DAB en TV-Functie

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Dominator
One wheel wonder
One wheel wonder

DAB en TV-Functie

22 jan 2008, 08:30

Ik lees in mijn gebruiksaanwijzing dat er een DAB en TV-functie mogelijk zou moeten zijn op het Navigatiesysteem van MINI. In Duitsland kan je beide opties ook gewoon bestellen. Volgens mij moet dit niet meer dan een software-activering zijn, kan me niet voorstellen dat Mini per land andere systemen bouwt, zeker niet voor een relatief kleine markt als Nederland. Iemand ervaring hiermee?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 jan 2008, 09:29

In België kost de TV-optie 1045 euro, de DAB kost 420 euro. Ik geloof niet dat dit zomaar een software-instelling is. Er moet wel degelijk een tv-tuner en dab-tuner in en die dingen kosten geld, dus MINI zal dat niet zomaar bij iedereen inbouwen zonder dat je dit betaald hebt...

Ik heb ergens gelezen dat de TV-functie enkel werkt indien je niet beweegt (omdat dit wettelijk verplicht is indien er schermpjes vooraan in de auto aanwezig zijn) Het lijkt me nogal nutteloos en duur dan...
raven14
Enthousiast
Enthousiast

22 jan 2008, 21:00

Dat klopt, TV werkt alleen onder een snelheid van 5km/h, is hetzelfde systeem als in BMW. Er bestaan blijkbaar wel cracks voor dit systeem, zodat je ook rijdende kan kijken (extra kost weer 1000 euro of daaromtrent...) De ontvangst is in Belgie in ieder geval erg beperkt en slecht in kwaliteit. Is trouwens een extra module en niet zomaar een software activatie. Een nutteloze optie alhier!
Bijna verslaafd

03 feb 2010, 17:30

ik heb de TV en ben er wel vrij tevreden van, maar ik zou het niet opnieuw nemen.. 't blijft een beetje een dure gadget :lol:

ontvangst is goed, zeker na een keertje 'autostore'
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2012, 13:11

Ik heb ook TV in mijn R56 zitten die overigens vrij geschakeld is, maar ik heb me laten vertellen dat je een losse TV module extra zal moeten kopen om evt digitale ontvangst (digitenne van KPN) te krijgen voor andere zenders dan Ned 1,2 of 3...

Klopt dat?

:roll:

Terug naar “Interieur en audio”