Opbergvak boven het standaard dashboardkastje

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!

Opbergvak boven het standaard dashboardkastje

20 nov 2011, 19:57

In Mini's geleverd met het opbergpakket krijg je o.a. een opbergvak achter het dashboardpaneel boven het dashboardkastje.

Nu heb ik van de dealer te horen gekregen dat het achteraf monteren van zo'n extra dashboardkastje €230,00 kost. Na wat speurwerk kwam ik de volgende link tegen met een heel ander verhaal; http://new.minimania.com/web/Item/G2NMA ... Detail.cfm

Kan iemand mij vertellen of dit verhaal klopt? Zit het mechanisme er standaard in of is dat alleen op de Amerikaanse markt :?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

22 nov 2011, 14:54

ik heb het kastje er zelf achteraf ingebouwd (verkregen bij nnp.be)..

je moet het kastje incl mechanisme kopen, want dat zit er niet in..
daarnaast heb je ook een ander frontje nodig en wat extra montage materiaal..

kijk ff op realoem.com om te zien hoe en wat, misschien vind je er wat..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!

22 nov 2011, 15:05

Wat was jij in totaal kwijt als ik vragen mag?
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

16 jan 2012, 13:16

Woosh, zou je mij kunnen vertellen hoe dat gemonteerd zit ?
Ik wil namelijk de radio uitbouwen om een Parrot te plaatsen, maar ik weet/zie niet hoe ik dat opbergvak met deksel kan losmaken/uitbouwen :evil:
Afbeelding
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

27 jan 2012, 23:14

Als je het kastje koopt moet je het idd kompleet doen. Er zitten 5 of 6 schroefjes bij maar die kan je ook bij Gamma kopen. Ik was 60 euro kwijt voor een gebruikte en 20 minuten werk. Bij de dealer was hij net onder de 100€ of net er boven afhankelijk waar ik het vroeg. Bij mij in het kastje zit verlichting, daar schijn je een kabeltje voor te kunnen kopen voor waarschijnlijk de hoofdprijs maar ik heb er geen verlichting nu inzitten. Is best wel eens onhandig vind ik.

André
Een rode is altijd sneller . . . . .
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

28 jan 2012, 10:31

reddevilduc schreef:Als je het kastje koopt moet je het idd kompleet doen. Er zitten 5 of 6 schroefjes bij maar die kan je ook bij Gamma kopen. Ik was 60 euro kwijt voor een gebruikte en 20 minuten werk. Bij de dealer was hij net onder de 100€ of net er boven afhankelijk waar ik het vroeg. Bij mij in het kastje zit verlichting, daar schijn je een kabeltje voor te kunnen kopen voor waarschijnlijk de hoofdprijs maar ik heb er geen verlichting nu inzitten. Is best wel eens onhandig vind ik.

André
Heb je het dan over de R56, of over je eigen R50?? De R50-serie heeft geen kastje achter het dashboardpaneel, maar een airbag...
Voor de R56-serie is er de mogelijkheid voor een extra kastje of bijv voor een cd-wisselaar...
horn
Be Mini
Be Mini

28 jan 2012, 12:07

heb het in mijn 2012 cooper s cabrio zitten, maar zonder verlichting. wel een handig vak overigens.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

29 jan 2012, 11:55

Robert schreef:
reddevilduc schreef:Als je het kastje koopt moet je het idd kompleet doen. Er zitten 5 of 6 schroefjes bij maar die kan je ook bij Gamma kopen. Ik was 60 euro kwijt voor een gebruikte en 20 minuten werk. Bij de dealer was hij net onder de 100€ of net er boven afhankelijk waar ik het vroeg. Bij mij in het kastje zit verlichting, daar schijn je een kabeltje voor te kunnen kopen voor waarschijnlijk de hoofdprijs maar ik heb er geen verlichting nu inzitten. Is best wel eens onhandig vind ik.

André
Heb je het dan over de R56, of over je eigen R50?? De R50-serie heeft geen kastje achter het dashboardpaneel, maar een airbag...
Voor de R56-serie is er de mogelijkheid voor een extra kastje of bijv voor een cd-wisselaar...
Ja stom !!!! ik bedoel idd die van mijn R50 !! bij de nieuwere modellen zit natuurlijk heeeeel anders.
Bij mij zit dat kastje onder de airbag en is het een heel ander verhaal.
Had even iets beter moeten lezen :oops:

André
Een rode is altijd sneller . . . . .
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 jan 2012, 12:00

je hebt geen reet aan dat extra kastje ... :wink: Zou er geen geld aan besteden als ik jou was.
Ik gebruik hem nooit ! Irriteer mij al aan die vingerafdrukken die je erop krijgt :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”