet helemaal :s

wat heb ik gedaan;

telefoon opgezocht codes op het navischerm ingevoerd en de telefoon doet het en laad ook op... :D
maar nu zou ik graag muziek willen opzoeken, iemand een idee wat ik moet doen, of fout doe??? :?
Ik lees dat je een armsteun voor een iphone hebt gekocht, kan je die bij de Mini dealer kopen?
Bij mijn Mini Clubman heb ik alleen een aux ingang..

Werkt het inmiddels goed?

Groet,

Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
Marc Veldkamp
One wheel wonder
One wheel wonder

21 jan 2010, 08:24

GeoBem007 schreef:Je hebt dus de USB-aansluiting onderaan in de middenconsole?
--> Kabeltje kopen (best USB & Jack) met aansluiting voor de iPod/iPhone dock en dan kan je hem aansluiten en alles afspelen via de navi
Als je een opbergpakket hebt, heb je dus een netje aan de passagierskant. Hier kan je de iPhone in laten, aangesloten via de kabel. Heb je er zo goed als weinig last van en altijd muziek in je wagen. De iPod onthoud je laatste liedje, als je opnieuw in de wagen komt zal hij daarmee voortgaan.

Je hebt een armsteun met voorbereiding?
--> Cradle kopen, heeft volledige iPhone 3GS ondersteuning (kan het weten, heb het ook) inclusief iPod-functie en opladen!
De iPhone (of radio?) onthoudt waar je laatst zat, dus speelt ook van daar verder. Echter, na synchroniseren begin je weer van het begin.

Ik vind de interface wel niet superhandig. Een zoekfunctie zou hemels zijn, zeker als je geen navi hebt is het geen pretje om achter een liedje te moeten scrollen met een 2-line interface :lol:
Heb jij ook een oplossing hiervoor?
Ik heb een Clubman uit 2008 met een R55 radio (standaard radio), nu heb ik een multifunctioneel stuurwiel met daar 2 knoppen voor een tel.mute en tel functie, de dealers hier in de buurt hebben geen idee of ik mijn iphone 3gs hier op aan kan sluiten..

Heb jij een suggestie?

Gr.

Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2010, 10:18

De armsteun is bestelbaar bij de dealer, normaal gezien.
Maar om daarvoor ook de bedrading te hebben, is volgens mij wat moeilijker.
Zal mogelijk zijn, maar volgens mij een aardige duit kosten!

Wat betreft de telefoon verbinden.. Dat gaat als je bluetooth hebt en evt nog extra software.
Denk ik.
Ik heb ook de gewone radio (wel de Boost..)
bullie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

19 aug 2010, 13:40

dus als ik dit allemaal goed begrijp, kun je met een iphone en de mini boost radio je muziek vanaf de iphone afspelen zonder veel gedoe?

gr Romano
to do list:
16mm spacers
korte alta antenne
grotere scoop
korte veren
beek software
forge intercooler[/s}
veerpootbruggen voor
Turbo Upgrade ;)
actieve subwoofer
betere remmen
Bartie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 nov 2010, 12:17

Is het niet makkelijker om gewoon een radio met usb teinstalleren?

Terug naar “Interieur en audio”