Sinds een tijdje doet mijn linkerraam ''raar'' ten eerste als ik de deur sluit gaat het raam niet meer iets naar beneden en omhoog
(hoe noem je dat eigenlijk..?).
En als ik mijn raam aan de bestuurders zijde omhoog doe dan gaat die mach 50 weer een kwart open...zoooo irritant!!!
Vandaag de dealer in Hilversum opgebeld en die gaf een trucje...
Eerst het raam helemaal naar beneden en het knopje van de raam 5 seconden in gedrukt houden en doe dat ook in de gesloten stand..
En...het werkt..! Maar het raam gaat nog steeds niet iets omlaag en omhoog..
Ik heb een Mini Clubman uit 2008
Groet,
Marc
Bestuurders raam gaat niet iets omlaag en omhoog...
- Marc Veldkamp
- One wheel wonder
- Locatie: Hilversum
Bericht
Bestuurders raam gaat niet iets omlaag en omhoog...
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Resetten kun je makkelijk zelf hoor....
Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Raam weer laten zakken, en bovenstaande nog een keer uitvoeren.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.
Deur dicht doen, raam laten zakken tot eind. Dan omhoog, hendeltje vasthouden. Als het raam bovenin zit, even knopje los en weer ong. 2 seconden omhoog drukken.
Raam weer laten zakken, en bovenstaande nog een keer uitvoeren.
Dan zou ie weer een goede nulstand moeten hebben en ook weer op en neer gaan bij sluiten/openen van het portier.
- Marc Veldkamp
- One wheel wonder
- Locatie: Hilversum
Bericht
Hallo Wim,
Ik belde vandaag naar de dealer in Hilvesum, maar die had het niet over service hoor..
Sterker nog de kans is groot dat ik mijn auto een tijd kwijt ben omdat de auto een tijd aan de centrale computer gehangen wordt.
Het resetten heb ik gedaan en het raam gaat inderdaad weer goed omhoog, maar bij het sluiten gaat het raam niet iets omlaagen omhoog..
Groet
Marc
Ik belde vandaag naar de dealer in Hilvesum, maar die had het niet over service hoor..
Sterker nog de kans is groot dat ik mijn auto een tijd kwijt ben omdat de auto een tijd aan de centrale computer gehangen wordt.
Het resetten heb ik gedaan en het raam gaat inderdaad weer goed omhoog, maar bij het sluiten gaat het raam niet iets omlaagen omhoog..
Groet
Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
- Marc Veldkamp
- One wheel wonder
- Locatie: Hilversum
Bericht
Ok...ok...even eh..ik heb een Clubman uit 2008 benzine wat voor R is dat en welke procedure moet ik dan doen?
Werkt het raam dan weer als vanouds?
Dank voor je reactie!
Marc
Werkt het raam dan weer als vanouds?
Dank voor je reactie!
Marc
Rij in een Mini Clubman wit/zwart 2008
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
en een Cooper uit 2009 wit/zwart
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Clubman = R55
Dus deur dicht
1. Raam zakken
2. Raam omhoog, knop blijven vasthouden, als ie boven is heel ff los en daarna weer 2 seconden omhoog
3. Dan weer naar beneden en stap 2 nogmaals
Tenminste dit zou ik doen, aan de hand van Roberts beschrijving
Succes!
Dus deur dicht
1. Raam zakken
2. Raam omhoog, knop blijven vasthouden, als ie boven is heel ff los en daarna weer 2 seconden omhoog
3. Dan weer naar beneden en stap 2 nogmaals
Tenminste dit zou ik doen, aan de hand van Roberts beschrijving

Succes!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Pçies, bij de modellen van voor 2006, de R50, R52 en R53, doe je het raam omhoog, je houdt die knop vast. En als het raam bovenin zit houd je h'm nog 5 seconden vast.
Bij de modellen van na 2006 doe je het raam dicht, knop vasthouden. Als ie bovenin zit, even de knop laten, en dan weer 2 seconden omhoog drukken. Dan raam laten zakken, en nogmaals bovenstaande uitvoeren.
Oh, en voor een uitlegje van de R-nummers: http://www.newminiclub.nl/forum/about3236-0-asc-0.html
Bij de modellen van na 2006 doe je het raam dicht, knop vasthouden. Als ie bovenin zit, even de knop laten, en dan weer 2 seconden omhoog drukken. Dan raam laten zakken, en nogmaals bovenstaande uitvoeren.
Oh, en voor een uitlegje van de R-nummers: http://www.newminiclub.nl/forum/about3236-0-asc-0.html
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Voorhout
Bericht
Heb hier met mijn R55 ook geregeld last van. Elke keer aan de bestuurderszijde.
Bij mij werkt het zelf oplossen echter niet
De MINI moet toch echt even aan de computer gehangen worden.
Eenmaal bij een niet nader te noemen dealer in Den Haag laten doen (nooooooit meer) en twee keer bij een specialist die ook over de computer beschikt. Uit- en inlezen neemt even een kwartiertje of zo in beslag. De ruit zelf initialiseren (opnieuw inleren) duurt een minuutje. Computer afkoppelen, auto starten en opgelost.
Computer geeft meestal aan dat de HALL-sensor, die onder- en bovenzijde bepaalt, kapot is. Echter de ene keer is het de bestuurderskant die kapot is en de laatste keer was het de passagierszijde volgens de computer. Dit terwijl de passagierszijde nooit kuren heeft vertoond
De storingsmelding is dus niet te vertrouwen en het niet vervangen, maar gewoon even opnieuw inleren, scheelt je vele euro's.
Bij mij werkt het zelf oplossen echter niet

De MINI moet toch echt even aan de computer gehangen worden.
Eenmaal bij een niet nader te noemen dealer in Den Haag laten doen (nooooooit meer) en twee keer bij een specialist die ook over de computer beschikt. Uit- en inlezen neemt even een kwartiertje of zo in beslag. De ruit zelf initialiseren (opnieuw inleren) duurt een minuutje. Computer afkoppelen, auto starten en opgelost.
Computer geeft meestal aan dat de HALL-sensor, die onder- en bovenzijde bepaalt, kapot is. Echter de ene keer is het de bestuurderskant die kapot is en de laatste keer was het de passagierszijde volgens de computer. Dit terwijl de passagierszijde nooit kuren heeft vertoond

De storingsmelding is dus niet te vertrouwen en het niet vervangen, maar gewoon even opnieuw inleren, scheelt je vele euro's.
- katan01
- Enthousiast
Bericht
Het opnieuw inleren, duurde bij mijn R56 ook een kwartiertje en daarna was het opgelost.
Heb het daarna ook nog niet weer meegemaakt.
Betrof ook de bestuurderskant. (Misschien ook wel logisch, omdat dit de meest gebruikte deur is.)
En jouw dealer ziet dat niet als service.. ?
Kwalijke zaak want het is geen sporadisch gebeuren zoals je kunt lezen.
Grt.
Wim
Heb het daarna ook nog niet weer meegemaakt.
Betrof ook de bestuurderskant. (Misschien ook wel logisch, omdat dit de meest gebruikte deur is.)
En jouw dealer ziet dat niet als service.. ?
Kwalijke zaak want het is geen sporadisch gebeuren zoals je kunt lezen.
Grt.
Wim
Onze sponsors